J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 3 Eerste 1 2 3 Laatste
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PHsound
    De LJ Ben ik ook in de Zalinaz maardat doe ik met meerdere heb daar geen zin in om ieder weekend knoppen te douwen.
    Wel vraag ik me af welke avonden je bedoeld / geweest bent.
    Als je er eens bent en je ziet me staan jongen met de blauwe jas op de foto.

    Kom is een praatje maken, dan laat ik je zien hoe slecht het nog meer is geinstaleerd en waarom de lichtshow er zo vertieft uitziet.
    Vind het wel een beetje heldhaftig dat je dat zo nu zegt, ik heb je daar een aantal weken terug snel wat dingetjes uitgelegd van lightjockey. Waarbij je overigens ook aangaf dat je al aardig wat kennis van lightjockey hebt en er aardig mee overweg kunt. Je zegt in een ander bericht dingen over patchen ed. dit kunt je zo terugzoeken in de helpfunctie en in de manual dus ik heb een beetje het idee dat je er niet echt moeite voor wilt doen om de situatie werkbaar te maken en geen moeite wilt doen om een mooie show neer te zetten.

    Dat was voor de productie van Disney benelux wat in Zalinaz was. Ik denk dat je je in dat geval beter bezig kunt houden met geluid want ik merkte die dag in iedergeval dat je geen moeite had genomen om je voor te bereiden op wat er die avond komen ging.

    Ik ben het met je eens dat alles wat er hangt aardig onderhoud nodig heeft, dat is ook de rede dat er maandag wordt begonnen met alle koppen uit het dak te trekken en deze krijgen allemaal een servicebeurt. (omdat er nu eindelijk wel budget voor vrijgemaakt is)

    Overigens vind ik het heel triest dat je zegt dat het bedrijf wat alles geleverd heeft (waar ik ook werk) de lichttafel (computer) hoe je het ook wilt noemen slecht geinstalleerd/geplaatst heeft, want dit heeft Zalinaz zelf gedaan.

    Het is dat ik zo ver weg woon anders zou ik je graag een weekend laten zien wat er allemaal mogelijk is met het systeem wat er hangt.

    Dan nog even iets over niet mijn vakgebied maar ik wil het wel even gezegd hebben:
    Over het geluid is al heel lang gepraat, en nog steeds, het zit in de akoestiek van de locatie. De architect die Zalinaz ontworpen heeft had nog nooit een discotheek ontworpen (ookal verklaarde hij van wel) daar is het heel erg fout gegaan. en bij het creeren van vlakken en het gebruik van materialen. Diverse andere (onafhankelijke)bedrijven hebben akoestieke tests gedaan op de locatie en komen allemaal op hetzelfde probleem uit.

    al met al:
    Het klinkt nu misschien een beetje als een persoonlijke aanval (en zo is het niet bedoeld) maar ik vind het gewoon niet kunnen dat je dit allemaal plaatst terwijl je ook zelf bij je baas aan de bel kunt trekken en dingen doordrukken. lutk dat niet zul je het maximale uit de set moeten halen die er is. en zeker dat je bepaalde dingen niet kunt zeggen als je niet weet wat er allemaal speelt.

  2. #12

    Standaard

    Het is in mijn ogen vrij simpel. een tent als de Zalinaz heeft een vaste LJ nodig die daar twee dagen in de week vast staat, en bijv. een dag mag gebruiken om het materiaal te servicen. als je op zo'n tent daar geen budget voor wil vrijmaken liggen je prioriteiten verkeerd...dat iemand die er een paar keer staat dan geen zin heeft om de tafel in zijn geheel te leren kennen is in mijn ogen best logisch.
    Als de eigenaar een goede technicus zoekt mag hij me altijd bellen, maar dan wel met bijbehorend onderhoudsbudget en salariering.

    En een geluidsontwerp is afgestemd op een locatie, dat dat een akoestisch lastige klus is, dat is dan jammer, maar ligt bij het bedrijf die een set adviseert; die EV set had er dus nooit mogen staan vanaf dag 1, of tenminste; nadat duidelijk was geworden dat het ruk is voor Jumpstyle had het aangepast moeten worden. Overigens vind ik het zelf wel meevallen, de set klinkt op zich niet slecht, alleen zouden de DJ's ook eens moeten leren dat ROOD op de vu-meter niet de bedoeling is, was bij Wipneus en pim echt een drama.

    maarreh..flamen..Gezellig! laten we lief zijn voor elkaar. MJsound zal zeker zijn best doen om de toko technisch online te houden, en gebonden zijn aan budgetten, maar dat neemt niet weg dat er verantwoordelijk met de techniek omgegaan zou moeten worden; vaste crew zoals in alle andere megadancings is dan het begin.

  3. #13

    Ingeschreven
    Mar 2002
    Locatie
    1
    Posts
    190

    Standaard

    Om even een reactie te geven op kaashema,

    Ik wil het systeem echt niet afzeiken wat er hangt ik bedoel met het licht wat er hangt kun je echt leuke dingen doen.
    Ik zie het dus ook niet als personelijke aanval. Maar ik wil je het graag personelijk nog eens uitleggen. wat er scheelt en wat fijn zou zijn als dat anders geweest zou zijn.

    Vind het wel een beetje heldhaftig dat je dat zo nu zegt, ik heb je daar een aantal weken terug snel wat dingetjes uitgelegd van lightjockey. Waarbij je overigens ook aangaf dat je al aardig wat kennis van lightjockey hebt en er aardig mee overweg kunt. Je zegt in een ander bericht dingen over patchen ed. dit kunt je zo terugzoeken in de helpfunctie en in de manual dus ik heb een beetje het idee dat je er niet echt moeite voor wilt doen om de situatie werkbaar te maken en geen moeite wilt doen om een mooie show neer te zetten.
    Ik weet niet wat je over Patchen bedoeld. mss dat het oude berichten zijn, maar ik zoek het even na
    Dat ik geen moeite wil doen op dit moment klopt... dit omdat ik daar binen ben gekomen op een vreemde manier, sinds toen deed alles het half qua lampjes en pc die ik niet snapte.
    De uitleg van jou was snel kort maar krachtig ging me even te snel om het te snappen. Ik heb daarom al enkele keren gevraagd om een Cursus voor LJ omn alles goed te snappen. (maar daar is geen budget voor denk ik.)

    Dat was voor de productie van Disney benelux wat in Zalinaz was. Ik denk dat je je in dat geval beter bezig kunt houden met geluid want ik merkte die dag in iedergeval dat je geen moeite had genomen om je voor te bereiden op wat er die avond komen ging.
    Wat je klopt is idd. waar, en ik denk dat dat begrijpelijk is als je de avond van te voren gebeld word met de vraag zeg morgen kun je dan?
    Geen idee wat het was een bedrijfsfeest was mij gezegd.

    Ik heb geen overleg gehad op die 5 min over kleuren combi's na.

    Ik ben het met je eens dat alles wat er hangt aardig onderhoud nodig heeft, dat is ook de rede dat er maandag wordt begonnen met alle koppen uit het dak te trekken en deze krijgen allemaal een servicebeurt. (omdat er nu eindelijk wel budget voor vrijgemaakt is)
    Daar ben ik ook erg blij om, en ik ga je dan ook zeker zien

    Overigens vind ik het heel triest dat je zegt dat het bedrijf wat alles geleverd heeft (waar ik ook werk) de lichttafel (computer) hoe je het ook wilt noemen slecht geinstalleerd/geplaatst heeft, want dit heeft Zalinaz zelf gedaan.
    Daar heb ik geen idee van maar ik neem aan dat het bedrijf dat het inricht ook de sturing plaatst. en het zo makelijk mogelijk inrich qua bediening mbt muis toetsenbord etc.

    Het is dat ik zo ver weg woon anders zou ik je graag een weekend laten zien wat er allemaal mogelijk is met het systeem wat er hangt.
    Dat heb ik je vorige keer ook gezegd dat ik dat zeer opprijs zou stellen.

    Dan nog even iets over niet mijn vakgebied maar ik wil het wel even gezegd hebben:
    Over het geluid is al heel lang gepraat, en nog steeds, het zit in de akoestiek van de locatie. De architect die Zalinaz ontworpen heeft had nog nooit een discotheek ontworpen (ookal verklaarde hij van wel) daar is het heel erg fout gegaan. en bij het creeren van vlakken en het gebruik van materialen. Diverse andere (onafhankelijke)bedrijven hebben akoestieke tests gedaan op de locatie en komen allemaal op hetzelfde probleem uit.
    Over het geluid kan ik het toch echt niet met je eens zijn.
    De akkoestiek is idd. erg slecht wat niet jullie fout is, maar ik denk dat het zeker beter kan. Met de mss de zelfde speakers of andere.
    Wij hadden het goed voor elkaar, maar heb er ook vaak andere bedrijven problemen mee horen hebben.

    al met al:
    Het klinkt nu misschien een beetje als een persoonlijke aanval (en zo is het niet bedoeld) maar ik vind het gewoon niet kunnen dat je dit allemaal plaatst terwijl je ook zelf bij je baas aan de bel kunt trekken en dingen doordrukken. lutk dat niet zul je het maximale uit de set moeten halen die er is. en zeker dat je bepaalde dingen niet kunt zeggen als je niet weet wat er allemaal speelt.
    Aan de bel trekken doe ik al iederweekend. maar dat heeft weinig zin gehad tot nu toe. Het maximale wil ik zeker uit de set halen maar daarvoor zou ik zooo graag martin LJ cursus willen hebben.
    Dat ik dingen gezegd heb waarvan ik niets wist neem ik idd. terug al denk ik dat het wel juist is wat ik heb gezegd.
    Op een forum heb je discussies, en er waren reacties over het licht daarom heb ik het uitgelegd.

    Mss wat te heldhaftig maar wel zoals het is.

    Maar nogmaals het is geen aanval naar jou of naar het bedrijf...
    Verder ziet het er gewoon goed uit.

  4. #14

    Standaard Flashlight

    Hoi,

    Even een kleine opmerking.
    Ik werk al 11 jaar met Turbosound Flash/Flood, dus misschien weet ik er wel iets van af ;-)
    Flashlight met zijn 25 graden spreiding is bedoeld als longtrow systeem. Denk aan arena's en grote festivals. Floodlight heeft dezelfde componenten, maar andere hoorns, en heeft een spreiding van 50 graden. bovendien gaan ze niet zo hard, en zijn ze dus bedoeld voor kleinere zalen of in- en outfill in combinatie met Flashlight.
    Voor de kleine zaal waar dit setje stond, lijkt Floodlight me dus toch een betere keuze. Drie kastjes Flashlight naast elkaar geeft namelijk slechts 3x 25= maximaal 75 graden spreiding. Zoals de kasten gestacked stonden zullen er dus zeker gaten gezeten hebben tussen de kasten, en dus een zeer ongelijke spreiding van het geluid. Met Floodlight zou dat veel beter geweest zijn. Bovendien is het geluidsveld zo vlak voor de luidsprekers helemaal niet netjes bij Flashlight. Reken maar op een meter of 5 voor je een volledige klank hoort. (Al valt dat met een Flood ook wel redelijk tegen op 1 meter.) Je hoort me niets zeggen over de kwaliteit van je set, maar het gebruik ervan kan beter! Lees anders maar eens de handleiding van de Falshlights, je vind ze op de website van turbosound.

    Just my 0.02€.

    Karel.

  5. #15

    Standaard

    Dat flash vooral bedoeld is voor grote afstanden is inderdaad bekend. Maar wij hebben ze zelf ook al in enkele situaties toegepast waarbij "in theorie" floodlights zouden moeten staan.
    Denk aan een smalle wat diepere zaal, niet per se zoo diep dat flood het niet zou redden. Echter wel zo smal dat 2 floods langs mekaar al vrij kritisch zou worden omdat je dan moet gaan overlappen of tegen de zijwanden gaat ketsen. En waar het wel flink volume moet hebben zodat 1 flood niet volstaat. In die gevallen is bij ons al met enige regelmaat de keuze gevallen op flash. Puur vanwege het feit dat je meer kasten kwijtkan in eenzelfde spreiding en dus meer volume kan maken.
    Tot nu toe is dat eigenlijk altijd prima gegaan. De enige plek waar we het idee hadden dat flood misschien ook wel had volstaan was op SuperSunday http://www.forums.licht-geluid.nl/fo...persunday.html en dan in de kleine zaal. Maar dat had ook te maken met het terugketsen tegen de achterwand bij gebruik van de flashen. Aan de andere kant zit je ook niet te wachten op floods die de hele avond op hun staart getrapt worden, wat hier waarschijnlijk wel het geval geweest was bij gebruik van 4 floods per kant.


    Gezien de muziekstijl van het feestje in dit topic zou dit ook een bewuste keuze geweest kunnen zijn, zeker als je de zijpaden en barren wil sparen van een flinke bak herrie. Met floods zou je hier maximaal 2 kasten per kant kwijt gekund hebben en dan kwam je qua spreiding wellicht ook nog een redelijk stuk in de zijpaden langs de dansvloer.
    Aannemende dat men de zijpaden wilde sparen van een flinke bak herrie, en dat het echt hard moest, lijkt me in dat opzicht de keuze voor flash nog niet eens zo gek. Dat de gaten tussen de kasten wel erg groot zijn was mij ook al opgevallen, maar dat had ik persoonlijk opgelost door de buitenste kasten op zn max recht naar voor te richten en niet naar buiten, de rest dan naar binnen waaieren met de juiste hoeken. Alleen opletten dat het gat vooraan vlak voor het podium niet te groot wordt.


    Daarnaast is 75 graden spreiding zo gek nog niet naar mijn idee. Een beetje standaard stand-alone topkast komt niet verder dan 60 graden, en wordt toch vaak in z'n eentje toegepast. Zolang je geen extreem brede zaal hebt natuurlijk. (Wat dit ook niet is zonder zijpaden).
    Laatst gewijzigd door CyberNBD; 20-03-07 om 15:45.
    CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

  6. #16

    Standaard

    vraagje; waarom kun je dan de toppen dan niet op elkaar zetten ipv naast elkaar als je de spreiding niet te groot wilt hebben? dan heb je dat probleem toch niet meer?

  7. #17

    Standaard

    Dat heeft weinig nut in zalen zoals dit. Dan sta je met de bovenste top ook alleen maar over het publiek te blazen tegen de achterwand aan te ketsen. Verder heb je ook nog je verticale spreiding om rekening mee te houden. Een manier om dit te doen is de onderste top naar beneden te kantelen voor het voorste deel van de zaal en de bovenste top richting het achterste deel te richten dus vaak bijna recht vooruit. Maar je blijft met de diepte van de zaal zitten, dat soort dingen worden pas handig en nuttig bij zalen ter grootte/diepte van een sporthal etc.
    CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

  8. #18

    Ingeschreven
    Mar 2002
    Locatie
    1
    Posts
    190

    Standaard

    Wat Charly zegt klopt als een bus.

    Ik merkte idd dat ik 2 infills tekort kwam, deze heb ik er ook gelijk bij gekocht om het compleet te maken.

    De keuze flash is voor mij redelijk simpel dat is wat ik heb.
    en wat cyber hier uitlegt klopt als een bus.
    de barren wou ik praktisch stil houden, netals gangpaden omdat dit te veel reflecties gaf.

    Jammer dat ik flood niet met flash mee kan laten draaien anders was een floodje als binnenste kast leuk geweest.

  9. #19

    Ingeschreven
    Mar 2003
    Locatie
    2
    Posts
    200

    Standaard

    en waarom kan je flood niet laten bijdraaien ?

    Wij doen dit altijd

    je had toch processors teveel .
    wij hebben monoracks gemaakt om infills mee aan te sturen

    1 Lab 6400 en 1 Lab 3400 in een rackje in combi met LMSD6

  10. #20

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  

Inloggen

Inloggen