Par64 Deco

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dropsen
    • Jan 2004
    • 375

    Par64 Deco

    Bestaan er ook zoiets als deco-lampjes voor in een Par64-behuizing? Ik d8 aan 50 of 100 watt. Heb er naar gezocht maar kon niets vinden.
    Alvast bedankt!
    Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...
  • Juce
    • Aug 2001
    • 203

    #2
    je kan ook parren kopen met een E27 sokket in, en dan draai je er natuurlijk elk peertje dat je wilt in.

    Juce

    Comment

    • Dropsen
      • Jan 2004
      • 375

      #3
      Ja ook een id. Maar die parren heb ik nou eenmaal al. Overgehouden van iets anders...
      Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

      Comment

      • jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

        #4
        Als het goed is bestaat het wel... Je ziet het vaak in etalages, een mooie PAR, maar met een idioot-klein lampje erin.

        Probeer eens zelf een andere fitting erin te zetten (als je maar weet wat je doet).

        Comment

        • Dropsen
          • Jan 2004
          • 375

          #5
          citaat:Geplaatst door jurjen_barel

          Als het goed is bestaat het wel... Je ziet het vaak in etalages, een mooie PAR, maar met een idioot-klein lampje erin.

          Probeer eens zelf een andere fitting erin te zetten (als je maar weet wat je doet).
          Heb ik naar gekeken. En misschien dat ik dat dan ook maar moet doen. Maar het probleem is dat ik dan waarschijnlijk over een paar maanden weer die fitting er uit kan gaan slopen. Het is tijdelijk.
          Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

          Comment

          • laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

            #6
            ik heb hier een paar leuke PAR64-en hangen: in de ene zit een spaarlamp van 18Watt en in de andere zit een CDM-R PAR30R van Philips, een ontladingslamp in de vorm van een gewone PAR30.

            De PAR64-spaar is als volgt: onderste uitsteeksel van de reflector (met connector aan) afgeslepen zodat je enkel het parabolische deel van de reflector overhoudt met een klein kraagje. Hier in dit ontstane gaat een E27 fitting gemonteerd met TEC-7 (een kleefmiddel op basis van siliconen). De draden rechtstreeks aan de fitting aangesloten en lampje erin en klaar!

            De PAR4-CDMR op dezelfde wijze alleen was het hier net iets moeilijker om de elektromagnetische ballast, starter en cos phi compenserende condensator te monteren (te kleven) op de achterkant van de reflector zodat de achterkant er net nog op kon.

            Op deze manier heb je dus PAR-en zonder de dure elektriciteitsrekening en warmte. Gloeilampen van 100W zou ik er niet direct in doen wegens te groot warmte-afval die de TEC7 zou kunnen laten stinken of loskomen.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

            Comment

            • Dropsen
              • Jan 2004
              • 375

              #7
              Maar bestaan er dan niet gewoon par64 lampen van een klein wattage?
              Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

              Comment

              • FiëstaLj
                • Oct 2000
                • 2068

                #8
                500w is het laagste
                Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                Comment

                • design
                  • Nov 2003
                  • 57

                  #9
                  Misschien een idee er Raylight reflectoren in te doen? En dan 300W lampen er in?

                  David

                  Comment

                  • jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3150

                    #10
                    citaat:Geplaatst door FiëstaLj
                    500w is het laagste
                    Niet helemaal waar: bestaan PAR64-lampen van 250W (zowel GE als Omnilux), alleen zijn dat 28V Aircrafts [xx(] en verder hebben ze verrekte weinig branduren.

                    Maar ze bestaan

                    Comment

                    • Dropsen
                      • Jan 2004
                      • 375

                      #11
                      Misschien raar hoor ...
                      Kan ik er ook een 500 watt lamp in doen en dan een bepaald soort filter ervoor (of meerdere) dat je tog een gedimd licht krijgt?

                      Of een raylight reflector erin doen en dan een lampje van een moonflowertje er in prikken? Klinkt raar op zich...
                      Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

                      Comment

                      • KoenB
                        • Mar 2003
                        • 453

                        #12
                        citaat:Geplaatst door Dropsen

                        Misschien raar hoor ...
                        Kan ik er ook een 500 watt lamp in doen en dan een bepaald soort filter ervoor (of meerdere) dat je tog een gedimd licht krijgt?
                        Tuurlijk, hiervoor kan je een ND filter gebruiken (oa van Lee). staat voor neutral density en dimt uw licht met een aantal stops. of derdes ervan. wordt veeleer gebruikt in Tv en film wereld
                        zo heb je lee209 en volgenden
                        Life is a freakshow, I just do the lighting

                        Comment

                        • Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

                          #13
                          Kun je ze dan niet beter gewoon op een dimmertje hangen, of mis ik dan iets? Als je die LEE filters ervoor zet is het misschien wel handig om er ook een heat-shield tussen te doen, aangezien deco verlichting meestal een lange tijd gewoon aan staat.

                          Comment

                          • Dropsen
                            • Jan 2004
                            • 375

                            #14
                            citaat:Geplaatst door (iCe)

                            Kun je ze dan niet beter gewoon op een dimmertje hangen, of mis ik dan iets? Als je die LEE filters ervoor zet is het misschien wel handig om er ook een heat-shield tussen te doen, aangezien deco verlichting meestal een lange tijd gewoon aan staat.
                            Dat is het meest eenvoudige. Maar ze worden voor decoratieve dingen gebruikt. En de bedoeling is gewoon stekker in het stopcontact en gaan met die banaan, zonder al te veel gedoe.
                            Als er geen lamp hiervoor is ga ik wel proberen een normale fitting erin te knutselen. Zo moeilijk moet dit toch niet zijn?
                            Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

                            Comment

                            • F.V.D.88
                              • May 2004
                              • 58

                              #15
                              Nee hoor das helemaal niet moeilijk, ik help je wel mee als je dat wilt?

                              Gaan we gewoon ff langs de doe-het-zelf zaak: een paar spulletjes halen en t komt wel goed!
                              MVG, Frank

                              Comment

                              Working...