goede dimmerpacks??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daanooms
    • Feb 2004
    • 37

    goede dimmerpacks??

    Voor een groot project (zie onderwerp de juiste lichtaansturing) zoek ik twee goede dimmerpacks die ook als switchbox te gebruiken zijn en ze moeten kunnen werken met TL (inductie).

    Voor zeven maanden lang moeten ze dagelijks 10 uur draaien en ieder zo'n 3000 W (Waarschijnlijk 12 *500 W) constant snel uit en in faden.

    Ik ken de 788-LD van CDS (http://www.cds.nl/products/products.html), maar vind die wel heel prijzig. Heeft iemand een andere DMX mogelijkheid?

  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

    #2
    zou zero88 niets hebben, ik snap wel niet hoe jij aan 500W TL lampen gaaat geraken...
    [CENTER] [/CENTER]

    Comment

    • Carl
      • Nov 2000
      • 907

      #3
      Misschien 14 stuks van 36 Watt?

      Comment

      • johan L.
        • May 2001
        • 384

        #4
        misschien moeten ze met tl's kunnen omgaan
        en hangt er de komende 7 maanden een andere last aan (12x par 500w of 12x breedstraler)
        Net deed ie het nog.

        Comment

        • jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

          #5
          Zero88 heeft idd een geschikte dimmerpack, deze zit ergens in de Chilli-serie. De webshop heeft m ook!

          Comment

          • driesmees
            • Apr 2003
            • 1076

            #6
            standaard vraag:
            wat is je budget?
            als ik het juist heb, is de chilli of de chilli jr(maar het zal eerde de chilli zijn) vrij duur...
            [CENTER] [/CENTER]

            Comment

            • ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

              #7
              chili dimmers van zero88 inderdaad...meer info bij je zero dealer op het web of om de hoek

              Comment

              • olvaar_be
                • Mar 2004
                • 64

                #8
                Goede dimmerpacks .. of SUPER SUPER deluxe dimmerpacks ..
                indien dat laatste, dan ben je best met IGBT dimmerpacks ..
                Omdat deze tegen +- 40kHz choppen ipv. 50Hz met onstekingshoek, heb je VEEL kleinere smoorspoelen nodig, de gloeidraden trillen of zoemen niemeer, supergoed beveiligd, en vooral .. ook goed voor inductieve lasten
                Nadeel : neem maar nen dikke portefeuille mee [}]
                kijk eens op http://www.rosco-ca.com/uk/ onder dimming.

                Zero88 is ook mooi, zolang ik em maar niet hoef te gebruiken
                Surf eens naar mijne website.

                Comment

                • Gerrit Hurkens
                  • Dec 2000
                  • 252

                  #9
                  IES is toch een nederlands bedrijf?

                  Misschhien kunnen ze een deel sponsoren?
                  \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

                  Comment

                  • daanooms
                    • Feb 2004
                    • 37

                    #10
                    het maiximale budget is de prijs van een cds dimmer/switchpack (www.cds.nl). rond de 350 euro p/s.


                    heeft iemand ervaring met deze dimmer/switchpacks (cds). Ze moeten zeven maanden lang elke acond/nacht draaien (2 * 3000 W) halogeen en in de toekomst ook met tl om kunnen gaan.

                    Comment

                    • djdarno
                      • Dec 2002
                      • 75

                      #11
                      citaat:IES is toch een nederlands bedrijf?
                      Misschhien kunnen ze een deel sponsoren?
                      verwacht niet teveel van IES [B)][B)]

                      De 788-LD zijn inderdaad wat duur maar super betrouwbaar[^]. nog nooit 1 kapot gehad. Ik heb meerdere dimmertjes met daar achter o.a. Neon en Par 36, en dit werkt al bijna 10 jaar zo [8D]. Bedenk goed wat je aan schaft, goedkoop kan duurkoop zijn

                      Comment

                      • AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

                        #12
                        Ik denk dat TTL een erg goede keuze is voor dit doel. Meer info via http://www.lichtpunt.nl, vragen naar Leon of Bob. TTL staat voor theater technisch lab, en ze maken zeer robuuste installatie dimmers.

                        suc6 !
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

                        Comment

                        • LuxProDeo
                          • Feb 2003
                          • 245

                          #13
                          citaat:Geplaatst door AJB

                          Ik denk dat TTL een erg goede keuze is voor dit doel.
                          Hier nog iemand met goede ervaringen met TTL, zoals ook al gepost in ander topic over hetzelfde onderwerp en hetzelfde project.

                          Tenzij je zelf in (de buurt van) Groningen woont zou Lichtpunt (een dealer) overigens niet mijn eerste aanknooppunt zijn voor deze materialen (enkel omdat ze een dealer zijn, verder geen reclame of antireclame) - de fabrikant zit gewoon in Amsterdam.

                          Prijstechnisch gaat het overigens weinig schelen met 788-LD's.

                          Het nieuwe digitale IES spul zag er op de recente vakbeurs overigens goed uit. Is alleen een eerste indruk, heb er nog 0,0 gebruikservaringen over gehoord, zag alleen dat ze inmiddels een heleboel dimmers aan het Muziektheater hebben geleverd.

                          LuxProDeo

                          Comment

                          • AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

                            #14
                            Ik noemde gewoon maar een bij mij bekende dealer, die veel TTL verkopen. Prijzen verschillen in dit geval weinig, netto prijsbeleid... Zit verder niet in verkoopwereld, weet alleen dat Lichtpunt betrouwbaar advies geeft...

                            sorry als ik verkeerde info geef [:I]
                            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                            ------------------------------------------------
                            Arvid Buit
                            Creative-Director / Artist-Manager

                            Comment

                            • bask
                              • Nov 2003
                              • 21

                              #15
                              Ik begrijp nog niet wat je wil met die TL's. Wil je die in de toekomst gaan dimmen met een conventionele dimmer? Voor zover ik weet kan je nog steeds geen TL's dimmen met een normale dimmer, je hebt daar speciale Tl's voor nodig en speciale dimmers voor die TL's.

                              Mijn ervaring met Zero88 dimmers is niet zo best met inductie, dus pas daar mee op. Ik geloof dat lighttech ook wel leuke dimmers/switchpacks maakt voor vaste installatie's. http://www.light-technology.com Gr Bas

                              Comment

                              Working...