Sputnik Moving Head

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jobje10
    • Jan 2004
    • 28

    Sputnik Moving Head

    iemand ervaring met deze laser?
  • ljanton
    • Sep 2003
    • 373

    #2
    je bedoelt de sputnik movinghead van dat duitse bedrijf met zo'n ingebouwde groene laser ? die was geloof ik in 2002 uitgebracht , k'heb daar geen ervaring mee maar al wel eens met pars en sputniks tegelijk , (ik deed de pars en iemadn anders deed sputnik's) , mijn idee is dat ze nogal moeilijk te bedienen zijn (heb eens geprobeert) en dat het natuurlijk heel wat anders is dan een gewonen movinghead met een gewone lamp en de lichtopbrensgt van zo'n sputnik is wel niet groot en als je dan zo'n sputnik dan erg hoog hangt zodat hij wel een groot oppervlak heeft dat hij belicht , dan heb je het probleem als je dan rook spuit dat je dan op de grond heel weinig ziet van de figuurtjes die hij maakt en ze waren bij mijn weten 5 kanaals DMX , ik weet niet waarvoor die kanalen allemaal dienden , kheb er maar 1 keer met opt podium gestaan , voor een kleine discotheek en fuif zijn ze perfect maar voor de (laat ons zeggen) grotere fuiven (vanaf 5000 man) is de sputnik niks waard vind ik , dan kan je beter gewone heads gebruiken

    greet's ljanton

    de mense met iets eenvoudigs entertainen is de kunst

    Comment

    • axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

      #3
      citaat:Geplaatst door ljanton
      idee is dat ze nogal moeilijk te bedienen zijn (heb eens geprobeert) en dat het natuurlijk heel wat anders is dan een gewonen movinghead met een gewone lamp
      [?]
      Moeilijk te bedienen? Leg je eens nader uit aub
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

      Comment

      • ljanton
        • Sep 2003
        • 373

        #4
        wel ik ben niet zo ervaren met movingheads en er was toen geen joystick op het paneel dus je moest het doen met faders of het ding programeren en daar ben ik dus niet goed is

        greet's ljanton

        de mensen met iets eenvoudigs entertainen is de kunst

        Comment

        • J.J.
          • Apr 2002
          • 39

          #5
          Hallo,

          Heb wel enige ervaring met de Sputnik. In de discotheek waar ik werkte hebben ze er een staan. Deze wordt wat betreft pan en tilt aangestuurd met een lightjockey pc, maar de laser zelf gaat gewoon met Pangolin.

          Moet wel zeggen dat ie best een grappige opbrengst heeft tussen 6 mac250's en 3 mac300's. Hij komt er redelijk doorheen, ook als je een lichte kleur pakt.

          Het apparaat is al eens terug geweest naar de importeur, volgens mij omdat de spiegeltjes niet meer in orde waren. Ben van het weekend gebeld dat er weer iets mee mis zou zijn, maar daar is nog niet naar gekeken...

          Groeten, JJ.

          Groeten, JJ.

          Comment

          • AJB
            • Jul 2003
            • 2289

            #6
            Beste Anton,

            Als [u]jij</u>niet in staat bent om een moving head met een simpele tafel aan te sturen, gaat het nogal ver om te beweren dat een sputnik lastig te bewegen is met faders...[V] Neem als referentie kader het gemiddelde publiek op dit forum, en je komt tot de conclusie dat dit lasertje prima is geschikt voor disco-doeleinden, en simpel te besturen is door een beetje Lightjockey... Geen gedoe met watergekoelde laserbakken, losse scanners en spiegels, ingewikkelde programmatuur, en lasertechneut...[B)]
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

            Comment

            • ljanton
              • Sep 2003
              • 373

              #7
              tja , ik ga daar niet verder op in maar ik moet wel zeggen dat jij mss op 16 jarige leeftijd er ook niet veel van af wist , of deed jij dan al shows met 50 MH's ??? lijkt me ook onwaarchijnlijk
              en jij bent mss iemand die heel proffesioneel te werk gaat of bij een professioneel groot bedrijf werkt , dus is dat voor jou allemaal heel vanzelf sprekend maar je moet er ook rekening mee houden datniet iedereen evenveel ervaring heeft als jou , er zijn hier op dit forum mensen met een heel kleine drive-in (zoals ik) en er zijn mensen die grote producties als clouseau en robbie williams meedoen , haal die mensen niet door elkaar

              greet's ljanton

              de mensen met iets eenvoudigs entertainen is de kunst






              Comment

              • timescape
                • Oct 2002
                • 328

                #8
                citaat:Geplaatst door ljanton

                tja , ik ga daar niet verder op in
                Okee dan....[?]

                je spreekt jezelf tegen, als je niet met een apparaat om weet te gaan is dat helemaal niet erg, dat suggereert ook niemand, maar dan kun je er ook geen commentaar op geven. Vind ik dan.

                Groeten Jeroen

                Comment

                • AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

                  #9
                  Beste Anton,

                  Uiteraard verwacht ik niet dat jij op 16-jarige leeftijd alle wijsheid ter wereld bezit.. Zoals timescape terecht opmerkt, geef jij echter commentaar op vragen waarop je geen zinnig antwoord weet... Prima dat jij geen ervaring hebt met veel bewegend licht, danwel sputnik lasers, maar houd je dan gewoon stil ! Scheelt een hoop negatieve publiciteit...
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

                  Comment

                  Working...