Ik ga eens intelligent doen...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robert
    • Aug 2000
    • 630

    Ik ga eens intelligent doen...

    Dag beste mensen,

    Ik heb een heleboel vragen over intelligente sturingen… ik snap er namelijk nog maar net iets meer dan de ballen van.

    Lichtcontrollers werken met digitale of analoge sturingen… wat is nou precies het verschil? Zit dat in de opbouw van het signaal? Zijn er meer mogelijkheden in een signaal? Meer bits of zo?

    Waar staat DMX voor?

    Hoe spreek je 0/10 V uit? (nul, tien volt of noem je dat nul tot tien volt, of nul en tien volt?)

    Om een voorbeeld te nemen: Een 2518 sturing van Martin. Daar zitten 6 schuifjes op, en 72 kanalen DMX. Je kan dus alleen fatsoenlijk apparaten besturen die maximaal 6 kanalen nodig hebben. Toch? (Tussen haakjes…. Hoeveel kanalen gebruikt een 812 scan?).

    Als je zo’n ding (of vergelijkbaar) wilt programmeren, kan je dan voor elke ‘step’ de positie van alle DMX kanalen apart bepalen en opslaan (Dus aan elke scan een verschillende positie, kleur, gobo enz. geven)? Dan heb je een step toch? En wat is een scene? Is dat eenvoudig een opeenvolging van de steps die je hebt gemaakt? En is een scene hetzelfde als een chase of is dat wat anders?

    Trouwens…. Duurt elke step even lang of kan je ook de lengte van een step per step bepalen? Of kan je alleen de snelheid van een scene bepalen?

    Zoals jullie wel lezen snap ik er nog niet veel van…. Ik hoop dat jullie mij wat duidelijkheid kunnen brengen…

    Alvast bedankt, ik zal het hier even bij laten. Als ik me nog meer afvraag meld ik me wel weer!

    Greetzzz…

    Robert

Working...