Gespot bij Velleman: Orbiter Green Lase

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

    Gespot bij Velleman: Orbiter Green Lase

    Ik heb het volgende gespot op de site van Velleman: de Orbiter.

    Dit is een groene laser met de volgende specs:
    One-channel green laser effect 20mW with DMX control. Select one of the pre-programmed effects e.g. tunnel effect, wave (horizontal and vertical), triangle, dotted-line pattern, etc...


    Features

    music-controlled operation
    can be used as master/slave device
    DMX control: 1 channel
    fan-cooled

    Specifications

    laser power: 20mW, Laser Class IIIr
    laser colour: green
    power supply: 230Vac, 50Hz
    power consumption: 35W max.
    dimensions: 205 x 180 x 105mm
    weight: 2.4kg


    URL:


    Prijs zal ergens rond de 700 euro liggen dus onder de prijs van de spooky blue
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    klopt maar:

    lichtopbrengst is t.o.v. Spooky Blue een stuk minder (ook 20mW maar veel betere optiek en daardoor veel helderder straal (Taiwanees tegen Duitse degelijkheid?)).
    Een aantal figuurtjes en tunneltjes zijn redelijk maar de rechte lijnen? Mooie hoeken? Een figuur wordt weergegeven in trapvormige lijnstukken. Vooral die driehoek echt een veelhoek door de trappen in de schuine lijnen... een kleuter tekent beter. Rechte hoeken kan het ding niet maken.... De luchtkoeling van de orbiter gaat dwars over de spiegeltjes en er zit geen laservenster voor: regelmatig reinigen nodig! En iets waar de veiligheidsfreaks zeker over zullen vallen: GEEN BEVEILIGING!!!

    Besluit:
    Orbiter Spooky
    Figuurkwaliteit -- ++
    Aantal figuren - ++
    Lichtopbrengst O ++
    Kostprijs + -
    DMX sturing + +
    Geluidssturing + n.a.
    Veiligheid -- ++
    Afwerking O +
    Design O +
    (--=zeer slecht -=slecht O=matig +=goed ++=zeer goed)

    Allez... schiet mij nu maar overhoop.

    Voor de mensen die geinteresseerd zijn: binnenkort geef ik een laserdemo; aanwezig zullen zijn: PowerVX 1 Watt, Spider Geek 40mW, Spooky Blue 20mW, Yagang 100mW (ov), Yagang 5 Watt (ov).

    greetz,

    laserguy
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

      #3
      Ligt da gewoon aan de laser, of...

      Kep net 2 scanners van Velleman (HQ-Power) gekocht [:I], niets mis mee.

      Comment

      • driesmees
        • Apr 2003
        • 1076

        #4
        Guy, zou het mogelijk zijn om eens op eeen ander moment naar je laser te komen kijken? want die dinsdag daar, vinden m'n ouders het al laat genoeg, dus kan ik niet naar de afterparty komen. blijven die lasers voor altijd in de winkel? of is dat eenmalig?

        700€ is al duur voor mij. dus ik hou het maar bij scans en zo
        (of kan er een promom van -500€ af bij jou guy ?)
        [CENTER] [/CENTER]

        Comment

        • laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

          #5
          Hoi Dries,

          dat is eenmalig (importeurs komen die avond ook).

          maar eigenlijk is deze kwestie off-topic en moeten we opletten dat we hier geen last mee krijgen []
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

          Comment

          • driesmees
            • Apr 2003
            • 1076

            #6
            citaat:Geplaatst door laserguy


            dat is eenmalig (importeurs komen die avond ook).
            [V]
            citaat:Geplaatst door laserguy

            maar eigenlijk is deze kwestie off-topic en moeten we opletten dat we hier geen last mee krijgen []
            [)]

            Zijn er eigenlijk geen goedkope lasertjes meer vantegenwoordig, met DMXof-coarse?
            [CENTER] [/CENTER]

            Comment

            • luc2366
              • Jul 2002
              • 1161

              #7
              hoi guy, is die demo toevallig in Lokeren? van een afterparty werd mij in d email niets gezegd...

              Comment

              • laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

                #8
                Hallo Lucxxxx

                jawel. Ik weet niet welke mail je hebt gekregen maar in de algemene uitnodiging voor de Beglec-bus stond dat we gingen proberen om ook achteraf nog iets te regelen... is dus gelukt.

                ALLEN DIE MEER WILLEN WETEN... mail naar mij a.u.b. dan heeft de MOD er niet zoveel last van... anders hernoemen we dit forum misschien naar "laserguy geeft demo"?????

                Wie wil komen: reserveren via mail ten laatste zaterdag a.s. 12.00 dan stuur ik verdere gegevens.

                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                Comment

                Working...