raylightlampen van 50 tot 2000 uur.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peter23766
    • Aug 2003
    • 5

    raylightlampen van 50 tot 2000 uur.

    Ik ben van plan om raylightlampen te gaan te gebruiken , maar de meningen lopen uiteen over de levensduur. De een zegt 75 uur, en op www.geluid-licht.nl , 50 uur voor een GE of Philips 500w ,type a1/244, socket GY 9.5.
    Nu is er ook een type die 2000 uur meegaat, maar het type is iets anders namelijk, M40 i.p.v. A1/244.
    Wat is het verschil?
    Als ik op www.new-line.nl/webshop/list.asp?c=124 kijk , dan zien ze er allemaal hetzelfde uit.
    Hij kost slechts 0,62 meer.[8D]
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

    #2
    moet dat echt in een nieuw onderwerp?

    Comment

    • peter23766
      • Aug 2003
      • 5

      #3
      Als ik niks mag vragen , dan kun je het forum net zo goed opdoeken wijsneus, of is dit hier alleen voor beroepsnerds zoals jij?
      citaat:Geplaatst door ralph

      moet dat echt in een nieuw onderwerp?

      Comment

      • ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

        #4
        bedankt voor de betiteling, natuurlijk is vragen stellen één kant van het forum, is jou de zoekmachine al eens opgevallen?
        staat een berg info over raylights...

        Mijn vraag was slechts: waarom kan deze vraag niet mee in je eerdere topic?

        Niet zo gepiekeerd...het was juist positief bedoeld.

        Groeten van een nerd

        Comment

        • Controller
          • Apr 2002
          • 745

          #5
          Allereerst zit er in het forum een zoekknop die zou je eens kunnen gebruiken.
          ok na de upgrade is de knop welliswaar wat kleiner geworden maar de search is beter in ieder geval

          nu over de raylight.

          die lamp van 2000 hour welke voet heeft hij?

          Philips staat bekend om licht die lampen zijn uitstekend. Net als GE trouwens.

          Die van GE zitten per 50 in een doos dus misschien dat, dat iets is..

          Comment

          • Carl
            • Nov 2000
            • 907

            #6
            Een M40 is een ander type lamp, kijk maar eens naar de lichtopbrengst, die is een aardig stuk lager dan van de A1/244.
            De kleurtemperatuur is ook lager, dus roder.
            Een A1/244 brandt dus kortgezegd feller, en is dus ook eerder op.

            Ook de filament hoogte is niet hetzelfde, maar de lamphouder aanpassen is vaak best goed te doen, om het filament weer in het brandpunt van de reflector te krijgen.

            Een M40 KAN dus een alternatief zijn, maar het effect is een beetje anders, zoals gezegd: minder fel, roder, en ook minder snel.
            De langere levensduur is wel een overweging waard, als ik het goed heb is een M40 maar een beetje duurder dan een A1/244 en gaat (theoretisch) 40 keer zo lang mee.
            Ook de reflector moet wel aan te passen zijn, anders werkt het niet goed.

            Comment

            • ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

              #7
              Hier de Nerd weer...
              Wat is het filament???

              Comment

              • peter23766
                • Aug 2003
                • 5

                #8
                citaat:Geplaatst door ralph

                Hier de Nerd weer...
                Wat is het filament???
                Ik zal je geen nerd meer noemen, maar als je een filament niet kunt eten , dan weet ik niet wat het is.

                Comment

                • peter23766
                  • Aug 2003
                  • 5

                  #9
                  citaat:Geplaatst door controller

                  Allereerst zit er in het forum een zoekknop die zou je eens kunnen gebruiken.
                  ok na de upgrade is de knop welliswaar wat kleiner geworden maar de search is beter in ieder geval

                  nu over de raylight.

                  die lamp van 2000 hour welke voet heeft hij?

                  Philips staat bekend om licht die lampen zijn uitstekend. Net als GE trouwens.

                  Die van GE zitten per 50 in een doos dus misschien dat, dat iets is..
                  De lamp van 2000 uur heeft een GY 9.5 voet

                  Comment

                  • Davy Gabriels
                    • Aug 2002
                    • 819

                    #10
                    Ik ben altijd van mening dat die lamp van 2000uren (Gy9.5 voet) gebruikt wordt in theaterspots en dergelijke.Dus deze kan niet als normale par lamp bv in een chase gebruikt worden,omdat ze nogal langzaam aanspringt.

                    Comment

                    • Carl
                      • Nov 2000
                      • 907

                      #11
                      Je kunt een filament best eten, maar wel even blazen, want het wordt nogal heet! Het is dat deel van een gloeilamp dat letterlijk witheet wordt, en is gemaakt van het metaal Wolfraam.

                      Comment

                      • beyma
                        • Oct 2002
                        • 1614

                        #12
                        citaatmdat ze nogal langzaam aanspringt.
                        Nou dat is mij nog nooit opgevallen, ik vind eerder zo'n persglas par bol (hoe heet zo'n ding?) langzaam aan en vooral langzaam uit gaan.
                        Ik heb zelf de M40 +raylight combinatie en dit werkt prima op een chaser...

                        Martijn
                        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

                        Comment

                        • luc2366
                          • Jul 2002
                          • 1161

                          #13
                          volledig akkoord met beyma

                          Comment

                          Working...