Botex DPX-620 dimmer pack

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bluelight drive-in shows
    • Jan 2003
    • 10

    Botex DPX-620 dimmer pack

    Hallo allemaal,

    Momenteel zijn we bezig met het maken van twee flightcases voor een Botex dpx-620 6 kanaals dimmer pack. Nou zitten we nog te twijfelen over de aansluiting achterop. Ons leek het makelijkst om een krachtstroom aansluiting achterop te maken met als uitgang harting 10 polig. (Natuurlijk niet te vergeten de DMX aansluiting, in/uit)

    Nou zijn we er alleen nog niet helemaal uit wat we beter kunnen doen, 16 polig harting of 10. Wat is jullie ervaring en idee daarover???

    En hoe wordt de hartingplug 10 polig of 16 polig dan aangesloten? Op het forum had ik hierover al een stuk gelezen, maar ik vroeg me af wat in dit geval het handigst is? Natuurlijk kan ik me eigen volgorde aanhouden, maar mischien is er toch iets standaards wat vaak toegepast wordt.

    Met vriendelijke groet,

    Rene Vlugt
    Bluelight Drive-in Shows

  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

    #2
    met 16 polig ben je veel universeler (rot woord) pin1 L1 , pin2 nul, pin3 L2 , pin4 Nul , pin5 L3 enz. dus fase/nul/fase/nul
    Zo zit het bij mij en volgens mij is dit wel de standaard manier

    martijn

    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

    Comment

    • luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

      #3
      ik gebruik ook 16-P MAAR ik woon in BE en daar wordt alles zo aangesloten: 1+9/2+10/3+11/...

      Comment

      • Ws Soundexpresse
        • Jun 2001
        • 1007

        #4
        bij ons zijn zowel de 10polige als de 16polige op de 1-9voor ch1 (voor 16P)en de 1-6 voor ch 1 (voor 10P).

        Let wel goed op als je er gehuurt spul, of het zelf verhuurt dat wat erop aangesloten wordt ook dezelfde pinbezetting heeft (anders gewoon ff twistertjes maken die van 1-9 naar 1-2 enz. gaan).



        MVG Willem (info@w-s-s.nl)
        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

        Comment

        • beyma
          • Oct 2002
          • 1614

          #5
          Oke, er is hier dus geen echte standaard voor, of ik (eigenlijk de jongens van afd.licht decoratie)hebben hun eigen methode.(die ik heb overgenomen)
          Zijn er hier ook mannen van Flash light? bij de grootste zullen ze het wel weten toch?!
          Hoewel het erg makkelijk bedraden is op jullie manier,laat ik het maar even zo zitten.

          martijn.

          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

          Comment

          • Kevin_DM
            • May 2003
            • 577

            #6
            Of je zet ze alle 2 d'r op.
            Zo doen wij het tegenwoordig op onze dimmers, harting 10 & 16 p er op (en wij zetten er ook nog socapex en shuco bij, kan je er altijd mee weg)

            --- watt ever you want ---

            Comment

            • Overdrive
              • Feb 2002
              • 717

              #7
              Wij gebruiken ook alleen maar 16p met 1-2, 3-4, enz. Alle bedrijven bij ons in de buurt hebben ook 1-2 en naar mijn idee Flashlight ook toch?
              Oja in onze dimmerracks hebben we gewoon aan de achterkant een plaat met 2x 16p en aan de voorkant nog een plaat met 6 shocko's. De kracht aansluiting is gewoon een 3m kabel die je gewoon in je kist kunt stoppen. Werkt prettig vind ik...


              Groetjes

              Comment

              • Bluelight drive-in shows
                • Jan 2003
                • 10

                #8
                Bedankt voor jullie reacties! Dat van die 6 shocko's aan de voorkant is een goed idee. Ik denk dat ik ze allebei er op ga zetten, de 10 en 16 polig. Lijkt ons toch het handigst.

                Als ik de twee kisten af heb zal ik een foto proberen te plaatsen...

                Met vriendelijke groet,

                Rene
                Bluelight Drive-in Shows

                Comment

                • Walter Jaegermann
                  • Nov 2000
                  • 46

                  #9
                  Gebruik 16 polige Harting met als aansluiting 1-2.

                  1-2 is de Nederlandse norm, gebruikt door o.a. Flashlight, Focus, Martin Rental en Perfect Light.

                  Bijhuren wordt zo een stuk makkelijker en twistertjes (adapters van 1-2 naar 1-9 en omgekeerd) kun je makkelijk vergeten. En zeg nooit dat vergeet IK niet, want op het moment dat je het het minst kunt gebruiken, staat dat ene kistje aan de andere kant van het land in jouw opslag.

                  (ik spreek uit ervaring... )

                  Groeten,

                  Walter Jaegermann
                  Walter Jaegermann

                  Comment

                  Working...