Welke multikabel ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • John b
    • Jan 2002
    • 235

    Welke multikabel ?

    Wil een paar multikabels gaan maken, 10 polige harting connectors er aan, dus 11 aderige kabel.
    Er komt max 1000 Watt per aderpaar op.
    Welke draaddikte moet ik daar minimaal voor gebruiken ?
    Tips voor de soort kabel zijn ook welkom.

    John.
    Doe mij maar martin(i)
    John.
    Doe mij maar martin(i)
  • mp3joeri
    • Jan 2002
    • 203

    #2
    volgens mij moet je daar minimaal 1,5mm2 (1,5 millimeter kwadraat) voor gebruiken.

    Comment

    • MarTinLoVeR
      • Oct 2002
      • 11

      #3
      Aangezien je op draad van 1.5mm² max. 3500W mag aansluiten mag je gerust tot een draaddikte van 0.50mm² gaan dat komt zo ongeveer overeen met een 1150W. maar ik twijfel of ze multikabels verkopen van draaddikte 0.50mm² heb er zelf enkel nog maar van 1.5mm² gezien
      deze zijn zeker dik genoeg voorwat je ze wil gebruiken.

      GreetZzZ...

      Comment

      • Davy Gabriels
        • Aug 2002
        • 819

        #4
        citaat: Aangezien je op draad van 1.5mm² max. 3500W mag aansluiten mag je gerust tot een draaddikte van 0.50mm²
        =Foute redenering

        Je zit hier met multikabel,en daardoor mag je een draad van 1.5 niet met 15A belasten,maar met ongeveer 8-10A.Omdat aders in een multikabel korter opeen zitten,minder hun warmte kunnen afgeven.
        Dus hoe meer aders,hoe minder belastbaar.Ik kan je even de officiele cijfers opzoeken als je wil.

        Ik heb eens door een 7x1.5 enkele aders constant belast met 15A,maar dan wordt hij veel te heet.

        citaat:maar ik twijfel of ze multikabels verkopen van draaddikte 0.50mm²
        zeker verkopen ze die,bestaan in alle maten.Van 0.25-0.5-0.75-1-1.5-2.5-4mm² en nog meer afhankelijk van aantal aders.

        Persoonlijk zou ik steeds 1.5 nemen,en indien je veel baren wil doorlinken,zou ik zelf 2.5 nemen (gebruik ik als ik bv 4 fourbaren achter elkaar doorlink)

        Comment

        • MarTinLoVeR
          • Oct 2002
          • 11

          #5
          Oké dat weet ik dan ook weer bij
          Het moest maar eens juist zijn.

          GreeTzZz...

          Fietsen is gezond...Eet elke dag een fiets

          Comment

          Working...