Licon1 (JB Lighting), ervaringen gevraagd

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ws Soundexpresse
    • Jun 2001
    • 1007

    Licon1 (JB Lighting), ervaringen gevraagd

    Hallo,

    Heeft er iemand ervaring met deze tafel?
    zitten er al shapes in?
    zit er een fixture gallarie in?
    is de tafel stabiel voor on-the-road?
    werkt het fijn?

    Graag wat meningen/ervaringen over deze tafel.

    Ik wil hem gaan gebruiken voor het licht bij een band:
    6x movinghead
    24x par
    als standaard set, maar bij grotere klussen komt er ook extra licht bij.

    is dit dus iets?

    MVG Willem (info@w-s-s.nl)

    Bijgewerkt door - Ws Soundexpresse op 28/09/2002 23:27:34
    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor
  • Daan Hoffmans
    • Aug 2000
    • 1225

    #2
    Heb er mee gewerkt, er zitten idd shapes en een fixure library in.
    De gedachtengang is hetzelfde als die van de scancommander, heeeeeeel fijn dus... Hij is wel een heel stuk minder overzichtelijk, en een groot nadeel is dat er geen keyboard aan kan, dus titels invoeren kost veel tijd.
    Om te zeggen of hij roadproof is, heb ik hem te weinig gebruikt.

    Ik heb ook een site........
    Wie niet slim is moet dom zijn...
    <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

    Comment

    • Pee
      • Sep 2002
      • 2

      #3
      Ik ben al zo'n 2 jaar op pad met deze tafel, nog nooit heeft de tafel rare dingen gedaan, of mij in de steek gelaten.
      Dus de tafel is in mijn ogen zeker geschikt voor "on the road".
      Zoals al gezegd werkt de tafel bijna hetzelfde als de scancommander van MA.
      Ik vind de tafel erg makkelijk en snel werken, en gebruik hem voor zowel disco klussen als voor bandjes.
      Er zit een effectgenerator in met alerlei voorgeprogrammeerde dingen zoals kleuren chases, shutter chases, gobo chases, enz.
      Er zitten diverse shapes in zoals, rondje, achtje, links/rechts, op/neer, schuin links, schuin rechts. Alle shapes kun je volledig aanpassen aan grootte, speed en phase.
      Door het aanpassen van de phase in een op/neer beweging kun je dus een hele mooie golfbeweging maken.
      Er zit nog niet een hele grote/volledige fixture libary in, maar je kunt zelf heel makkelijk een "user spot" aanmaken.
      Alle spots van JB-Lighting zitten er natuurlijk wel standaard in, net zoals bijna alles van Martin, highend, enz.

      Ik vind het dus wel een fijne tafel, zeker als je naar de prijs/kwaliteit kijkt.

      Je kunt ook kijken op: www.liconforum.de

      Groetjes, Jeroen

      Comment

      • Ws Soundexpresse
        • Jun 2001
        • 1007

        #4
        Oké, zijn er ook nog alternatieven in dezelfde prijsklasse?

        Ik denk wel serieus om zo'n tafel te kopen, maar wil wel zeker zijn van de kwalitijd en bedienings-gemak van zo'n tafel

        MVG Willem (info@w-s-s.nl)
        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

        Comment

        • Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

          #5
          Oké nog een vraag dan:
          welke tafel kan ik het beste kopen voor:
          6xMH
          24xPAR
          voor de kleine zalen en uitbreiding (is maar net wat de band dan wil) voor grote zalen.
          Hij moet roadproof zijn en ik heb een budget van +/- € 5000 excl BTW

          Brand maar los, het liefst wel een nieuwe tafel, oja. het is voor telkens dezelfde band.

          (ps.Daarom had ik dit topic geopent om te kijken of de licon 1 dus iets is, ik ben nl. niet echt thuis in wat er kwa lichtafels te koop is voor dit budget, graag dus ook een link naar fabrikant en verkooppunt erbij)

          MVG Willem (info@w-s-s.nl)
          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

          Comment

          • Pee
            • Sep 2002
            • 2

            #6
            Er zij ook nog andere tafels natuurlijk zoals:

            SGM studio 12 of studio 24, is een lagere prijsklasse, maar is absoluut minder dan de Licon 1.

            Zero 88 Frog of Fat-Frog. Heb ik nog niet mee gewerkt, maar blijken ook erg leuk te zijn.

            Ma lighting 24/6 of 48/6. Is een goede tafel, en absoluut roadproof. Niet echt geschikt voor bewegend licht, kan wel, maar kost je een hoop kanalen. De 48/6 is tevens erg groot.

            Dit is naar mijn idee het enigste wat er te koop is in jouw prijsklasse.

            Je kan de Licon1 natuurlijk ook eens huren, om te kijken of het wat voor je is. Mail me maar voor een adres.

            Groeten, Jeroen

            Comment

            • fl@x
              • Oct 2003
              • 194

              #7
              Ben zelf nu een jaartje op de Licon 1 aan het tikken.
              Alle mensen die bekend zijn met de MA scanco tikken hier zo op weg. Ben zelf Avolites fan, maar na een aantal wat grotere producties begin ik die Licon toch erg te waarderen. Veel cues, presets en chases dicht bij de hand. Zo te zien is het kleine broertje bijna met evenveel cue/chase/seq knoppen uitgevoerd.

              Voordelen:

              Goede prijs/kwaliteit verhouding
              Simpele tafel
              Veel playback buttons
              Stabiel/degelijk
              Leuke combi van Par/intelli


              Nadelen:

              redelijk omslachtig programeren
              Shape generator kost veel tijd om een mooie move te fabrieken.
              Par sectie via encoderswheels bedienen is niet makkelijk.

              * 1 lichtpuntje, heb zaterdag van JB-lighting gehoord dat er een nieuwe software versie komt welke bovenstaande problemen verhelpt.
              D.w.z Er komen meer voorgebakken shapes in het menu te staan zoals, wave, odd/even enz....


              Kortom goede aankoop.
              Zo niet, dan toch!!!

              Comment

              • Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

                #8
                Mensen deze post stamt uit 2002. Ik ga er redelijk vanuit dat WS ondertussen wel een tafeltje gevonden heeft? Slotje?

                Comment

                • axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

                  #9
                  zie het Nut niet van een slotje... gebruikservaringen zijn altijd handig om een duidelijk beeld te krijgen. kan het dus alleen maar toejuichen.

                  If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                  Comment

                  • Ws Soundexpresse
                    • Jun 2001
                    • 1007

                    #10
                    Heb ondertussen al n jaartje of 3 een Jands Event 408. Ben hier dus ook super tevreden over.....
                    Maar idd, gebruikservaringen zijn nooit weg!
                    Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                    Comment

                    • Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

                      #11
                      Wat u wil, er waren al andere topics over die console dacht ik; handiger om die reacties daarin te plaatsen aangezien die nog geen 3 jaar oud zijn.

                      Comment

                      • LLights
                        • Feb 2005
                        • 18

                        #12
                        heeft er toevallig iemand de nieuwe JB lightning LICON CX opgemerkt op de beurs in Frankfurt??? dit is een leuke tafel voor het geld... Een soort kleine licon met interessante mogelijkheden en een touchscreen..
                        Als ie net zo goed is als de gewone Licon is het een heel leuk ding voor 3700 euro adviesprijs...



                        Comment

                        • luc2366
                          • Jul 2002
                          • 1161

                          #13
                          idd ook gezien. mooi afgewerkt ook

                          Comment

                          • maarten_dever
                            • Jun 2002
                            • 150

                            #14
                            staat er ergens iets op het web van die nieuwe licon ? of enige specs ? ... en iemand enig idee wie dat verdeelt in belgie

                            Comment

                            • maarten_dever
                              • Jun 2002
                              • 150

                              #15
                              laat maar, was even het bestaan van google vergeten :-)

                              Comment

                              Working...