Led verlichting op accu/batterijen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Xxronald70xx
    • Jan 2011
    • 8

    Led verlichting op accu/batterijen

    Hallo
    Een vraagje :-)
    Vor de jaarlijkse eindschow van de KRC rolling in Nieuwegein doe ik samen met een aantal andere handige,de decorstukken maken en de sporthal omtoveren tot een theater. Echt een opgave maar het lukt elk jaar weer
    Nu willen we een zestien tal een soort van rozentogen maken die op wieltjes voortgeduwt kunnen worden.
    Is er een redelijke manier om deze met led verlichting op te laten vallen.
    De accu's doen een echte aanslag op ons budget en we wil oen ook graag ideeën hebben over het type led verlichting die we meerdere jaren kunnen gebruiken,
    Met vriendelijke groet ronald
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

    #2
    Ronald, ook mee bezig geweest. Batterijen kosten veel geld als je elke LED armatuur appart wil voeden. Ik zou een batterij van de wagen nemen of een andere met een omvormer naar 12VDC (omvormers te vinden in verschillende maten en stromen) en alle lampen in parallel aansluiten. Je LED lampen kunnen wel 12VDC aan maar dan moet je ze wel even openmaken en kijken waar je de 12VDC kunt aansluiten. Indien je niks van electronica kent, niet aan beginnen of je hebt meer kosten. Het is dus mogelijk. Had er zelfs wireless DMX bij zodat je de kleuren nog mooi kon sturen.
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

    Comment

    • sese
      • Aug 2011
      • 2

      #3
      Het beste is om 24v led te gebruiken of 48v led. 48v led is bijna niet te verkrijgen.
      24V gaat langer mee dan 12 V led. dit omdat het amperage lager is.

      Ik heb destijds leds gekocht bij een winkel in Rotterdam. volgens mij was het Lumenlicht & advies de website is www.lumenlicht.nl

      Comment

      • Lynx
        • Nov 2010
        • 94

        #4
        RomarLed in Barendrecht (www.romarled.com) kan je misschien ook even bellen of mailen. De technische man daar kan je vast wel helpen.

        Misschien een stom idee; gebruik je accu uit je eigen auto. Beetje accu kan vele watts aan LED voor een paar uur wel aan. Desnoods met een omvormer. Alhoewel.... Ik zie dat je er 16 wil gaan maken... Dan moet je 16 vrienden even lief aankijken :-)

        Of.. Huur een accu: http://www.indubatt.nl/

        Grtz

        Lynx

        Comment

        • &Rick&
          • Mar 2011
          • 12

          #5
          huur een electrische vorkheftruk, trek de accus eruit, en stop ze later weer terug....
          Are there any experienced suicide bombers?

          Comment

          • Richnies2000
            • May 2008
            • 204

            #6
            uhm qua gewicht/ afmetingen verhoudingen maakt het niet veel uit of je nou 12 of 24 volt neemt,

            als voorbeeld

            accu 12v 7ah weegt minder en is kleiner als een
            accu 24v 7ah




            Originally posted by sese
            Het beste is om 24v led te gebruiken of 48v led. 48v led is bijna niet te verkrijgen.
            24V gaat langer mee dan 12 V led. dit omdat het amperage lager is.

            Ik heb destijds leds gekocht bij een winkel in Rotterdam. volgens mij was het Lumenlicht & advies de website is www.lumenlicht.nl

            Comment

            • marciano
              • Feb 2006
              • 164

              #7
              als je een kant en klaar product wilt hebben is misschien de GDS Liteware een oplossing is een uplighter. Misschien voor jou toepassing geschrikt.

              Te huur en te koop bij AED:

              Website GDS

              Misschien totaal niet geschrikt voor wat jij in ogen hebt.

              Comment

              • speakertech
                • Jan 2008
                • 1696

                #8
                Een accu kun je gewoon huren bij een garage of accufabrikant. De enige eis die ze vaak stellen dat er echte poolklemmen gebruikt worden, om de accupolen niet te beschadigen met de gebruikelijke knijpers. Is voor de stroomafgifte ook beter.
                Een accu voor een diesel of vrachtwagen is gemiddeld 150 AH. Hij kan in theorie een uur lang 150 ampere leveren bij 12 volt. Het geleverde vermogen is dan 1800 watt. Een ledverlichting van 600 watt zou er via een 600 watt omvormer met enig verlies 2,5 uur op draaien. De omvormers kosten tegenwoordig erg weinig, zijn schoon en geruisloos.

                Speakertech
                Last edited by speakertech; 25-08-11, 10:50.
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                Comment

                • laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

                  #9
                  Leuke theorie, maar om jouw rekenvoorbeeld te volgen: 600 Watt met omvormer op een 150 Ah accu, brandt in de praktijk max. 1.5 uur.
                  Oorzaak: verliezen in de batterij en verliezen in de omvormer.
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                  Comment

                  Working...