DMX met video

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • assinkm
    • Nov 2010
    • 26

    DMX met video

    Ik ben pas begonnen met het aansturen van licht met DMX en vind het allemaal zeer interessant.

    Nu ben ik op zoek naar software om lichtshow(tjes) te programmeren met een aantal ledparren, 2 moving heads en een paar aan/uit objecten.

    Belangrijk voor mij is, dat de software beschikt over de mogelijkheid een videospoor af te spelen, waarop ik het licht kan baseren. Het video spoor wil ik ook projecteren. Een video uitgang is dus van belang.

    Ik heb Venue Magic gedownload en die kan het in principe, maar het maken van fixtures voor de moving heads e.d. is een ramp en ik lees niet veel goeds wat de support betreft. Dus ben ik op zoek naar wat anders.

    Heeft iemand hier op het forum een idee, dan hoor ik dat graag.

    Alvast hartelijk dank.

    PS. Is er een rubriek, waar een nieuw forumlid zich kan voorstellen ? Ik kan dat n.l niet vinden. Of is dat hier niet gebruikelijk?
    Last edited by assinkm; 22-11-10, 21:21.
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    #2
    Hoi en welkom!
    Je vraag over software die video en dmx simultaan aan kan sturen heeft al wat historie, wellicht dat iemand de linkjes even kan kopieren in dit onderwerp?

    Onderstaand alvast de link om je nader te introduceren bij de andere deelnemers:
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

    Comment

    • mhsounds
      • Sep 2009
      • 933

      #3
      TJshow zou het ding kunnen zijn waar jij naar op zoek bent ;-)
      Freelance Light and Video |
      Waarom zeggen ze allemaal trusst?

      Comment

      • moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

        #4
        Op de fiets naar huis schoot het me ineens weer te binnen...
        Qlab kan ook wat jij wil, en nog meer

        Heb trouwens je "voorstel" even in het reeds lopende onderwerp opgenomen.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

        Comment

        • assinkm
          • Nov 2010
          • 26

          #5
          Qlab draait niet op Windows, maar op de Mac. Jammer.

          TJ Show heb ik gedownload, installeert prima, maar bij het opstarten van het programma komt er een melding, dat er files ontbreken.

          De software die ik zoek hoeft niet per sé gratis te zijn. Dat zou wel mooi zijn, maar voor goede bruikbare software wil ik graag betalen.

          Bedankt zover voor de medewerking.
          Ik hoor graag als er andere tips zijn.

          Comment

          • moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

            #6
            Hmz, sterk punt....er zijn nog mensen die op windows draaien, excuus!
            Kwam er nog wel eentje tegen zelf nog geen ervaring mee: http://www.venuemagic.com/
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

            Comment

            • NiTRO
              • Sep 2002
              • 677

              #7
              In Sweetlight zit tegenwoordig ook een volledig werkende Timeline modus, syncen van geluid en video sporen.

              SweetLight Lighting Controllers

              Comment

              • assinkm
                • Nov 2010
                • 26

                #8
                Hi,

                De Sweetlight Controller lijkt inderdaad allemaal te kunnen wat ik wil.
                Hier ga ik me even goed in verdiepen en plaats mijn bevindingen hier op het forum.

                Alvast heel erg bedankt. Dit helpt me echt verder.

                Comment

                • assinkm
                  • Nov 2010
                  • 26

                  #9
                  Ik heb Sweetlight gedownload en er even in rond gekeken, maar ik moet zeggen, dat het er super uit ziet.

                  De hardware hiervoor is ook zeer betaalbaar in vergelijk met andere systemen, bv VenueMagic.
                  De software is zeer overzichtelijk en er zit een goed manual bij.

                  Ik ga de hardware bestellen en als ik iets draaiend heb, meld ik me weer.

                  Bedankt zover voor de waardevolle tip.

                  Riny

                  Comment

                  • NiTRO
                    • Sep 2002
                    • 677

                    #10
                    Als je vragen hebt horen we het wel !

                    Comment

                    Working...