kaasdoek of gaasdoek?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lightjockey ty
    • Jan 2010
    • 36

    kaasdoek of gaasdoek?

    hallo beste mensen op dit forum,
    ik had een vraagje. ik wil binenkort voor een voorstelling het kaasdoek/gaas deok effect gaan gebruiken ,maar hoe het het nou precies? kaas of gaas doek?
  • mhsounds
    • Sep 2009
    • 933

    #2
    Naar mijn weten is Gaas meer geschikt voor projectie's.
    Freelance Light and Video |
    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

    Comment

    • Svartrose
      • Apr 2008
      • 229

      #3
      Gaasdoek is een gaas, kaasdoek is een niet al te mooi, meestal cremekleurig, doek. Het bestaat dus beiden. Zoek even met google voor meer info en afbeeldingen.

      Comment

      • T_Sound
        • Sep 2009
        • 267

        #4
        Ik zou voor gaasdoek gaan, hier kun je erg veel mee, je kunt hier op projecteren, je kunt podiumgebeiden scheiden en nog mooier: indien je een goede belichting gebruikt, kun je icm. gaasdoek een emotie scheiding maken tussen de werkelijkheid en niet echt of tussen nu en later (of andersom) enz. Wanneer je voor het gaasdoek namelijk een vrij donkere belichting gebruikt en daar achter een sterkere, dan lijkt het alsof het podium achter het gaasdoek compleet anders is (dus het publiek denkt eigenlijk naar 2 podia kijken), dan het podium daarvoor.

        Voor een van mijn projecten (op school nog) heb ik ook gaasdoek gebruikt.

        Voor het gaasdoek stonden een paar jonge kinderen die het over later hadden. "wat wil jij later worden" en dat sorot dingen, je kent het wel.

        Achter het gaasdoek liet ik dan volwassenen spelen, wat de kinderen dus wilden worden.

        Zo kreeg je het effect dat wat achter het gaasdoek gebeurde (ook omdat ik de waas van het gaasdoek heb gebruikt) ook echt leek alsof het in de gedachten van de kinderen afspeelde.

        Succes ermee.
        Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

        Comment

        Working...