vochtprobleem materiaal boven ijspiste

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

    vochtprobleem materiaal boven ijspiste

    Hallo,

    ik heb 2 truss-carrées van 18x11mtr gehangen boven een ijspiste, op 8mtr hoogte. Dit voor een PERMANENTE installatie.

    Daarin hangen telkens:
    3 movingheads
    2 scans
    1 strobo
    1 spiegelbol 1mtr
    3 T4's P-64/500W
    4 klankkasten

    Probleem dat ik tegenkom:
    ALLE materiaal is kletsnat aan de onderkant dmv opstijgend vocht komende van het ijs. De bovenkant van het materiaal en de truss is meestal droog (enkel wanneer het buiten warm is slaat er ook vocht van het dak naar beneden omdat het dak niet geïsoleerd is)

    Volgens de uitbaters doet dit probleem zich enkel voor wanneer het buiten warm(er) is.

    Wat kan hier allemaal tegen gedaan worden?
    (het dak isoleren is, omwille van het kostenplaatje, onmogelijk)

    Wat ik zelf zie:
    * de kaders in de lengte van de piste plaatsen ipv de breedte waardoor de contructie 1 à 2mtr hoger kan gehangen worden
    * ventilatie van de hal bekijken en eventueel verbeteren of optimaliseren

    Aangezien jullie zoveel ijshallen hebben in Nederland hoop ik hier een (deel van de) oplossing te vinden...

    Alvast dank voor jullie reacties
  • Q-av
    • Nov 2008
    • 86

    #2
    Klinkt lullig. maar outdoor apparatuur kopen.....
    Sneeuw of ijs smelt altijd wanneer het buiten warmer is dan het ijs. dus 0+
    als dat gesmelte water dan ook nog is verdampt slaat het naar boven.

    Waar jou apparatuur hangt die daar niet voor bedoelt is.
    Nu kunje zeggen dat in discotheken enzo ook damp naar boven gaat(zweet rookmachines enzo) maar feit is ook dat apparatuur in die omstandigheden veel minder lang leeft.

    Comment

    • Jugfire
      • Oct 2004
      • 91

      #3
      Afgelopen week heb ik ook een dingske gehad met een ijsbaan alleen dan in een alu-hal.
      De eerste dag hadden wij problemen met vochtigheid op spotjes die beneden op de vloer stonden en boven in het dak hingen.
      Dit kwam onder andere doordat onze agregaat uit gezet was door de organisatie. Verder hadden ze die nacht ook de kachels uitgezet en de lucht ontvochtigers ofzo.
      Rest van de dagen heb ik alles na show omgeprikt na een nachtspanning zodat overal de elektronica aan stond. De kachels stonden ook aan in de nacht. Sindsdien ook nergens meer last gehad van vocht aanslag.
      Ik ben dan wel een newbe maar dat wil niet zeggen dat ik newbe

      Comment

      Working...