mac 600 of mac 250 wash

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kristofb
    • Sep 2006
    • 91

    mac 600 of mac 250 wash

    ik ben aan het uitkijken naar moving heads nu ben ik de mac 600 tegengekomen en de 250 wash. Ik heb vroeger met de 600's gewerkt. maar die 250 spreken me aan omdat ze recenter zijn en mss niet veel onderdoen qwa lichtopbrengst aan de 600s.

    het zou voor toepassingen zijn voor op fuiven tot 3000 man.

    wie kan me meer raad geven???
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

    #2
    ben niet zo pro mac maar ik denk dat ik toch voor de 600 zou gaan
    want het verschil tussen 250 en 575 watt is toch relatief groot hangt ook af van de optiek natuurlijk...
    je kan altijd proberen een demo van de beide naast elkaar te zoeken...

    maar als ik eventueel ook nog andere suggesties mag doen kijk eens naar Robe? zeer goede spotten/washen, zeer onderhoudsvriendelijk en gemakkelijk en prijs kwaliteit zijn ze ook goed...
    Hold on a second, relax and listen...

    Comment

    • kristofb
      • Sep 2006
      • 91

      #3
      ik weet het die nieuwe robes zijn zeer goed maar de macs kan ik voor een prijsje kopen... ik weet niet wat die robes nieuw kosten maarja...

      Comment

      • MEEO Licht en Geluid
        • Nov 2005
        • 950

        #4
        Ik zou toch voor de mac 600 gaan. Oudjes dat wel, maar sjonge jonge wat een bakken zijn ut toch.
        MAC 250 wash is een leuk spotje, echter betaal je er nieuw veelste veel voor wat je er voor krijgt...

        Robe is zeker goed alternatief, maakt erg mooie washes. Wat is je budget? Nieuwkoop of mag het ook tweedehands zijn? (Vind je MAC600 nog nieuw?)
        MEEO Audio Licht Rigging,
        Mark van der Werff
        Groningen

        Comment

        • PeterZwart
          • Jan 2008
          • 402

          #5
          Originally posted by MEEO Licht en Geluid
          Ik zou toch voor de mac 600 gaan. Oudjes dat wel, maar sjonge jonge wat een bakken zijn ut toch.
          MAC 250 wash is een leuk spotje, echter betaal je er nieuw veelste veel voor wat je er voor krijgt...

          Robe is zeker goed alternatief, maakt erg mooie washes. Wat is je budget? Nieuwkoop of mag het ook tweedehands zijn? (Vind je MAC600 nog nieuw?)

          Je zegt zelf dat het oude bakjes zijn, dat zegt dus wel degelijk iets over hoe ze nog functioneren neem ik aan.. zie jij nog mac 250 / 250+? ik weinig tot niet.. mac 600 in overvloed net als de 500's.. en als ik mij niet vergis zijn het toch al aardig oude beestjes..
          Groeten fan 'n gek ut Fryslan

          Comment

          • kristofb
            • Sep 2006
            • 91

            #6
            ik ga ze allereerst eens naast elkaar zetten als ik ergens een mogelijkheid vind. want praktisch niemand heeft dier 250 wash id verhuur. het belangrijkste zijn eigelijk de cmy wisselingen. Die moeten zeer vlot kunnen gaan. Is er een verschil van snelheid in de cmy tusse de 600 en de NT versie? De laatste 4 jaar had ik NT's bij en dat ging wel goed. Is eigenlijk al veel te lang geleden dat ik de gewone 600 nog heb gebruikt. Ik heb zelfs nog oude pal 1200 en die snelheid van cmy zou perfect zijn want die zijn retesnel... Ik kan beide toestellen kopen voor een 1000 euro per stuk in flight daarmee dat ik even een vergelijking wou horen. De 600s zijn idd iets ouder en de 250s zijn in nieuwstaat.

            alvast bedankt voor alle reacties

            Comment

            • LJmalcolm

              #7
              De ENT heeft een elektronische balast/voeding ipv een trafo/balast die de normale 600 heeft. Of er meer verschillen zijn weet ik niet

              Comment

              • Turboke
                • Oct 2006
                • 463

                #8
                Is het niet de Mac 300 die de wash is en de 250 de spot?

                Comment

                • MEEO Licht en Geluid
                  • Nov 2005
                  • 950

                  #9
                  Originally posted by Turboke
                  Is het niet de Mac 300 die de wash is en de 250 de spot?
                  Je hebt MAC 300, dat is de wash versie van de MAC 250 en MAC 250 +; en je hebt de Mac 250 Entours / Kryptons met de MAC 250 Wash erbij.
                  Zo zie ik de vergelijking meestal.
                  Mac 300's zijn dus verouderd, en de Mac 250 wash is redelijk nieuw.

                  @ Peter: klopt, de Mac 600 / Mac 500 is gewoon oerdegelijk gebouwd en wordt nog super veel gebruikt. Daarom is het ook zo'n geweldige spot: praktisch elke 'beetje grote' lichtboer heeft ze liggen...
                  MEEO Audio Licht Rigging,
                  Mark van der Werff
                  Groningen

                  Comment

                  • Bob Verbist
                    • Jul 2009
                    • 8

                    #10
                    Heej Kristof weeral effe geleden dak u nog is gezien heb.

                    Maar mijn reactie hier op is om toch op te passen met die Mac 600den.
                    Voor wat moeten ze dienen? Voor spreiding is het mooi om de 600 te pakken.
                    Maar om naar het "show" gedeelte te kijken zijn die 250 niet slecht: kleuren zijn mooier, de beam kan beter gericht worden en ze zijn sneller.
                    Is mss maar de helft aant wattage maar heeft idd wel een beter lichtopbrengst.

                    Hoe oud zijn de 600 en die 250 ongeveer?

                    Greetz

                    Comment

                    • kristofb
                      • Sep 2006
                      • 91

                      #11
                      250s een jaar en die 600s 6 jaar geloof ik

                      Comment

                      • Bob Verbist
                        • Jul 2009
                        • 8

                        #12
                        Originally posted by kristofb
                        250s een jaar en die 600s 6 jaar geloof ik

                        Zou toch voor de 250s gaan

                        Comment

                        • Tom van Kameren
                          • Oct 2006
                          • 57

                          #13
                          Het is allebei niet de kwaliteit die je zoekt...

                          Ik wordt ook wel uiterst chagrijnig als ik een Mac600 tegen kom. Dat ding beweegt traag, mengt zijn kleuren traag en de kleuren zijn ook niet al te best. Probeer maar eens een blauw-wit kleuren bumpje te doen, vraag ik me toch wat die halve seconde magenta daar te zoeken heeft.

                          Als je dan toch moet kiezen tussen deze twee, lekker de 250 pakken, lekker licht met sjouwen, doet helemaal niet zo af van de lichtopbrengst, en je koopt voor het zelfde geld vast wat meer fixtures.

                          En daarnaast; feestjes voor 3000 mensen? Huur gewoon een stel fatsoenlijke apparaten met 700+ lampen erin. Van Martin wordt je niet blij.
                          Tom Spaan
                          StoreQ operating

                          Comment

                          • Tom van Kameren
                            • Oct 2006
                            • 57

                            #14
                            Originally posted by MEEO Licht en Geluid

                            Klopt, de Mac 600 / Mac 500 is gewoon oerdegelijk gebouwd en wordt nog super veel gebruikt. Daarom is het ook zo'n geweldige spot
                            Wat een goed argument, hij is degelijk gebouwd en hij wordt veel gebruikt en daarom is het een geweldige spot

                            Hij is degelijk gebouwd = hij is niet te tillen
                            Hij wordt veel gebruikt = het is (ook) betaalbaar voor de budget bedrijven, en mensen die geen fatsoenlijk licht willen/kunnen huren gaan voor budget oplossingen, en dat gaat ten koste van kwaliteit.
                            Tom Spaan
                            StoreQ operating

                            Comment

                            • kristofb
                              • Sep 2006
                              • 91

                              #15
                              En daarnaast; feestjes voor 3000 mensen? Huur gewoon een stel fatsoenlijke apparaten met 700+ lampen erin. Van Martin wordt je niet blij.[/QUOTE]

                              dat is nu net het punt dat ik ze niet steeds wil huren.... ik weet ook wel dat je met een high end of vl beter af bent maar dat is niet mogelijk voor de budgetten die er op die fuiven tegenover staan....

                              het belangrijkste aspect is die snelheid van die wissels. Denk dat die bij de 250 beter ligt maar de extra inhuurmogelijkheden liggen voor de 600s weer vele beter hier in de regio...

                              de prijs komt een beetje overeen tussen de 2 toestellen waar ik ze kan gaan halen. De 600 zijn ietsje goedkoper

                              Comment

                              Working...