Welke budget wash ?? Briteq, HQ power, ..

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djjake
    • Oct 2004
    • 126

    Welke budget wash ?? Briteq, HQ power, ..

    Ik zou graag een aantal budget movinghead MSD 250W washlights aanschaffen en daarom viel mijn oog op ondermeer de producten van Briteq BT250W, HQ power (snark 250), de GLP (Ypoc) en showtec (Highlite) dingen. Momenteel heb ik een lichte voorkeur voor de Briteq's gelet op de prijs en de dienst na verkoop die hier in België (Beglec) verre van slecht kan genoemd worden. Daarom wens ik te weten te komen of iemand onder jullie deze bovenstaande mh al is uitgebreid getest heeft. Hoe valt het optisch mee? Meer info is welkom zeg maar.

    Nog een vraagje: Welk verschil zit er tussen een MSD250W lamp van Sylvania en deze van Philips buiten de prijs?
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    Heb de BriteQ 250 al in demo gehad en ben er zeer over te spreken. Echt goed afgewerkt, reageert vlot en er komt een bak licht uit. Ik heb er ook een voorkeur voor.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • djjake
      • Oct 2004
      • 126

      #3
      @ Laserguy: Heb je de Briteq spot of wash versie in demo gehad?

      Dat wil dan schijnbaar toch zeggen dat ze optisch best wel ok zijn. Wellicht zijn ze niet vergelijkbaar met duurdere modellen zoals bv. Robe, Martin, ... maar ja daar is de prijs ook naar. Ze reageren toch vlot dan. Zo vlot als een Robe of Martin??

      Alleen kom je niet zo impressionant over met Briteq's als je een semi-professioneel toestandje te doen hebt. Tja, je kan niet alles hebben.

      Hebt u soms een idee van het verschil tussen de lampjes van Sylvania of Philips??

      Alvast bedankt !!

      Comment

      • laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

        #4
        Oeps... mislezen denk ik... het was een spot. De reactie was zeer vlot en precies en de gobo's lekker scherp. Reactie zeer vlot en precies (inclusief afremmen).
        Ik heb geen idee wat het verschil is tussen deze lampen: beide hebben een kleurtemperatuur van 8500K alleen beweert Philips dat ze 3000 uur meegaan en Sylvania houdt het bij 2000 uur.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

        Comment

        • Leks
          • Oct 2007
          • 330

          #5
          geloof me.. ook al zeggen ze beiden 8500K er wil nog wel eens wat verschil in zitten ( nieuwe lampen zelfde mh's met schone optieken)
          mijn ervaring is dat sylvana meer naar boven neigt met kleurtemp en philips meer omlaag.

          Ook heb ik de ervaring dat uit een sylvana lamp iets meer licht komt ( kan ook toeval zijn met een serie oid) ( maar dit kan de kortere levensduur wel verklaren.)

          leks
          Nerd is geen belediging, het is een compliment.

          Comment

          • Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

            #6
            Ik zou voor de Briteq gaan voor de prijs ( 903 inclusief lamp ) goede lichtopbrengst en mooie kleuren !

            Service van Beglec is idd een stuk minder geworden maar het apperatuur is een stuk beter geworden.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

            Comment

            • laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

              #7
              Service van Beglec is idd een stuk minder geworden
              Daar kan ik helaas niet mee akkoord gaan! Service is nog steeds een sterk punt van Beglec!
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

              Comment

              • Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

                #8
                zo sterk als het was is het lang niet meer. tegenwoordig in garantietijd moet er gewoon arbeid betaald worden !

                Service is nog steeds goed maar wordt wel minder omdat BEglec veel service " gratis " heeft verleend aan hun verdelers .................
                Deze kosten van de laatste jaren willen ze er toch uithalen.

                In het verleden waren ze een stuk makkelijker met reparatie's dan tegenwoordig.
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                Comment

                • laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

                  #9
                  Nou ik moet zeggen dat ik daar geen last van heb gehad tot nu toe. Tot nu heeft Beglec de garanties altijd netjes gratis hersteld zoals het hoort. Zij zijn wel een stuk kritischer geworden ja: je moet nu effectief op hun herstelbonnetjes de aankoopdatum vermelden. Dat is niet omdat ze te veel service hebben verleend in het verleden maar omdat er altijd idioten zijn die van iemands goedheid misbruik maken...
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                  Comment

                  • djjake
                    • Oct 2004
                    • 126

                    #10
                    Tja, ik moet zeggen dat ik tot nu toe met de weinige spullen die rechtstreeks van bij Beglec komen (vooral LED producten en PAR's) ik één probleem heb gehad met een LED-tube en deze werd gewoon hersteld zonder verdere kosten.

                    Anderzijds is het misschien ook zo dat als de huidige producten van Briteq wel ok zijn, je deze toestellen niet hoeft binnen te brengen. Dus, geen probleem met kosten voor herstelling, garantie en dergelijke.

                    Wettelijke garantieperiode op nieuwe toestellen (in België) is trouwens toch 2 jaar. (of ik moet mij vergissen, maar dacht het niet)

                    Ik denk van een poging te wagen om er is eentje grondig te testen.
                    Ik hou jullie op de hoogte ivm met de Briteq wash 250 toestand.
                    Mocht er nog iemand zijn die ze getest of grondig gezien heeft. Laat maar weten.

                    Comment

                    Working...