Led Pinspot

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RJV
    • Jul 2007
    • 5

    Led Pinspot

    Ik heb thuis een par 36 pinspot in gebruik om een discobal aan te lichten. Deze lamp staat veel aan en helaas moet ik daardoor met enige regelmaat de lamp vervangen. Een LED-pinspot zou een mooie vervanging kunnen betekenen. Weet iemand of er al LED-spots zijn met een even nauwe lichtbundel als een normale pinspot?
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

    #2
    In het betaalbare budget vrees ik van niet. Anders een LEDPAR56 nemen en die vlak bij je bol plaatsen?

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #3
      Zowel de MicroSpot als de MicroWash van Showtec leveren een prachtig resultaat met hele fijne heldere straaltjes als resultaat... hoe raar het ook mag klinken van een "wash".
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • RJV
        • Jul 2007
        • 5

        #4
        Originally posted by laserguy
        Zowel de MicroSpot als de MicroWash van Showtec leveren een prachtig resultaat met hele fijne heldere straaltjes als resultaat... hoe raar het ook mag klinken van een "wash".
        Heeft de Microspot een nauwe bundel? Zou heel mooi zijn, maar ik kan het me nauwelijks voorstellen als je deze lamp ziet.

        Comment

        • Outline
          • Feb 2006
          • 1434

          #5
          Je zou ook zoiets kunnen nemen: HIGHLITE online - Compact Studio Beam CDM-30

          Is een gasontladingslamp. Gaat ook mee met relatief lage kosten. Of natuurlijk gewoon een Par36-Ledspot van Showtec. Zoiets bv.: HIGHLITE online - Par 36 Short, White LED
          Last edited by Outline; 22-01-08, 21:44.

          Comment

          • laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

            #6
            Die link naar CDM-30 gaat niet over een ontladingslamp al bestaat die versie idd wel maar die bundel is niet gebundeld genoeg om de mooie straaltjes van de spiegelbol af te schieten. Ook de PAR 36 LED sport is veel te weinig gebundeld... is zelfs helemaal bijna niet te gebruiken voor een spiegelbol.

            Ja, RJV, idd zeer bizar maar de bundel is inderdaad scherp genoeg, natuurlijk niet vanop 10 m naar de bol schijnen maar hier werkt het perfect op 3 meter afstand.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

            Comment

            • RJV
              • Jul 2007
              • 5

              #7
              Spannend apparaat, maar ik ben toch eigenlijk meer op zoek naar een 'simpele' pinspot, maar dan bij voorkeur in LED uitvoering. Het lijkt erop dat ik nog even geduld moet hebben totdat zo'n ding is uitgevonden!

              Comment

              Working...