Probleem met analoge aansturing?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

    Probleem met analoge aansturing?

    Gisteren een klein klusje gedaan, even lekker gespeeld met analoge aansturing
    Echter: na het aansluiten van de 2 dimmers (EC-6 van IES) en een Behringer LC2412, werkte de kanalen alleen als de faders van de behringer 50% of hoger stonden. Als de faders op 100% stonden, en je drukt op een testknop van een dimmerkanaal, gaat het dimmerkanaal feller branden.

    Even doormeten: komt keurig 10v uit de behringer (onbelast, en niet aangesloten op de dimmers). Echter als ik het voltage meet in de dimmerpack's (faders van behringer op 100%), kom ik uit op een slordige 7 Volt?
    Ik vroeg mij af, hoe kan dit? (Ik heb iemand al het woord "impedantie" horen noemen).
    Voor mij is het geen ramp, dimmers worden nog volgende week vervangen. Toch blijft de vraag mij dwars zitten.

    Alvast bedankt!
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen
  • Wouter Verlinden
    • Dec 2000
    • 263

    #2
    Zijn het geen dimmers met analoge stroomsturing i.p.v. analoge spanning-sturing? Dan krijg inderdaad dit soort effect...

    ***

    Spanningsgestuurde analoge dimpacks worden gestuurd met een spanning van 0 tot 10 volt.

    Stroomgestuurde analoge dimpacks worden gestuurd met een stroom van 0 tot 370 µAmpère.

    ***

    Ik heb ooit een Behringer LC2412 aangesloten op een ADB Stroomgestuurd analoog dimpack (dit voor een locale toneelvereniging). Hier heb ik dit opgelost door op elk analoog signaal een serieweerstand van 27Kohm te zetten. (dus 12x een serieweerstandje plaatsen)

    De serieweerstand zet de spanning van 0 tot 10 volt dan om in een stroom van 0 tot 370 µAmpère. (10V / 27Kohm = 370µA) (ervan uitgaande dat de analoge ingang van je stroomgestuurde dimpack een lage impedantie heeft natuurlijk....)



    Greetz,

    W
    Wouter Verlinden
    Creative Sound & Light Development

    Comment

    • MEEO Licht en Geluid
      • Nov 2005
      • 950

      #3
      Op de dimmer zelf staat dat het een 0 tot 10 volt aansturing betreft. Ik neem dan aan dat dit klopt
      De heren van IES kunnen me ook niks vertellen over dit probleem. Ze konden zelfs geen handleiding meer vinden van deze dimmer.
      MEEO Audio Licht Rigging,
      Mark van der Werff
      Groningen

      Comment

      • tISO
        • Jul 2007
        • 21

        #4
        Hallo,

        Ik heb er niet zo heel veel verstand van maar wij hebben op school ook 4 analoge dimmerpacks maar als je de kabel tussen de dimmerpack en tafel te lang maakt en er geen signaalversterker tussenzet heb je signaalverlies door de afstand

        dat was ons probleem altijd.. mischien heb je er wat aan,


        Greetzz tISO

        Comment

        • MEEO Licht en Geluid
          • Nov 2005
          • 950

          #5
          Sorry, vergeten te vermelden: de kabels was 13x 0,22 mm2, afgeschermd. Lengte was 10 meter.
          MEEO Audio Licht Rigging,
          Mark van der Werff
          Groningen

          Comment

          Working...