Avolites Pearl 2004 loopt vast

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gio_hardcore
    • Apr 2007
    • 3

    Avolites Pearl 2004 loopt vast

    Beste collega's,

    Wij gebruiken een Avolites Pearl 2004 voor onze grotere shows (naast MA 24/6 Lightcommanders). Onze Pearl echter, heeft soms last van "vastlopers". De Pearl laat zich dan niet meer bedienen / programmeren en alleen na flink wat geklooi (lees: hard reset) komt hij weer tot leven. Natuurlijk is dit iets wat je niet kunt hebben tijdens een show, dus vandaar de vraag of iemand hier weet waar deze fout vandaan komt.
    Ik heb eens ergens gehoord dat als je een aantal handelingen achter elkaar doet (inprogrammeren oid), dat hij dan vastloopt, maar hier was ik niet mee bezig toen het gebeurde.

    Iemand een idee?
  • gio_hardcore
    • Apr 2007
    • 3

    #2
    We hebben de laatste softwareversie erop staan. Ik kan wel proberen om de tafel naar een oudere SW versie te downgraden, maar of dat helpt weet ik niet. Afgelopen weekend is hij helemaal in de puin gelopen, maar dat kan ook komen doordat de 2 ellendige aggregaten lagen te eikelen. Uiteraard waren deze aggregaten niet van ons en NEE, ik draai liever niet op die troep.

    Comment

    • CoenCo
      • Feb 2005
      • 230

      #3
      Geeft de tafel ook foutmeldingen? Bus errors? Memory check? Staat er een E in the display, ergens linksonderin?
      Meestal is het gewoon en kwestie van even openhalen, alle ICs aandrukken en de videokaart verwijderen en opnieuw plaatsen.
      Ikzelf heb in 5 jaar nog nooit een pearl zo gek gehad dat ik hem moest jumperen en terug laden van floppy. Behalve dan die ene keer dat er geen batterij voor het geheugen meer inzat

      Comment

      • gio_hardcore
        • Apr 2007
        • 3

        #4
        Ik heb de tafel zelf nog niet in mijn handen gehad, een collega overkwam dit afgelopen weekend. Ik hoorde dat het display van de tafel knippererde na het opstarten. Dit gebeurde pas nadat de tafel een uurtje of 8 gedraaid had. Kan dus niet komen door vervoer oid. Verder had de tafel de avond ervoor (op hetzelfde feest met dezelfde settings) prima gedraaid.
        Ik zal even checken op foutmeldingen, als het ding uberhaupt wil starten. Kan het ook zijn doordat het aggregaat piek of dalspanning gaf (1 was defect kwamen we later achter)?

        Comment

        • DVSL
          • Feb 2007
          • 23

          #5
          De Pearl waar ik regelmatig op werk heeft ook een probleempje...

          Als je de shape-generator gebruikt en bijvoorbeeld vier moving heads dezelfde beweging (pan-tilt) laat doen is er geen probleem. Als je echter vertraging tussen de toestellen onderling wil creëren beginnen alle toestellen te shaken. (kleine snelle bewegingen)

          Heeft iemand hier ervaring mee en een mogelijke oplossing? (de tafel gaat sowieso terug naar de importeur, maar ik vroeg me af of iemand hier al ervaring mee had)

          Comment

          • William
            • Oct 2002
            • 233

            #6
            check of je pers files goed zijn. Heb laatst eenongeveer zelfde probleem gehad en bleek dat de personality's niet in orde waren
            V*L...........punt

            Comment

            • DVSL
              • Feb 2007
              • 23

              #7
              Personality's zijn het niet; de pearl doet het bij verschillende types moving heads!

              Comment

              • Kilian
                • Dec 2005
                • 179

                #8
                Shapefile? -> SG

                Comment

                • lightjockey
                  • Apr 2004
                  • 4

                  #9
                  Ik heb ook wel crashes gehad met een Pearl (daarom niet mijn favo tafel). Waar het bij mij aan lag was o.a.:

                  - De combinatie personality files en tafelsoftware was niet goed, dus instabiel (niet allebei de meest recente versies)
                  - De sleutel op de verkeerde momenten omdraaien.
                  - Teveel moeilijke shapes (lees: veel verschillende angles en spreads tegelijk)
                  - Beschadigd moederbord (door drank en snuifmateriaal van anderen, dit komt door de ruimten boven en onder de faders in de tafel.

                  Succes, laat ff weten hoe het afgelopen is, dan leren we er allemaal wat van

                  Grtz Martijn
                  Be yourself, just like me

                  Comment

                  • haarie
                    • Dec 2003
                    • 7

                    #10
                    Originally posted by CoenCo
                    ... Behalve dan die ene keer dat er geen batterij voor het geheugen meer inzat
                    Als ik je goed begrijp was de interne lithium-batterij dus de oorzaak van een haperende tafel? Oftewel, als de spanning van het batterijtje niet goed meer is kan dat problemen opleveren?

                    Comment

                    Working...