-
01-04-07, 12:11 #1
- Ingeschreven
- Apr 2007
licht besturen met je laptop.
Hallo.
wie heeft er ervaring met het besturen van je moving heads scans en dimmerpacs met een dmx pakket op je laptop..
met welk pakket is het het beste en het makelijkste te bediennen..????
-
01-04-07, 12:41 #2
Oorspronkelijk geplaatst door Arie ab
Maar toch: Ik vind de Enntec dongles nog een van de beste, vooral in combinatie met de (gratis) chamsys software...MEEO Audio Licht Rigging,
Mark van der Werff
Groningen
-
01-04-07, 13:01 #3
creator
wij draaien al jaren op computers en laptops met VXCO DMXCreator Lighting Controller
goed overzichtelijk en tot nu toe betrouwbaar systeem.
-
01-04-07, 14:14 #4
- Ingeschreven
- Sep 2003
ik ben zelf erg gecharmeert van Martin Lightjockey
-
01-04-07, 21:35 #5
er zijn meerdere opties,
pakketten van oa sunlite, daslight, sweetlight, visualdmx en lightjockey.
Weet dat je sunlite en lightjockey kan proberen, gewoon software downloaden en wat pielen, je kan er dan alleen nog geen lampen mee besturen, daar moet je de dongle voor hebben.
Daarnaast kan je gebruik maken van bv de Enttec open DMX dongle (of een van de andere goedkope dmx dongles) met daarbij Chamsys MagicQ pc of Freestyler dmx (of wat andere gratis programma's).
1e optie kan van vrij goedkoop tot vrij duur, 2e optie kost je een paar 10tjes.
Ik zou als ik jou was gewoon eens enkele software pakketten downloaden en installeren en kijken welke je het beste vind werken en dan dat pakket of dongle aanschaffen.Vitality Show
-
01-04-07, 21:56 #6
- Ingeschreven
- Oct 2006
Wij gebruiken al geruime tijd daslight, vind het heel goed zeker qua prijs/kwaliteit verhouding
-
01-04-07, 22:26 #7
Ben zelf erg tevreden met Visual DMX...
Een hele lange tijd gewerkt met Daslight (drive-in-show)...
Maar hiermee moet je toch nog van te voren wat programmeren om een showtje te maken...
Naar wat een vooruitgang met Visual DMX, je hoeft echt NIKS te programmeren om een leuke drive-in showtje neer te zetten, talloze programmatjes/chases zitten al ingebouwd en het is patchen en gaan..
Ideaal wanneer je weinig tijd hebt.
Overigens is Visual DMX ook gratis te downloaden:
VisualDMX Lighting Control
-
01-04-07, 22:53 #8
- Ingeschreven
- Oct 2006
die zitten in daslight ook hoor, wel nog niet in de virtual controller II software. Het magische toverstokje zoals we het noemen.
-
02-04-07, 10:03 #9
- Ingeschreven
- Dec 2005
Ik werk nu zo'n 1,5 jaar met sunlite dmx sturing op mijn laptop..
ben er zeer tevreden mee, en heb er zo'n 15 showtjes mee gedaan.. werkt perfect, maar voor bandjes e.d. grijp ik liever wat sneller in en dan tik ik toch sneller een knopje in op een lichttafel, dan dat ik een knopje op mijn toetsenbord vindt, of met mijn muis aan klik.
(ja.. je kunt het ook midi-aansturen)
ik zou zeggen, probeer de software eens, ook die van Martin Lightjockey..
en probeer zelf wat je makkelijker/handiger vindt.
succes!Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky
-
02-04-07, 10:29 #10
- Ingeschreven
- Apr 2004
En natuurlijk Chamsys MagicQ niet vergeten: gratis software, enkel een usb interface nodig van ongeveer 55 euro bij Enttec.