Velleman Led tegels

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flurk
    • May 2003
    • 409

    Velleman Led tegels

    Heeft iemand reeds de velleman led tegels gezien (zien werken)?Kan je er ook video beelden mee doorsturen of is de resolutie (64 pixels/m²) te klein?
    Velleman Components n.v.

    Weet iemand waar ik een animatiefilmpje kan vinden over de Lad tegels?Gewoon om mijn collega te overtuigen dat wat hij wil doen niet kan.
    Last edited by flurk; 08-03-07, 08:23.
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

    #2
    Ik heb ze niet gezien, maar als ik de specificaties bekijk kun je er wel video mee afspelen. Ze vertellen er alleen niet bij wat het maximale aantal tegels naast elkaar is. Op de site laten ze voorbeelden zien van 2x3, maar dat vind ik een beetje weinig.

    Een resolutie van 8x8 pixels is natuurlijk niet voldoende voor een video (zelfs de smiley's hier op dit forum zijn al groter). Voor een filmpje met een lage resolutie van bijvoorbeeld 160x120 heb je al 20x15 ledtegels nodig... 300 in totaal dus. Ik weet niet hoe duur dat grapje dan gaat zijn, maar dat zal wel wat mogen kosten. Voor een serieuzere resolutie ga je al snel héél veel tegels nodig hebben (640x480pixels = 80x60tegels = 4800 tegels ), maar gezien de afmetingen zal niemand dat proberen, want dan heb je ook een 80x60 meter stuk vloer nodig (1000x1000mm per tegel)

    Comment

    • flurk
      • May 2003
      • 409

      #3
      thanx 4uss

      Wat ik al dacht.De bedoeling is een scherm te maken van 2m hoog en 15m lang.Daarop "zou" een wagen moeten voorbijrijden(video-gewijs natuuurlijk).
      Volgens mij kan dit nooit lukken.

      Comment

      • Pimm87
        • Mar 2006
        • 35

        #4
        Als die wagen text zou moeten bevatten, of je de bestuurder bij wijze van spreken zou moeten zien is dit inderdaad totaal ongeschikt. Maar als je een beetje creatief bent, moet uitbeelden van een voorbijkomende vrachtwagen wel lukken met 16x120 pixels.
        Leuke tegels trouwens voor VJ toepassingen enzo.

        Comment

        • flurk
          • May 2003
          • 409

          #5
          Het gaat wel degelijk over de voorstelling van een nieuwe wagen.Die zou dus wel perfect in beeld moeten komen.

          Comment

          • Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

            #6
            Dan zou ik zeker gaan voor een heel ander type tegels, of een projectie.

            je kan hier onmogelijk een auto of vrachtwagen op laten verschijnen waarvan je uberhaupt ziet welk merk het is.
            je moet dan aan de kleur zien wat je bedoeld, maar een fatsoenlijke heldere en strakke ledwal web je er niet mee, de resolutie is er gewoonweg te laag voor..

            huren??
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

            Comment

            • gertgeluid
              • Dec 2006
              • 520

              #7
              Upgradingyoursystem begon er al over... Als ik jou was, zou ik een ledwall huren. Die is bovendien ook nog eens mooi "zwart" als je hem niet gebruikt, en ik neem aan dat die velleman tegeltjes van zichzelf al een beetje wit zijn...

              Goedkoopste oplossing lijkt me een beamer met doorkijkdoekje.

              Whow, wat doe ik in het licht forum? Sorry!

              Comment

              • Frank@highend
                • Oct 2005
                • 65

                #8
                Heb je aleens aan beweegbare projectie gedacht?
                bv DL1 of DL2 van High End.
                Dan kan je op HD niveau projecteren.
                De maten van de locatie ken ik niet maar als je de projectoren op 10m afstand kunt hangen,
                dan kan je met 3 projectoren ( als je de collage optie gebruikt ) een beeldvullend plaatje maken.
                mocht je meer info willen laat het met ff weten.

                groeten,
                Frank Schotman
                High End Systems

                Comment

                • Upgrading your system
                  • May 2003
                  • 1684

                  #9
                  Hahaha, zo doe je dat frank!
                  Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                  Comment

                  • NiTRO
                    • Sep 2002
                    • 677

                    #10
                    Ter info:
                    Dit zijn dezelfde als de dmt's :

                    HIGHLITE online - LED Pixel Floor

                    handleiding :

                    Comment

                    • Nit-Wit
                      • Feb 2005
                      • 250

                      #11
                      Originally posted by Frank@highend
                      Heb je aleens aan beweegbare projectie gedacht?
                      bv DL1 of DL2 van High End.
                      Dan kan je op HD niveau projecteren.
                      De maten van de locatie ken ik niet maar als je de projectoren op 10m afstand kunt hangen,
                      dan kan je met 3 projectoren ( als je de collage optie gebruikt ) een beeldvullend plaatje maken.
                      mocht je meer info willen laat het met ff weten.

                      groeten,
                      kwantakosta ?
                      "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

                      Comment

                      Working...