tijdcode/smpte

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Highfield
    • Jun 2006
    • 144

    tijdcode/smpte

    Ik ben mezelf eens aan het verdiepen in tijdcode. de mogelijkheden ervan zijn me (globaal) bekend, ziet er interessant uit

    nu is echt het probleem waar ik tegenaanloop het verkrijgen van een bron. kan iemand me verder helpen door de volgende vragen te beantwoorden:

    Hoe kan ik een cd/dvd (zijn er verschillen in techniek?) maken die tijdcode naast een bepaalde track bevat? vervolgvraag is dan: hoe krijg ik dat signaal in m'n lichttafel (of is dat per tafel verschillend?)

    natuurlijk zijn dit slechts voorbeelden, iedere info is welkom!

    mvg highfield
    Harm Hoogveld

    Het begint met ambitie..
  • RRRRik
    • Aug 2006
    • 27

    #2
    Originally posted by Highfield
    Ik ben mezelf eens aan het verdiepen in tijdcode. de mogelijkheden ervan zijn me (globaal) bekend, ziet er interessant uit

    nu is echt het probleem waar ik tegenaanloop het verkrijgen van een bron. kan iemand me verder helpen door de volgende vragen te beantwoorden:

    Hoe kan ik een cd/dvd (zijn er verschillen in techniek?) maken die tijdcode naast een bepaalde track bevat? vervolgvraag is dan: hoe krijg ik dat signaal in m'n lichttafel (of is dat per tafel verschillend?)

    natuurlijk zijn dit slechts voorbeelden, iedere info is welkom!

    mvg highfield

    Tijdcode is gewoon een geluidssignaal...
    Met programma's als Logic, Cubase , etc... kun je een spoor aanwijzen als
    Tijdcode spoor. Deze kun je dan uit je geluidskaart van je computer halen en aan de tijdcode ingang van je licht-tafel hangen.

    Bovengenoemde programma's zijn ook in staat om MIDI-tijdcode te genereren. Dit is ongeveer hetzelfde hetzij dit via MIDI een lichttafel binnenkomt. De betere licht-tafels beschikken over een functie om MIDI tijdcode uit te lezen.....



    grt'n

    Rik

    Comment

    Working...