LightJockey + Fingers met Touchscreen?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

    LightJockey + Fingers met Touchscreen?

    Heren(en dames natuurlijk)

    Ik heb even een vraagje over Light-Jockey + Fingers.

    moeten we hierbij gewoon alleen muizen of vinden jullie een touchscreen een serieus toegevoegde waarde hebben?

    laat het eens horen. (graag erbij vermelden waarom)
    Grz Ron
    Last edited by Upgrading your system; 22-05-06, 16:28.
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.
  • s142918
    • Apr 2006
    • 111

    #2
    Alleen een PC met muis: vrijwel niet te gebruiken zonder RSI te krijgen
    PC met touchscreen: matig te gebruiken omdat de interface niet ontworpen is op touch gebruik en je snel ruimte te kort zult komen
    PC met extern faderpaneel: bruikbaar voor drive-in werk

    Mijn mening: aardig voor drive-ins, niet vergelijkbaar met een fatsoenlijke console.

    Comment

    • Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

      #3
      Dank voor je mening, het verhaal vergelijkbaar met of niet vergelijkbaar met een console weet ik, het is ook bedoeld voor drive-in werk, heb hier een pearl, hog, exciter ed. staan voor verhuur ed. ik weet dus hoe een console werkt, en ook in verhouding met LJ.

      het gaat me puur om het touchscreen

      maar iig wel bedankt voor de reactie
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

      Comment

      • Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

        #4
        heb ik nog een andere vraag, ik heb hier het hele verhaal geinstalleerd, maar ik ondervind problemen met Fingers, lightJockey kan hem niet vinden, en ik heb toch echt op alle compoorten geprobeert.
        iemand een idee??

        wat mij ook vreemd aandoet, het rode "power" ledje linksboven knippert.. is dit ok??
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

        Comment

        • djjake
          • Oct 2004
          • 126

          #5
          To upgrading your system: Ik veronderstel dat je de 'Fingers setup' toch hebt toegepast. Daar kies je voor RS-232 serial connection en nadien voor de juiste COM poort of ben je gewoon jouw aanwezige com poorten op je PC afgegaan? Het rode ledje dat knippert is normaal.

          Nadat je com poort overeenstemt met je instelling van de fingers setup, best een restart toepassen.

          Veel succes!

          Comment

          • Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

            #6
            probleem is dat ik het paneel occasion in handen heb gekregen en op de martin website een wel erg beknobte versie van de handleiding staan.

            ik heb de fingers aangesloten op de rs232 en daarna in het tabblad fingers in LJ de setup gekozen, daar heb ik alle aangegeven compoorten een keer geprobeert, alleen hier krijg ik geen reactie

            hij geeft de melding:[FONT=Arial]Cannot open Com 1 for Fingers en dit bij iedere compoort[/FONT]
            [FONT=Arial][/FONT]
            [FONT=Arial]een idee of heb je nog meer info nodig??[/FONT]
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

            Comment

            • Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

              #7
              Helemaal niemand een idee?

              doe ik mischien iets verkeerds met aansluiten?? ik snap er helemaal niks van..

              sluit het rs232 snoer op fingers en pc aan, stroom erop, start LJ en daarna selecteer ik in fingers de compoort. daarna zegt hij hem niet te kunnen vinden.

              Ben ik nou zo raar of doe ik gewoon iets verkeerds?
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

              Comment

              • Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

                #8
                ziet je PC de rs232 wel, dan ?? apparaatbeheer in Configuratuescherm, systeem, app.beh.. onder poorten...

                Comment

                • Upgrading your system
                  • May 2003
                  • 1684

                  #9
                  Jup, Compoort werkt correct zegt hij

                  Nou, het zal wel!

                  andere ideeén?

                  Datatransportbesturing ed. hoeft niets aan gewijzigt te worden neem ik aan, deze staat op :geen.
                  Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                  Comment

                  • MLJ
                    • Jun 2006
                    • 4

                    #10
                    Heb je al bij de setup van de fingers zelf gekeken?

                    Comment

                    • Jurrie
                      • Nov 2002
                      • 402

                      #11
                      Doet ie t al?

                      Comment

                      • voederbietel
                        • Feb 2005
                        • 197

                        #12
                        hallo,

                        ik heb een spoedklusje morgen wat met fingers moet maar het probleem is dat ik er nu voor het eerst achter zit.
                        ik heb inmiddels al voor elkaar dat ik onder de f-toetsen een cue list heb maar nou loop ik tegen het probleem aan dat ik geen intensieteit (of iets anders) onder een fader krijg. hoe wijs je dat toe?
                        please help me zo snel mogenlijk.

                        alvast bedankt frans
                        Met vriendelijke groet,

                        Frans Jansen

                        Comment

                        • voederbietel
                          • Feb 2005
                          • 197

                          #13
                          iemand of niemand?
                          Met vriendelijke groet,

                          Frans Jansen

                          Comment

                          • jerre
                            • Jun 2003
                            • 286

                            #14
                            In je setup vernster zie je rechts onderaan 4 vakken staan met daarvoor A,B,C en D. De vakken zelf staan voor de 4 pagina's (te selecteren met de A t/m D knoppen). Als je nu rechts klikt in 1 van die vakken en je klikt dan op "show functions" dan krijg je de mogelijkheden wat je met die faders kan doen. Elke functie die je daar ziet staan staat voor de functies van 12 faders voor die pagina. Wat ik het gemakkelijkste vind is voor de dmx in functie te kiezen. Daarna kan je in het dmx in venster per fader nog instellen wat je per fader d'r mee wilt doen, doe je dit niet dan zit je bijvoorbeeld met een hele pagina intensity faders, speed faders etc etc.

                            meer uitleg in de help file van LJ.
                            nu gij en dan ikke weer

                            Comment

                            • JeroenVDV
                              • Mar 2004
                              • 963

                              #15
                              Originally posted by voederbietel
                              iemand of niemand?
                              Ik vraag me af waarom je een spoedklus aanneemt waar iets gedaan moet worden waarmee je totaal geen ervaring hebt... En dan vervolgens op een forum de avond ervoor even vragen of iemand je compleet kan uitleggen hoe het moet.

                              Creating shows beyond Imagination

                              Comment

                              Working...