Trussen in 3DS Max en Spiegelbol in Wyg

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • martijns
    • Feb 2005
    • 120

    Trussen in 3DS Max en Spiegelbol in Wyg

    Hallo,

    In mijn vakantie ben ik druk aan de slag gegaan met 3DS Max. Ik heb de basics nu aardig onder de knie. Nou leek het me leuk een ruimte met de daarin behorende trussen en fixtures te tekenen. Maar ik heb nergens nog 3D trussen kunnen vinden of 3D fixtures. Heeft iemand voor mij een site waar ik deze (liefst gratis) vandaan zou kunnen halen?

    Vraag 2:
    Ik heb al een aantal keer geprobeerd in Wyg een spiegelbol te maken. Opzich geen probleem, maar de reflectie is niet naar mijn zin. Als ik bijvoorbeeld een sphere maak met daarop een mirror material dan die ik de ronde beam van een fixture direct weerkaatst in de spiegelbol. Ik zou graag weten of het mogelijk is om net als in het echt de vele spiegeltjes die een spiegelbol heeft na te maken, zodat hij met renderen al deze stralen weer geeft..

    Iemand die mij daarmee kan helpen??

    In ieder geval bedankt!

    Groeten,

    Martijn
  • Wysirik
    • Feb 2002
    • 97

    #2
    citaat:Geplaatst door martijns

    Hallo,

    In mijn vakantie ben ik druk aan de slag gegaan met 3DS Max. Ik heb de basics nu aardig onder de knie. Nou leek het me leuk een ruimte met de daarin behorende trussen en fixtures te tekenen. Maar ik heb nergens nog 3D trussen kunnen vinden of 3D fixtures. Heeft iemand voor mij een site waar ik deze (liefst gratis) vandaan zou kunnen halen?

    Vraag 2:
    Ik heb al een aantal keer geprobeerd in Wyg een spiegelbol te maken. Opzich geen probleem, maar de reflectie is niet naar mijn zin. Als ik bijvoorbeeld een sphere maak met daarop een mirror material dan die ik de ronde beam van een fixture direct weerkaatst in de spiegelbol. Ik zou graag weten of het mogelijk is om net als in het echt de vele spiegeltjes die een spiegelbol heeft na te maken, zodat hij met renderen al deze stralen weer geeft..

    Iemand die mij daarmee kan helpen??

    In ieder geval bedankt!

    Groeten,

    Martijn

    www.prolyte.com --> voor 3d truss symbolen.

    Alles op DWG formaat. Kun je ook alvast oefenen op het importeren van DWG naar 3DMax.


    Factuur volgt !

    R

    Comment

    • martijns
      • Feb 2005
      • 120

      #3
      Wederom weer erg bedankt Rik! Mag het ook in natura biertje ofzo

      ennuh... dat inporteren van DWG in max lukt me gelukkig al[]
      Ik ga binnekort beginnen aan de Ethias Arena, ben benieuwd of ik dit goed af kan ronden misschien zul je de komende tijd toch nog aardig wat vraagjes zien.... wie weet

      Groeten,

      Martijn

      Comment

      Working...