J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 1 van de 3 1 2 3 Laatste

Ingeschreven
    Aug 2000

Standaard

Jij was de verantwoordelijke voor het lichtplan? of alleen de operator van het spul?

Wat mij opviel:
    - Mondriaan is een kunstenaar die zich onderscheidt door het gebruik van primaire kleuren, zie dat ik de spotjes niet terug
    - Rook...ontneemt het zicht op dansers/artiesten. Kan gewenst zijn! maar doorgaans erg storend, door de close-ups is dat hier niet helder te zien, maar lijkt het een witte rookpluim te zijn waar je liever een hazer had benut.

Standaard

Hey Rene,

Volgens mij wordt de plank hier een beetje misgeslagen op het gebied van lichtrichting en kleurgebruik. zover als ik op dat op de foto's meekrijg uiteraard.

Ik weet niet of het aantal ouders in de zaal hoog was dat hun kinderen graag van gezicht wilde zien. Anders snap ik de grote hoeveelheid frontlicht niet. Daar maak je het dansplaatje ontzettend kapot mee. In tegenstelling tot (laag) zijlicht waarmee je de dansers bijna kunt laten vliegen wat ik dan weer mis in het plaatje.
    Dat mondriaan enthousiast gebruiker was van alle primaire kleuren in zijn werk, was dat voor jou de motivatie omdat ook in het licht te doen (foto 0078)? En waarom niet 1 of 2 mooie totaaltjes tegen met je parretjes en de effecten dan met je colortjes?

Misschien de volgende keer met organisatie overleggen met het beamergebruik. Naast het feit dat er steeds hetzelfde plaatje weergegeven wordt, beperkt het je bij de lichtshow en schijn je de dansers in het gezicht (irritant en vooral lelijk). Keuze zou kunnen zijn om tijdens dansen even zwart beeld of de beamer de zijkant op laten projecteren, ivm weinig toevoeging aan dansen.

Greetz,

Tom
    Laatst gewijzigd door Tom van Kameren; 29-03-07 om 08:42.
    Tom Spaan
    StoreQ operating

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door renebiemans
    Ik heb voor de parren wel geprobeerd zoveel mogelijk primaire kleuren te houden vandaar ook: rood, blauw en geel die paars was er omdat ik het wit laten van in zo'n par niet echt mooi vond.
    Primaire kleuren zijn bij mijn weten nog altijd rood, blauw en groen. Geel is een secundaire kleur zoals ook magenta en cyaan.
    Als je wit wil corrigeren omdat het niet mooi is, daar heb je ook filtertjes voor (CTO, CTB in gradaties die je maar wilt).

Forum Rechten