ESP Vision (contest)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

    ESP Vision (contest)

    Misschien dat dit thuishoort in het visualisers topic, maar qua aard van de boodschap heb ik dat niet gedaan. Wees vrij om de boel te verplaatsen naar een betere plek.

    Misschien dat een deel van u al op de hoogte is van de nieuwe visualiser op de markt. Het pakket heet ESP Vision en wordt vooral door HighEnd gepusht naar ik begrepen heb. Ze hebben nu voor de nieuwe versie 2.0 een wedstrijd uitgeschreven waarbij het de bedoeling is dat je een show programmeert op een rock-track. De rig en muziek wordt dus bepaald, wat je er verder mee doet moet je lekker zelf weten.

    Ik heb de boel eens gedownload (de wedstrijd versie is helemaal gratis) en aan Hog2PC gehangen. Kleine kanttekening dat ik nog nooit op een Hog gewerkt heb, dus ook dat kostte even wat manual tijd hier en daar. Toch nu (na een kort dagje) prutsen ben ik al volledig overtuigd van het pakket. Het heeft hier en daar nog z'n kinderziekten, maar verder werkt het wel verbluffend goed! Dan blijf ik even hangen op pre-programmeerwerk, want daar is het voor bedoelt. Het tekenen etc. moet je alsnog doen in Vectorworks Spotlight. Alles bij elkaar kun je dus niet zeggen dat het goedkoper is, hoewel Vision zelf maar 750 dollar kost.

    Voor de belangstellenden: ga eens aan het programmeren en probeer het eens. Even ter illustratie; deze render:

    wordt gemaakt in ongeveer een seconde tijd. Probeer dat maar eens in wysiwyg voor elkaar te krijgen!!!

    Een .MOV filmpje van mijn middag prutsen:


    Ik wens geen commentaar op de inhoud aangezien het me al genoeg moeite heeft gekost om beide nieuwtjes onder de knie te krijgen (voor zover je daar al van spreken mag)

    Hoewel ik nog steeds af zie van de aanschaf van zo'n pakket (krijg het niet terug verdient) en dus nog maar even blind m'n palletten en groepen moet maken... moet ik zeggen dat dit wel erg verleidelijk is [8D]

    Edit; ik zie net dat dat filmpje wel erg turbo is geworden, blijkbaar rendert het real-time toch nog niet helemaal natuur getrouw...! En nog een kleine opmerking: ik gebruik een ATI kaart die tot een paar dagen geleden nog niet ondersteund werden. Nu wel, maar het is duidelijk te merken dat nog niet alles even goed werkt. Kinderziekten dus (valt in het filmpje ook goed te zien)
  • SpaceyDeeJ
    • Sep 2001
    • 876

    #2
    Over je programmeerkunsten absoluut geen slecht woord ! Vind de movingtruss als dat klopt een erg gaaf idee !

    Ik ben al eerder geattendeerd op Vision. En nu ik de voorbeelden van jou zie, ga ik er zeker eens mee aan de slag....
    cheers,

    DeeJ

    zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

    Comment

    • axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

      #3
      Ben er ook eens mee aan de slag geweest vannacht... Toen ik even op mijn klok keek was het alweer 4u45...
      Simulaties zien er in realtime erg realistisch uit, kleurtjes lijken me ook beter te kloppen dan in Wyg, beampaths lijken me ook erg overeen te komen met de werkelijkheid.



      Pakket doet wel wat het moet doen, maar er zit een opmerkelijke vertraging tussen aanslagen op je programwing en actie in Vision. Loopt op tot een 0.5 a 1 sec!
      Als ik de programwing disconnect loopt alles wel OK... beetje vreemd!
      Met wyg heb ik dat probleem dus absoluut niet.

      Verder kreeg ik deze contest enkel draaiend op mijn laptop. Op mijn wyg systeem wil hij niet draaien aangezien er geen nVidia-kaart inzit... maar wel een Matrox Parhelia.
      Nu ja, nVidia sponsort de hele handel, maar om dan te werking te blokkeren voor andere grafische kaarten... Jammer!
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

      Comment

      • Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

        #4
        [LEFT]Neem even de moeite om je kritieken te plaatsen op het forum: http://espvision.com/forums/index.php

        Ze hebben daar een prima support die snel reageert (misschien in deze periode wat minder). Ik had wat problemen met het renderen en die zijn inmiddels netjes opgelost. Zelfde geldt voor ArtNET wat eerst niet wilde werken, werkt inmiddels wel.

        Support voor Ati is er inmiddels wel, dus misschien dat de andere fabrikanten nog willen volgen. Kan geen kwaad om erom te vragen in ieder geval. Die vertraging heb ik niet opgemerkt aangezien ik alleen met de HogPC versie werk.
        [/LEFT]
        Last edited by Jasper-Lichtbron; 29-12-05, 11:55.

        Comment

        • axs
          Moderator
          • Jun 2002
          • 2687

          #5
          Originally posted by Jasper-Lichtbron
          [LEFT]Neem even de moeite om je kritieken te plaatsen op het forum: http://espvision.com/forums/index.php

          Ze hebben daar een prima support die snel reageert (misschien in deze periode wat minder). Ik had wat problemen met het renderen en die zijn inmiddels netjes opgelost. Zelfde geldt voor ArtNET wat eerst niet wilde werken, werkt inmiddels wel.

          Support voor Ati is er inmiddels wel, dus misschien dat de andere fabrikanten nog willen volgen. Kan geen kwaad om erom te vragen in ieder geval. Die vertraging heb ik niet opgemerkt aangezien ik alleen met de HogPC versie werk.

          [/LEFT]
          Is reeds gemaild gisterennacht Jasper
          Wat Matrox Parhelia betreft, daar zijn momenteel nog geen plannen voor om die te ondersteunen, helaas...
          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

          Comment

          • driesmees
            • Apr 2003
            • 1076

            #6
            pffff
            bij mij werkt Vision 2 gewoon NIET. Mijn video-kaart is niet straf genoeg.
            Geen contest voor mij zeker, of ik moet hier vlug ff een dagje iemands desktop afsnoepen.
            [CENTER] [/CENTER]

            Comment

            • masterblaster

              #7
              Bij mij werkt het wel maar wel treurig langzaam lijkt wel alsof hij helemaal geen gebruik maakt van mijn grafische kaart en heb een ati radeon 9200 met 128 mb is niet top of the line maar zou dit zeker aan moeten kunnen. maar dan vind ik het raar dat hij het bij jullie helemaal niet doet ook al heb je een matrox kaart of eentje van ati.
              Maar zoals al vermeld ze zijn er heel hard mee aan het werk en het is nog langer niet af. bekijk het zo tegen de tijd dat de site er een beetje netjes uitziet zal het programma ook nog niet honderd werken.
              En dan hier iets wat waarschijnlijk verreweg overbodig is, is de website www.espvision.com aangezien ik die nog niet in de topic voorbij heb zien komen

              Comment

              • masterblaster

                #8
                oo foutje dat van de website klopt niet zie net dat hij sinds kort is geupdate naar een best wel strakke site sorry voor dat commentaar

                Comment

                • stijnbe
                  • Oct 2003
                  • 33

                  #9
                  is het mogelijk om vision te installeren met videokaart van 64mb. Bij mij doet hij al lastig bij de installatie waardoor ik het niet eens kan testen.

                  gtz stijnbe

                  Comment

                  • driesmees
                    • Apr 2003
                    • 1076

                    #10
                    Op mijn NVIDIA Geforce FX Go 5300 gaat het niet. En die is 128MB denk ik...

                    @axs: programmeer jij met een volledige hog2, of heb je gewoon een program-wing aangesloten op je Hog2PC?
                    Kan iemand me ook eens uitleggen hoe ik een knop moet "blijven indrukken", want dat lukt niet al te goed...
                    Last edited by driesmees; 31-12-05, 00:05.
                    [CENTER] [/CENTER]

                    Comment

                    • masterblaster

                      #11
                      knop blijven indrukken doe je door er een sate prikker tussen te steken.
                      Ik sta niet in voor eventuele schade

                      Comment

                      • driesmees
                        • Apr 2003
                        • 1076

                        #12
                        heb er ondertussen een oplossing voor gevonden, gewoon Num-Lock gebruiken op je keyboard, veel handiger... Dit lukt wel niet op mijn laptop, want die werkt met zo'n sneltoets (toetsencombinatie voor Numlock)
                        [CENTER] [/CENTER]

                        Comment

                        • axs
                          Moderator
                          • Jun 2002
                          • 2687

                          #13
                          Originally posted by driesmees
                          @axs: programmeer jij met een volledige hog2, of heb je gewoon een program-wing aangesloten op je Hog2PC?
                          Kan iemand me ook eens uitleggen hoe ik een knop moet "blijven indrukken", want dat lukt niet al te goed...
                          Ik prog met programwing op hog2PC
                          En om welke reden moet je op hog een knop blijven indrukken
                          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                          Comment

                          • BlueConfig
                            • Aug 2005
                            • 138

                            #14
                            om te fannen heb je de numlock nodig, die moet je blijvend indrukken zolang je aan de JOGschijf draait bv
                            Last edited by BlueConfig; 03-01-06, 17:28.
                            Greets,
                            BLue CoNFiG

                            Comment

                            • deloitte
                              • Sep 2005
                              • 135

                              #15
                              ejj mensen

                              ik heb een vraagje, hoe komen jullie aan dit programma? ergens te dowl?

                              alvast bedankt

                              gr bram
                              voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

                              Comment

                              Working...