Smartlappen Gala

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Max
    • Feb 2003
    • 680

    Smartlappen Gala

    Dit weekend een Smartlappa gala verzorgt voor het goede doel.

    Geen bijzonder grote klus, maar wel enorm gezellig, zeker toen in de Pauze de hele zaal aan het hossen was toen ik wat bekende Nederlandtalige plaatjes opzette.

    Foto's:


    Sound Checken


    Monitor


    Versterkers


    Twee stuks SM 58 op Statief


    Drie stuks Wharfedale Mic op statief


    Lichtsturing (...)


    [)]



    Het gebruikte materiaal was allemaal van ons zelf op de monitoren na:

    Geluid:
    1x StudioMasters PA Tafel
    1x Lexicon Galm
    2x Shure SM 58 Mic
    3x Wharfedale DM 19 Mic

    Dj-set voor achtergrond:
    2x CDJ 100 + DJM 600

    Geluidsset:
    4x Wharfedale Lix 18 Sub
    2x Wharfedale Lix 15 Top
    2x Yamaha P7000s eindversterker
    2x QSC PL 2.0 Eindversterker
    1x Driverrack PA

    Licht:
    3x T4 Par 56

    Rigging:
    2x VMB Te 034
    4x Eurotruss 2m. deel
  • PeTAR
    • Jul 2005
    • 151

    #2
    Welke studiomaster mengtafel heb je?

    Verder ziet het er netjes uit.

    Staan die boxen wel vast? Lijkt mij makkelijk om stootbaar.

    Comment

    • discomidway
      • May 2005
      • 140

      #3
      wat is jou ervaring/mening over die P7000 ?
      gr tom

      Comment

      • Max
        • Feb 2003
        • 680

        #4
        Boxen hebben we na de repetitie inderdaad nog vastgezet.

        De P7000's bevallen ons tot op heden nog erg goed. Lichtgewicht versterkers, met een erg goede prijs/kwaliteitsverhouding. Kosten niet overdreven veel maar klinken wel erg goed en leveren voldoende vermogen. Ook na een avond vol belasten blijven ze erg koel.

        Comment

        • Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

          #5
          Tip: Probeer je barren de volgende keer eens wat schuin richting het midden te hangen (loodrecht erop), dus aan de binnenkant aan de achterste buis van je truss en aan de buitenkant aan de voorste. Op die manier kun je met je parren redelijk ver oversteken naar de andere kant en pak je een veel groter vlak frontlicht dan je nu doet; want dit is echt wel een vlekkenparade waarbij de hoofden vrijwel geen licht vangen. Tenzij het niet als frontlicht gebruikt is, dan heb ik niks gezegd

          Wij hebben hier ook smartlappen komend weekend in de feesttent, vind de muziek geen h*l aan maar de tap doet het altijd prima

          Comment

          • SpaceyDeeJ
            • Sep 2001
            • 876

            #6
            Fotos zijn grappig, maar belichting is ruk. En dat terwijl je voldoende materiaal hebt hangen. Probeer parren meer te kruisen en naast 152 (?) ook ens te experimenteren met extra filters..

            Verder nogmaals grappig
            cheers,

            DeeJ

            zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

            Comment

            • deloitte
              • Sep 2005
              • 135

              #7
              als wij met ons bedrijf meestal ene podium uit lichten doe wij dat met de filters: 152 en 797 en soms nog wel 158 er tussen dat geeft altijd een erg mooi effect
              voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

              Comment

              • moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

                #8
                Mening dat belichting ruk is deel ik niet!
                Wel dat er weinig frontlicht hangt.

                Of er gekozen is voor L152 of wellicht L148, ik heb geen id, knap als anderen dat wel kunnen zien!

                moraal: als we wat te "mekkeren"hebben, mekker dan met inhoud!
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                Comment

                • Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

                  #9
                  citaat:Geplaatst door moderator

                  Mening dat belichting ruk is deel ik niet!
                  Wel dat er weinig frontlicht hangt.

                  Of er gekozen is voor L152 of wellicht L148, ik heb geen id, knap als anderen dat wel kunnen zien!

                  moraal: als we wat te "mekkeren"hebben, mekker dan met inhoud!
                  En het feit dat overal lichamen belicht zijn en nergens hoofden is niet belangrijk genoeg? Alle parren staan zo'n beetje rechtdoor naar beneden gesteld (weinig creatief) en de artiesten staan daar niet. Daarbij, hadden ze er wel gestaan heb je een vreselijk lelijk toplicht. Allerlei leuke doekjes achterop waar ook niks mee gedaan is, terwijl die 2 4-bars buitenop echt vrij weinig nut hebben op deze manier. Inhoud genoeg zo?

                  Comment

                  • Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

                    #10
                    ik zie ook geen lachende gezichtjes, maar met de statieven op het podium wordt de creativiteit ook wel erg beperkt, was er geen mogelijkheid om het licht een aantal meters voor het podium te hangen? nu hangt alles erboven, waardoor gezichten in het licht zetten erg bemoeilijkt wordt.
                    heb over een maandje zo'n zelfde soort klus zal tegen de tijd ook eens foto's plaatsen van mijn "creativiteit".
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                    Comment

                    • Niek...
                      • Nov 2001
                      • 1094

                      #11
                      Voor dergelijke frontlichten klussen kun je mijns inziens ook beter 2 PC spots per kant pakken dan wat fourbarren...
                      <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

                      Comment

                      • Max
                        • Feb 2003
                        • 680

                        #12
                        Hartelijk dank voor de reacties, hier kunnen we wat mee!

                        Gelukkig was dit een non profit klus voor het goede doel, dus was het wat minder belangrijk of de artiesten perfect uitgelicht zijn.
                        Wij doen normaal voor 99% alleen maar disco's dus dit was een keer wat andere koek dan simpel 8 parren (en wat headjes) op een statiefje of een trussje.

                        Máár 4 November hebben we en vergelijkbare klus met een podium van 9*5 meter. Mijn plan was om hier een caré omheen te zetten van dus 9*5*4 met als frontlicht 6stuks Grivin PC spot, en als Tegenlicht 4 T4's en 4 Headjes.

                        Alvast Bedankt,

                        Comment

                        • erik_gj
                          • Jan 2004
                          • 129

                          #13
                          of beter nog wat fresnelletjes! Pc's hebben van zulke korte afstand een vrij smalle bundel is mijn ervaring.

                          Erik
                          zoveel knoppen het lijkt wel lente!

                          Comment

                          • Jasper-Lichtbron
                            • Jun 2001
                            • 2155

                            #14
                            6 PC-tjes moet daarvoor voldoende zijn (hoeveel kW?), steek je 152 en nog iets als 147 of 158 als frontje, gebruik je je barretjes als tegenlicht/decor aanlichting en maak me met je heads wat leuke sfeerplaatjes. Zwart backdropje erachter, misschien wat floorspots om wat hoogte/diepte verschil te maken en dan ben je ineens al een heel eind denk ik!

                            PC's of fresnells vind ik voor zo'n klusje weinig uitmaken. PC geeft een wat hardere rand dan een fressnel, dus je hebt meer spot dan wash. Fressnell is voor je plaatje waarschijnlijk wat mooier maar geeft ook wat meer spreidlicht naar kanten waar je eigenlijk geen licht nodig hebt. Bundel afmeting is niet veel anders aangezien het over het algemeen dezelfde armatuur met een andere lens ervoor betreft; hooguit breekt ie wat breder dan de PC lens, maar een profieltje zal het nooit worden natuurlijk.

                            Comment

                            • NiekR
                              • Sep 2004
                              • 80

                              #15
                              Inderdaad een lekkere sound met deze set!

                              Volgende keer kun je het geluid misschien beter op de grond zetten (ipv op het podium). De stack is daar hoog genoeg voor (zover ik kan zien op de foto's). Nu lijkt mij dat je over iedereen heen blaast?

                              Hier zal er wel weinig ruimte voor het podium zijn geweest, da's jammer van kleine zalen met grootse plannen...
                              Beter de prijs-/kwaliteitsverhouding hoog dan de prijs...

                              Comment

                              Working...