Welke uitgang EV - AC-ONE ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Decibel
    • Mar 2005
    • 28

    Welke uitgang EV - AC-ONE ?

    Wie kan mij het juiste antwoord geven welke uitgang ik van mijn EV-AC-One crossover ik moet gebruiken ?
    Er zijn twee toppen op aangesloten en vier subs(de gladiator).
    De één zegt dat ik de sub-uitgang moet gebruiken(voor het laag) en een ander zegt dat ik de low-uitgang moet gebruiken.
    Wie heeft er nou gelijk
  • De Geluidsman
    • Dec 2005
    • 35

    #2
    ac one crossover

    Ik heb altijd met een powermax 230 gewerkt van dynacord.
    Dat is precies dezelfde crossover.

    Ik heb altijd mijn F150 toppen op het mid/hoog gehad
    en de 4 F8 subs op de laag uitgangen
    en dat klonk perfect uitgebalanceerd

    Subuitgang is er om er een extra sub bij te zetten voor extra laag/laag
    buiten je normale set


    groetjes en succes

    Comment

    • G_D
      • Sep 2006
      • 46

      #3
      De AC-one heeft 5 uitgangen, nl. Links en Rechts High, Links en Rechts Low en Sub Mono. Als jij dus per kant 2 subjes hebt dan pak je dus gewoon de links-rechts low uitgang en sluit je die ook zo aan.

      De sub mono uitgang is handig als je bijvoorbeeld nog een centre subje(s) hebt.

      Comment

      • Decibel
        • Mar 2005
        • 28

        #4
        Ik heb ze inderdaad aangesloten op de low-uitgang,maar begon te twijfelen omdat er iemand naar mij toe kwam en vroeg waar ik mijn subs op had aangesloten. Ik vertelde hem op de low-uitgang,waarop hij antwoorde dat dit verkeerd was.Volgens hem heb ik meer "power" als ik de subuitgang gebruik.

        Comment

        • DvE
          • Jul 2004
          • 61

          #5
          Zoals jij nu je set hebt aangesloten is het goed.

          Zoals al aangegeven kan je op je sub uitgang een centered sub aansluiten.

          Je zal niet meer power hebben/krijgen wanneer je de sub uitgang pakt.

          Comment

          • G_D
            • Sep 2006
            • 46

            #6
            Idd, je krijgt echt niet meer power omdat het een sub mono is. De sub mono uitgang is gewoon de low rechts en low links samengevoegd tot een mono sub uitgang.

            Ik heb ook even in de EV AC-one-Systems Application Guide gekeken en daar adviseren ze wel om sub wel mono te nemen, ook als je 2 subjes hebt. Ik denk dat ze dit zeggen omdat je dan dan bridgen en zo meer power op je subjes kan zetten. Maar als je het goed doet dan doe je gewoon rechts en links gescheiden.

            Comment

            Working...