J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 1 van de 4 1 2 3 4 Laatste

Topic: Denon HD2500

Standaard

Volgens mij past de Numark D² Director ook in dit lijstje.
    exit night into LIGHT

Ingeschreven
    Aug 2000

Standaard

De Numark D2 Director hoort er dan ook zeker in thuis, en is momenteel in Engeland en Duitsland al verkrijgbaar. De Numark kost in de Duitse webshops momenteel een kleine 600 euro. In Nederland is de Numark momenteel nog niet verkrijgbaar, helaas want ik zou er graag eens eventjes mee gaan spelen om te kijken of het wat is.

De Denon HD2500 lijkt zo'n beetje het neusje van de zalm te worden, en zit zelfs binnen jou budget (heb 'm al voor € 999,- gezien), maar je kan je natuurlijk afvragen of je alle extra's van de HD2500 wel nodig hebt.

Naast de Cortex HDC-1000 is er dan ook nog de HDC-3000 (moet ook zeer snel verkrijgbaar zijn als het goed is), maar die zit volgens mij wel een stukje boven je budget (€ 1199,-). Ook komt Cortex nog met een aantal table-top spelers, maar ik denk dat jij vooral interese hebt in de 19"units.

Samengevat denk ik dat je voorlopig de keuze hebt uit de volgende apparaten:

Cortex HDC-1000
    Cortex HDC-3000
    Numark D2 Director
    Denon DN-HD2500

Groeten,

Marcel
    You don't need eyes to see, you need vision.

Standaard Denon DN HD-2500

Ik heb wel de 1e orginele PDF file gevonden op de Denon site

http://www.denondj.nl/pdf/HD2500.pdf

en een 23 minuten filmpje

http://www.dn-hd2500.com/media/dn-hd2500_demo.wmv

Ziet er zeeer goed uit moet ik zeggen.

Maar wanneer komt de HD-2500 nu officieel op de markt ?

1e instantie was het eind januari 2007 later werd t Februari 2007

Nu hebben ze het al over Maart 2007.

Standaard Denon DN HD2500

Heb net een telefoontje van mijn importeur gekregen
    Hij heeft net 1 Denon DN HD2500 binnengekregen
    Ik ben de gelukkige omat ik m al een tijd in bestelling had staan
    Morgen zondag 25-03 ga ik m persoonlijk bij hem ophalen.

Standaard Denon

Hallo.
    Zie dat je de Dennon HD 2500 afgelopen zondag aangeschaft hebt.
    Ben vooral benieuwd naar je ervaringen over het display en het
    scrollen door grote mappen van 1000 mp3 hoe reageert de speler
    hier op.
    Heb de cortex getest en deze begint te haperen aan de zijde die
    afspeelt als je door te grote bestanden bladert.

Ingeschreven
    Aug 2000

Standaard

Hallo Erik,

Ik heb de HD2500 ook sinds enkele dagen thuis staan, en kan niet anders zeggen dat ik zwaar onder de indruk ben van het apparaat.

Van eventueel 'haperen' heb ik tot nu toe geen enkele last, hoe zwaar ik het apparaat ook belast. Scrollen door je collectie, veelvuldig gebruik van effecten, snel afwisselen van de effecten, loops maken, wijzigen etc etc, hoe goed ik m'n best ook doe, ik heb de HD2500 nog niet van z'n stuk kunnen krijgen.

Het display is duidelijk, en vanuit vrijwel elke hoek goed leesbaar (je moet heel vreemd voor je console gaan staan wil het onleesbaar worden). Als je nu bijvoorbeeld al werkt met PCDJ of BPM studio, dan is het echter wel even een omslag die je moet maken, en je moet bereid zijn om wat concessies te doen wat betreft de beschikbare informatie over je collectie op het scherm.

De HD2500 heeft, in tegenstelling tot de Numark D2 en de Cortexen, GEEN echte file browser. Je kan dus niet een bepaalde map openen, en vervolgens binnen die map zoeken. Het zoek systeem van de HD2500 werkt vrijwel uitsluitend op ID3 tags, en het is dus van groot belang dat je tags op orde zijn, wil je wat kunnen vinden (je kunt trouwens wel op file name scrollen, maar dan alleen door de volledige lijst van alle beschikbare files, en dus niet per map).

Vanuit PCDJ was ik echter gewend om te werken vanuit mappen, en heb dit op de HD2500 opgelost door de naam van de mappen die ik gebruikte te verwerken in de Genre-tag van de mp3 file. Zo heb ik de bestanden die in de map "80's" stonden allemaal het Genre "80's" gegeven (er bestaat gelukkig software die dat in één click kan doen ), en op deze manier kan ik dus eigenlijks alsnog op het vertrouwde map-niveau zoeken.

Daarnaast ben ik nu bezig met het aanmaken van "playlisten", of beter gezegt "voorkeurslijsten". Vanuit je grote collectie van (tien)duizenden tracks zijn het immers toch altijd maar een, in verhouding, beperkt aantal titels dat je echt vaak draait, deze titels breng ik nu dus samen in deze lijsten. Een lijstje "Nederlands", "Rock", "Dance Classics" etc etc. Vanuit deze lijsten wil ik voornamelijk gaan werken.

Zoals gezegt, als je komt vanuit een software situatie (PCDJ/BPM Studio/VDJ etc etc), dan moet je wel bereid zijn om consessies te doen, met name op het gebied van het zoeksysteem, en de informatie over je bestanden. Je zult je collectie deels opnieuw moeten indelen, en je moet zorgen dat je ID3 tags kloppen. Als dat allemaal OK is, dan is de HD2500 volgens mij een perfecte speler, van uitzonderlijk hoge professionele klasse.

Marcel
    You don't need eyes to see, you need vision.

Standaard

Bedankt alvast voor je reactie.
    Vindt het jammer dat je niet door de mappen heent kunt scrollen.
    Die software om van die mappen een tag te maken wordt die erbij geleverd ? .

Die id3 tags kun je dan een naam geven als ik het goed begrijp en hier
    kun je dan doorheen scrollen.

Vindt het een voordeel bij numark en xortex dat je wel door de mappen heen kunt scrollen. De cortex heb ik zelf getest alleen van de numark heb ik nog geen reacties gehoort.
    Het mooiste zou zijn als ik die 2 ook nog eens zelf kon testen.

Forum Rechten