J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 1 van de 2 1 2 Laatste

Standaard DJ Booth Anno 2007

Beste Medeforumers,

Ik begin me af te vragen hoe de gemiddelde DJ-Booth setup er anno 2007 nog uit ziet.
    Waren het een aantal jaren geleden nog de sets met 1x Dateq LPM, 2x SL1200 en een Denon dubbele cd-speler... Toen was er een periode van veel variaties tussen draaitafels en cd-spelers... Later met de opmars en populariteit van Pioneer werden de draaitafels op een 2e of 3e plaats gezet en werden er tal van combinaties gemaakt tussen materialen. Heden vandaag zie ik combi's als 1x DJM 800/1000 met zelfs 4 CDJ-1000Mk3's en geen enkele draaitafel meer. Wat is jullie visie op de huidige staat van de ultieme DJ-Booth setup?!
    En dan met name de multifunctioneel inzetbare verhuur oplossingen.

Graag jullie reacties,

Standaard

In Time-out werken we met dateq mixers, pioneer cdj1000's (+mk2, mk3), technics sl1200 draaitafels.

Elke zaal heeft weer een setup die bij de muziekstijl past.

Hardstyle: 2 x cdj1000, 3 x sl1200
    top40: 3 x cd1000, 2 x sl1200
    Club/R&B: 2 x cdj1000, 2 x sl1200
    Cafe/apres ski: 2 x cdj1000
    Rock: 2 x cdj800

Verder zijn grote zalen voorzien van sennheiser EW300 en lopen de mixers van de zalen op van apollo's naar GPM8.3

Greetz,

Tom
    Tom Spaan
    StoreQ operating

Standaard

Ja, de cdj 1000 is toch wel de meest gebruikte cd-speler hier in combinatie met de sl1200 van technics.

en wat jullie er ook van mogen vinden, hier wordt toch het meeste gevraagt naar de djm600 van pioneer. welliswaar zijn het geheel verbouwde en geupdate versies waardoor een duidelijk verbeterd geluid is bereikt, maar het is toch wel hetgeen het meeste gebruikt wordt nog steeds hoewel de a&h xone wel opkomend is.
    mijn voorkeur gaat hiernaar ook uit.

uiteraard is het zo dat we hier praten over een verhuurhoek, dus het is vaak wel een kwestie van: oww, tiesto draait met dat en dat, dat wil ik dus ook, of in die en die discotheek staat dat en dat, geef m9ij dat dan ook maar.
    en de klant is koning, dus krijgen ze wat ze willen, maar als ik het samenstel wordt het meestal:

2 of 3 x CDJ 1000 (mk2) of CDJ 100s (afhankelijk van budget en muziekstijl) of onze verse CDJ 200
    2 of 3 x sl1200
    1x xone of Dateq GPM 8.3
    Inmiddels hebben we ook de djm 1000 in het assortiment en ik moet zeggen dat dit ongewijzigd al stukken beter klinkt dan de 600, maar dat mag ook wel gezien de prijs.

Dubbele cdspelers ben ik zelf niet zo'n fan van, veel worden ze toch nog uitgevoerd met lades waardoor het meganisch toch wat gevoeliger is en ik het wel heb meegemaakt dat er een lade wordt afgelopen.
    De CMX 3000 van pioneer heeft dit probleem welliswaar niet, maar toch is wel gebleken dat dit meer een machine is die je meeneemt voor pauze muziek of meegeeft bij een verhuurklus.

mijn ervaring is dat een DJ toch het liefste een grote djbooth heeft met zoveel mogelijk apparatuur erop. soms omdat het er interessant uitziet en soms omdat ze het fijn vinden werken, maar het is vaak niet meer zo dat je wegkomt met een 19" rackje met daarin een apollo en een denon/numark dubbeldesk en eventueel 2 technics draaitafels. die tijd is achter ons en of ze het gebruiken of niet, 2 cd-spelers, 2 draaitafels en een mixer van een gerenomeerd merk is toch echt wel het minimale waarmee je moet aankomen.
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Standaard

2 cdj 1000, 2 tot 3 technics, en djm 600- 800 v pioneer
    rodec is compleet achterhaald, af en toe wordt de djm 600/800 vervangen door een x-one 92 allen & heath , en dan voor de scratcher, die brengen hun eigen battle mixers mee (rane- vestax)

Standaard

Merendeel van de feesten hier worden nog steeds gedaan met een GPM8.3 met een Denon2600.

Standaard

Mijn dj-klussen:

bekendere dj's: cdj1000's met Pioneer, A&H of Ecler mixer
    plaatjes-draaiers: cdj200's met Pioneer of Ecler mixer
    verhuur: afhankelijk van vraag, meestal cdj1000's met Pioneer of Ecler mixer

Sl1210's zet ik afhankelijk van de rider/aanvraag weg. Wordt er niet om gevraagd: krijgen ze ze ook niet. Ik ga niet slepen met dingen die achteraf toch niet nodig blijken te zijn. Hier wordt uiteraard ruim van tevoren goed naar geinformeerd.

---

Wel leuk: de Ecler Nuo5 doet het in de verhuur hier errug goed, valt me erg mee. Het is voor een aantal dj's even wennen geweest, maar zogauw ze 'm doorhadden draaiden ze er net zo lekker op weg als op hun vertrouwde djm600. Ik heb tot op heden ook nog geen enkele storing gehad met de Nuo5, terwijl de djm's al meerdere malen voor reparatie geweest zijn.
    Laatst gewijzigd door Mark-LED; 09-03-07 om 17:28.

Forum Rechten