Ook een TV in de showroom ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    Ook een TV in de showroom ?

    Vandaag voor het eerst een aanslag van videma (brein) gehad, terwijl we al bijna 25 jaar bestaan. Kennelijk waren ze de winkels vergeten. Ik heb geen winkel, maar sta wel ingeschreven als onder meer detaillist. Als ik voor verkoop in de winkel tv's aan zet, dan wel even schokken. Voor één of meer toestellen 248,32 euro, heb je er meer dan 50 dan betaal je zelfs 579,41 euro en dat alles exclusief BTW.
    Waar houdt het graaien voor het auteursrecht op?
    De zender die het beeld uitzendt betaalt, de kabelmaatschappij betaalt en de winkel nu ook nog eens. Ook de kijker betaalt via de belasting of hij nou een tv heeft of niet.
    Ze gaan er vanuit dat het entertainment is en dat je er daardoor aan verdient. Wat zouden de artiesten moeten zonder TV winkels?
    Geen tv's, geen TV uitzendingen, zonder tv-uitzendingen geen kabelmaatschappijen, zonder kabelmaatschapijen geen zenders. Rest voor de artiest alleen vertoning in eigen familiekring... Schiet ook niet erg op denk ik.
    Een tv winkel is geen bios waar je op het gemak een film bekijkt toch?
    Waar houdt het op? We betalen ook al voor lege datadragers, recorders etc waar geen enkele artiest aan mee heeft gewerkt of belang in heeft. (Mijn back-upschijfjes met mijn administratie, zit ook artiestentax op........).
    Gelukkig heb ik voor demo nog een TV testbeeld generatortje staan, of is dat blokjes patroon ook door een artiest gemaakt?

    Speakertech
    Last edited by speakertech; 08-04-14, 22:40.
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • jeroenw
    • Dec 2003
    • 216

    #2
    Originally posted by speakertech
    Gelukkig heb ik voor demo nog een TV testbeeld generatortje staan, of is dat blokjes patroon ook door een artiest gemaakt?
    Het originele testbeeld is bedacht/gemaakt door Philips, er zitten een hoop dingen in dat beeld die iets zeggen ofer de kwaliteit van het signaal en je scherm. Maar of je daar ook auteursrecht voor meot betalen? Je kunt natuurlijk wel zelf een filmpje opnemen en je als artiest aanmelden en zo (misschien) geld krijgen van brien...

    ciao
    \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

    Comment

    Working...