J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 3 Eerste 1 2 3

Standaard

De optredens die ik gezien heb , waren hoofdzakelijk rood en geel., vond ik wat fantasieloos, veel geknipper en geflits, en dan niet altijd in een bijpassend ritme
    Jakob-Jan
    Lightjockey Beta tester
    Freelance Licht tekkie

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sfvb
    wat moet je met 10GMA full size's ? lijkt me niet echt handig te bedienen.
    volgens de europese richtlijnen. moet in dit soort shows voor alles een back-up zijn... dus er zijn maar 5 tafels effectief in gebruik

een gokje.
    1 key licht
    1 effect
    1 video
    1 zaal
    1 green room

of iets in die aard
    hehe wat een gedoe

Standaard

Dat Nederland niet door de voorrondes kwam ( voor de Belgische deelnemers gaan commenten...ook jullie afvaardiging is gewogen en te licht bevonden...)
    lijdt in de 'vakpers' tot een luider wordende roep om geen kandidaten meer te sturen...zie:

www.radio.nl: Opinie: Songfestival hopeloze zaak voor Nederland
    Nederland niet naar finale Eurovisie Songfestival
    RTL liet onderzoeksbureau TNS/NIPO de mening van het volk onderzoeken:
    http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuw...gfestival.xml\

En natuurlijk heeft het hoofd van de subsidieverslinder NOS ook een mening:
    NOS-baas:Songfestival moet hervormen - zondag 13 mei 2007 - DePers.nl

Is er al een winnaar bekend of worden de stemmen nog steeds geteld?
    Hadden ze nog wat spectaculairs achter gehouden voor de echte finale?
    Was het plaatje op TV dit keer beter of nog steeds een schaduwen festijn waar iedere serieuze regiseur moordneigingen van krijgt?
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Ingeschreven
    Oct 2006

Standaard

Tsja, met de manier waarop sommige deelnemers erbij liepen is het misschien nog geeneens zo gek dat ze helemaal wegvielen tegen al dat geweld van de achtergrond.
    Laatst gewijzigd door RenéE; 13-05-07 om 13:07.

Standaard

hier in Belgie is er ook sprake van er niet meer hene te gaan...
    Onder de mensen dan toch en op de verschillende belgische fora's...
    Hold on a second, relax and listen...

Standaard

Soms vond ik die videowall op de achtergrond ook wel wat overkill.
    (Ik ben eigenlijk helemaal geen fan van wilde tekeningetjes op de achtergrond, leidt enkel de aandacht af van even slechte groepen)

Ingeschreven
    Oct 2004

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlueConfig
    Wat mij vooral opviel was dat er veelvuldig 2 grote gaten waren onderaan in de mitrix. als ik goed heb gezien waren ze zelfs symetrisch. Was behoorlijk opvallend en vervelend... iemand een verklaring ?
    De steadycam moet natuurlijk ook uit het shot kunnen verdwijnen en naar een andere plek (zoals bijvoorbeeld achterlangs naar de andere kant van het podium) toe kunnen lopen...

Ingeschreven
    Jul 2002

Standaard

Kijk, ik vond deze editie van EuroSong nu eens wel geslaagd, na al die jaren van te kitscherige decors (alhoewel, ik heb zo mijn twijfels over de boog).

Herinner je nog de spuuglelijke, kantelbare trappen van vorig jaar, een rig van 500 headjes die hoofdzakelijk achter het podium gericht waren en op elk liedje werden verkracht door de Effets generator van de GrandMA? Of de wentelende schuine vlakken van 2 jaar terug, die me na 2 seconden koppijn bezorgden?

De videowall achter de artiesten vond ik gewoonweg fan-tas-tisch. Als dit stock content was, dan was het goede stock content. Teveel geel en rood in de content, WTF? Dat waren juist de kleuren die super oogden op de videowall. En het kan me niet schelen of de artiest te weinig licht kreeg. Als je daarover sukkelt, sluit je dan op in je theater en kijk nooit meer TV. Of zoals wij het soms zeggen: heb je meer licht nodig, dan doen we het zaallicht aan.

Qua sfeerlicht voor publiek: nemen jullie dat op en kijken jullie dan naar de vertraagde beelden? Dat was telkens weer een drietal seconden, maximum. Daar kun je toch geen mening over hebben?

Kortom: alweer het klassieke verhaaltje van kleuren en smaken ... Maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het "not done" is om het licht bij het Eurovisiesongfestival goed te vinden.

Forum Rechten