Topic: Ik Vertrek - 21.30 Ned 1
-
02-03-07, 12:40 #11
- Ingeschreven
- Apr 2004
ja, je gooit je zo wel erg in het diepe. En dan is het de vraag of het avontuurlijk of eerder gewoon stom is... Maar dat zie je vaker in dit soort programma's over mensen die gaan emigreren.
Maar in dit geval gaat deze man alles anders doen;
- een eigen onderneming starten-
- emigreren en de taal ook niet spreken-
- werken in een branche waar hij zo te zien weinig vanaf weet...
Dus al met al moet dat eigenlijk wel verkeerd aflopen toch?
-
02-03-07, 13:51 #12
Tsja... Je ziet vaak dat mensen naar landen gaan met mooi weer, en daar appartementen gaan verhuren. maja daar is natuurlijk wel kans op, aangezien je nederlanders het laat huren tijdens vakantie. Maar in de licht en geluids wereld moet je in groeien. Langzaam je klanten kring vergroten.
-
02-03-07, 14:39 #13
- Ingeschreven
- Aug 2000
MusicJohn, kom der maar in
John heeft eenzelfde overstap gemaakt, is ook naar Spanje gegaan met z'n handel.
Deze muzikant had echter al ruime ervaring in de showbizz, had z'n spullen goed voor mekaar, was al een beetje bekend in de regio waar hij en zn partner zich gingen vestigen...Kortom: doordachte en weloverwogen keus.
Poos niets meer van John gehoord, zal wel goed gaan in de handel
-
02-03-07, 19:52 #14
- Ingeschreven
- Jul 2003
Hoe onvoorbereid kun je gaan emigreren....
-Geen kennis van apparatuur voor 15000 aan apparatuur!!! kon het er niet aan zien.
-Geen kennis van de taal
-Geen inventarisatie van de evt markt.
-Een verzorging van een drive in zoals hier door de beginnende jeugd (beter) wordt gedaan.
Zelfs in de keuken waar hij bij ging klussen was er het taalprobleem.
Een verhuur bedrijf opstarten is al een avontuur. Een verhuur bedrijf opstarten in het buitenland nog groter.
Maar een verhuur bedrijf opstarten in het buitenland zonder kennis van zaken, de taal en de markt is .... tja hoe noem je dat(denk dat deze smiley het het best uitdrukt!
Met vr gr,
Husss
-
02-03-07, 20:04 #15
Oorspronkelijk geplaatst door HR Soundproductions
ARUBA!!!!!!!
-
02-03-07, 20:12 #16
toch raar dat hij in een keer een heleboel dingen koopt als hij er nog nooit mee heeft gewerkt, helemaal absurt dat hij dezelfde avond er al een feest mee geeft...
Oorspronkelijk geplaatst door salsa
ik heb daar mijn halve familie wonen dus ik kom daar best vaakjumping is not a crime
-
02-03-07, 21:03 #17
Het verschil tussen hem en mij is dat ik natuurlijk al ervaring had en ik ben echt met niets naar Aruba gegaan en het heeft mij 2 jaar geduurd voor dat ik echt gestart was. Contacten leggen blijft moeilijk of je nu de taal spreekt ja of nee, je moet jezelf in het begint soms letterlijk verkopen.. Ik ben technicus en geen sales man, toch is het gelukt!
Je moet een enorme lange adem hebben en veel kunnen Netwerken.
Oja, Taal is zeker belangrijk, ik spreek Papiamento, Spaans (mijn vrouw is Argentijnse..dus!) Engels en een beetje Portugees!!!!
@lightzone: Bon bini na Aruba! Nos ta topa bon?
-
02-03-07, 23:55 #18
- Ingeschreven
- May 2003
nou mensen,
Ik heb het gemist, en ik geloof dat ik daar niet erg droevig over hoef te zijn.
scheelt weer een berg plaatsvervangende schaamte en tenenkrommende ergernis.
of moet ik toch de herhaling gaan zien??
Grz RonJe leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.
-
03-03-07, 01:16 #19
- Ingeschreven
- Mar 2001
ik wens m veel spaans personeel...lol
-
03-03-07, 09:51 #20
Geweldig...
Ik wens jullie allemaal succes met het opstarten van een zaak in het buitenland of met werken in het buitenland!
Eerste en belangrijkste ding is zeker NIET het marktonderzoek, maar eerst leren omgaan met de culturele verscheidenheid!
Staan hier nu een 20-tal postings en NIEMAND die het over dat punt gehad heeft. Makkelijk om even te oordelen over iets waar jullie zelf geen ervaring mee hebben.
Ja idd... deze pakte het verkeerd aan, maar jullie spreken alleen over het feit dat hij 'de verkeerde apparatuur heeft', 'geen marktonderzoek heeft gedaan'... terwijl het grootste probleem ligt in de cultural diversity.
Ikzelf werk nu 1,5 jaar in het buitenland, reis zowat de hele wereld rond en kom constant in contact met andere culturen.
En met jou visie uit jouw eigen cultuur kom je in de wijde wereld... nergens!
Aanpassen aan de plaatselijke cultuur van het land waar je zaken mee doet of waarin je leeft is namelijk de sleutel tot succes.
Stof tot nadenken:
Verwijten we trouwens dat ook zelf niet aan de buitenlanders die in België of Nederland verblijven???
Groeten uit Dubai, waar 170 nationaliteiten samen leven!!!
TomIf its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!