Defecte DAP Palladium 900

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djarniel2
    • Mar 2009
    • 8

Defecte DAP Palladium 900

hallo, ik heb vandaag oop de pa-markt een blijkbaar kapotte dap palladium 900 gekocht
    een kant doet het gewoon en de andere kant bleef eerst nog het clip lampje branden maar nu niet meer sinds ik heb open gehaald heb, toen ik hem open maakte zag ik meteen dat 1 zekering van die kant kapot was toen ik er een nieuw 8ampere in deed knalde die meteen met een vonk door omdat die elkoos nog vol met stroom zaten dus heb ik ze ff leeg gemaakt met een klein lampje.
    toen ik er toen een nieuwe zekering in deed en hem aanzette knalde in een keer alle 2 de zekeringen van die kant door.
    dus weer 2 nieuwe ingedaan die bij het aanzetten meteen weer door gingen.

volgensmij is er gewoon ooit kortsluiting geweest aan die kant en zijn de transistoren opgeblazen.

hoe denken jullie daar over??

niels
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

Dus je hebt 3x de zekering laten springen, alvorens je tot de conclusie kon komen dat er een serieus probleem is!!!
    1x kan ik nog begrijpen, maar 3x...
    Voortaan geen zekering meer proberen te vervangen, maar direct een deskundige even laten kijken.

Vanaf hier heb je dus wat kennis nodig om dit probleem op te lossen.
    Alles met arendsogen bekijken om te zien of je visueel al problemen kan vinden.
    Is er visueel niets te vinden, moet je gaan meten en je verstand/schema gebruiken om na te gaan of de metingen kloppen.
    Lijkt me een klus voor een TD en niet voor jou.

Zorg ook dat je in de toekomst ALLE 2ehands spullen even test, alvorens je met geld over de brug komt.

Je hebt weinig been om op te staan als je hem 2dehands kocht en niet eerst hebt getest, maar je kan altijd proberen om er gewoon mee terug te gaan.
    De meeste standhouders waren bedrijven die niets hebben aan ontevreden klanten.
    Een particulier zal het meestal worst wezen of je tevreden bent of niet van wat je bij hem kocht.

Comment

• djarniel2
      • Mar 2009
      • 8

Re: Defecte Dap Palladium 900

er zijn er inderdaadnog 3 gesprongen maar een keer kwam er echt een flits van af zonder dat hij in het stopcontact zat dus die elkoos waren nog helemaal geladen en de 2e keer knalde ze pas toen ik de trap aanzette :S

maar ik kijk wel wat het kost om te repareren of om te laten rapareren en als dat te duur is brang ik hem gewoon terug al komen ze uit belgië

toevallig is mn vriend zn palladium 1200 vd week dr ook mee opgehouden aleen deze gaat meteen clippen als die signaal krijgt maar die krijg ik morgen dus dan kijk ik die ook nog ff na zodat ik meer weet.

niels

Comment

• Dikke Foaf
        • May 2003
        • 618

Als er problemen zijn met een toestel, moet je dat zo snel mogelijk laten weten aan de tegenpartij.
        Als je er nog een week overheen laat gaan, geef je ze meer reden om te zeggen 'je hebt em zelf kapot gedaan'.
        Snel even bellen en misschien kan je gewoon een andere gaan halen, hoor eens wat zij voorstellen?

Comment

• gorgarke
          • May 2006
          • 31

Ik heb gisteren op de PA markt 3 defecte palladiums gekocht, een P900, P2000 en een P2400.
          Allen defect, maar dat werd er ook netjes bij vermeld, en ik heb ze dan ook aan oud-ijzer prijs gekocht. Dus geen verwijten naar de verkoper.
          Vorig jaar heb ik 4 defecte palladiums gekocht op de PA markt, en na reparatie nooit meer problemen met deze gebakjes gehad, zelfs de carnaval overleeft hier in het zuiden !!!
          Palladiums zijn goed te repareren/af te regelen door een goede techneut.
          Onderdelen zijn niet duur, maar pas op met de arbeidsloon !!!
          Vraag altijd vooraf een prijsopgave.

Als je hem gekocht hebt als zijnde werkende zou ik zeker verhaal halen bij de verkoper.

Jos

Comment

• ronny
            • Dec 2002
            • 2139

Als je zoiets koopt en je weet op voorhand dat er iets aan is, is het alleen maar interessant als je hem zelf kan herstellen. Als je dit moet gaan uitbesteden en zeker aan iemand die officieel per uur werkt, dan wordt het snel duur en is het niet meer interessant... . Het zou dan wel eens duurder kunnen worden aan herstellingen, dan dat het ding gekost heeft.

Maargoed das mijn kleine mening.... .
            niet zagen, gewoon doen!

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Originally posted by gorgarke
              Ik heb gisteren op de PA markt 3 defecte palladiums gekocht, een P900, P2000 en een P2400.
              En sinds wanneer verkoopt Dap P2400's?

Mvg,

Teun
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• djarniel2
                • Mar 2009
                • 8

bestaan gewoon niet.. maar vandaag de 1200 van een vriend gekregen en die begint meteen te clippen als er signaal binnen komt alleen deze hebbe we vorg jaar gewoon werkend gekocht... heeft iemand een idee wat het bij deze is anders kan ik dat heleding weer gaan na meten.. bij die 900 zijn het bijna zekerweten de transistoren die ik nu aan alle 2 de kanten ga vervangen door een 2SC5200 en 2SC1943 ( wel echt van toshiba )want deze zijn veel beter dan de gene die er in zitten.
                weet iemand een nederlandse webwinkel waar deze te krijgen zijn zoals bmm??
                en ik ga zeker dat bedrijf terug bellen.

niels

Comment

• gorgarke
                  • May 2006
                  • 31

P2400 is inderdaad de voorganger van de palladium, maar is technisch hetzelfde opgebouwd.
                  Is nog van de Elemenes series.
                  P900 en P2000 is palladium, P2400 is elemenes series.
                  Had een foto van het ding gemaakt als bewijs, maar ik weet even niet hoe ik die hier moet invoegen.

De betaalstickers zitten er nog op

Jos
                  Last edited by gorgarke; 22-03-09, 16:03.

Comment

• tha_dj
                    • Jan 2004
                    • 375

Voor onderdelen, kan je altijd de CONRAD proberen, en anders de plaatselijke hobby shop
                    your light !

Comment

• djarniel2
                      • Mar 2009
                      • 8

ze hebben de transistoren die ik nodig heb daar niet hoor maar ja...
                      heeft iemand al een idee wat het met die 1200 kan zijn??

Comment

• tha_dj
                        • Jan 2004
                        • 375

Je kan ook bij FARNELL proberen !

Maar goed, HEEL internet vol met zulke handel !!!

GOOGLE
                        your light !

Comment

• Koen van der K
                          • Aug 2005
                          • 1146

Originally posted by djarniel2
                          ze hebben de transistoren die ik nodig heb daar niet hoor maar ja...
                          heeft iemand al een idee wat het met die 1200 kan zijn??
                          ... heb net m'n glazen bol uitgeleend anders had ik 't je zo kunnen zeggen
                          Zonder gekheid, dat is natuurlijk 'n rare vraag. Als je er 'n beetje bekend mee bent weet je wat je moet meten en waar je je parts kunt halen.
                          Aan u de keuze ... bij 'n reparateur langsbrengen of kans lopen jezelf en / of je apparaat verdere schade toe te brengen ...

Veel succes !
                          Meer is minder, minder is meer

Comment

• gorgarke
                            • May 2006
                            • 31

Ik heb mijn 3 DAP's weer netjes aan de praat.
                            Had de onderdelen van NEDIS laten komen.

- De P900 had de eindtrap defect van één kanaal, dus hiervan 4x 2sc5198, 4x 2sa1941, 1x 2sc5171, 1x 2sa1930 vervangen.
                            (ook wanneer 1 tor defect is, alle 4 vervangen)
                            - De P2000 ging meteen in de clip bij aanzetten, hier was één poot van een brugcel gebroken. (tricky....)
                            - De P2400 had één 15 Volt zenerdiode defect.

Ps. Als je het schema van de Palladium vintage P900 nodig hebt, kan ik je dat wel mailen.
                            Mocht je niet verder komen met je eindtrappen, of niet aan onderdelen kunnen komen wil ik je daar ook wel mee helpen.

Comment

• powerlicht
                              • Mar 2009
                              • 3

pa/markt

een tip laat bij de PA-markt zulke aankopen eerst horen of zien werken.
                              heb zelf ook ervaring met apparatuur van de PA-markt dat het volgens zeggen goed doet en thuis testen niets

over de versterker
                              via DAP een aansluitschema bestellen
                              en de printplaat door(laten)meten

Comment

Working...