Zware versterker met lichte boxen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wilwob
    • Jan 2011
    • 2

Zware versterker met lichte boxen

Hallo,

Mijn broertje wil samen met een vriend dj worden, maar moet nog boxen kopen.
    Toevallig hebben wij thuis al een versterker staan, een Samson S1500 2x750 Watt. Ik heb wat verstand van zulke apparatuur maar niet veel. Als hij goedkope boxen zou kopen, bijvoorbeeld 2x DAP MC-8, zou hij dan die boxen opblazen?

Dank u,

Daan
  • Stevengos
    • May 2010
    • 106

Als je de versterker niet gelijk voluit zet, dus langzaam opdraaien tot een 'prettig' volume en uitkijkt met dat je de speakers niet overstuurd (dus dat ze gaan kraken enzovoorts), zou het moeten kunnen.

0,02
    De werkelijkheid komt soms harder aan dan een geperfectioneerde illusie :D

Comment

• hardstyle
      • Jan 2010
      • 427

Die MC-8'tjes heb je in 1 shot opgeblazen. Bovendien is de MC reeks een waardeloze reeks qua geluidskwaliteit.
      Wat is hun budget ongeveer?

Comment

• wilwob
        • Jan 2011
        • 2

Hun budget ligt rond de 200 in totaal, voor de boxen.
        En de boxen worden vooral voor feestjes binnenhuis en dergelijke gebruikt. Ze hoeven dus geen topkwaliteit te zijn.

Comment

• hardstyle
          • Jan 2010
          • 427

Als ik dit zo hoor, zit ik zelf te denken aan een setje passieve monitoren.
          Behringer TRUTH B2031P, studio monitor, prijs per paar
          Hier een goed voorbeeld, ik denk dat je op deze manier meer uit je geld haalt dan door een stel slechtklinkende pa speakers.

Comment

• I.T. drive in
            • May 2009
            • 352

Er zijn ook zeker monitoren die verbazingwekkend hard gaan.

Comment

• koen g
              • Oct 2009
              • 52

2 stuks Dap k112 of k115 ( 2ehands ) . De versterker die je nu hebt is prima
              Last edited by koen g; 16-01-11, 20:25.

Comment

• hardstyle
                • Jan 2010
                • 427

Wat jij aangeeft kan je alleen maar krijgen door 2e hands. Anders gaat het het budget voor 1 kast al bijna er doorheen.

Comment

• koen g
                  • Oct 2009
                  • 52

Dat lijkt me ook best logisch, aangezien ze niet meer geproduceerd worden
                  Maar dan zetten we het er nog even bij Ik zag op marktplaats 2 stuks voor 160 euro, incl speakerstands.
                  Dan nog 2 speak on kabels en je komt precies uit met het budget!

Comment

Working...