Meerdere versterkers op 1 mengpaneel. Hoe???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj franko
    • May 2005
    • 116

Meerdere versterkers op 1 mengpaneel. Hoe???

Ik heb net een account gemaakt, maar kijk hier al een tijdje op het forum rond.
    Ik ben net begonnen met dj-en maar nu heb ik een vraag.
    Hoe moet ik meerdere versterkers op 1 mengpaneel aansluiten?
    Ik hoop dat de mensen mij hier kunnen helpen met mijn probleem. Misschien is het een domme vraag maar ik ben pas 13 jaar en ben net begonnen met mijn hobby.

m.v.g.
    Frank
    Hoi!
  • Q-lighting
    • Dec 2004
    • 68

er zit meestal wel een line out op de versterker zodat je ze kan koppelen. of je koopt een splitter die je op je line out van je mengpaneel zet en vanuit die splitter naar je versterkers

duco
    i do it my way:p

Comment

• djlaakie
      • Sep 2004
      • 130

Als ik me niet vergis *Schiet me als ik het fout zeg* Gaat dit door een zogenaamde "deel" versterker.

Mengpaneel --> "deel" versterker --> Versterker 1
      | Tops
      |--> Versterker 2
      | Subs

Ik hoop dat ik het goed heb gezegd,

Groetjes,

DJ Laakie

Comment

• dj franko
        • May 2005
        • 116

Ik heb een simpele home cinema versterker waar ik maar met 1 uitgang tegelijk kan werken. Dus ik schiet er niet veel mee op.

m.v.g
        Frank
        Hoi!

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

citaat: Als ik me niet vergis *Schiet me als ik het fout zeg* Gaat dit door een zogenaamde "deel" versterker.
          PANG!!

Bij normaal gebruik gaat dit via een passieve splitter of via een splitsversterker (als je echt heel veel versterkers wil aansluiten).
          Hetgeen waar jij over spreekt, Laakie, is een actieve x-over. Hier is de bedoeling niet alleen van meerdere versterkers aan te sluiten maar ook het signaal op te delen in meerdere frequentiebanden en die toe te voeren aan de nodige versterkers en geschikte luidsprekers. Ik denk aan de vraag van DJ Franko te zien dat hij daar nog niet aan toe is.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• djlaakie
            • Sep 2004
            • 130

citaat:Geplaatst door laserguy

citaat: Als ik me niet vergis *Schiet me als ik het fout zeg* Gaat dit door een zogenaamde "deel" versterker.
            PANG!!

Bij normaal gebruik gaat dit via een passieve splitter of via een splitsversterker (als je echt heel veel versterkers wil aansluiten).
            Hetgeen waar jij over spreekt, Laakie, is een actieve x-over. Hier is de bedoeling niet alleen van meerdere versterkers aan te sluiten maar ook het signaal op te delen in meerdere frequentiebanden en die toe te voeren aan de nodige versterkers en geschikte luidsprekers. Ik denk aan de vraag van DJ Franko te zien dat hij daar nog niet aan toe is.

Maar wat ik zei kan dus wel he. Heb ik dat toch goed.

Comment

• Roeltej
              • May 2001
              • 761

Als je 2 versterkers hebt:
              één naar je subs gaat en andere naar toppen dan heb je een crossover nodig...

signaal gaat dan van je mixer naar crossover, die stuurt signaal voor toppen naar de versterker daarvoor en signaal voor subs naar die versterker... en gassen maar
              Vitality Show

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3148

citaat:Geplaatst door dj franko
                Ik heb een simpele home cinema versterker waar ik maar met 1 uitgang tegelijk kan werken. Dus ik schiet er niet veel mee op.
                Daar begint het al. Koop ASAP een beetje degelijke versterker!

Je kan met Y-adapters werken. Aan de ene kant zit 1 tulpje, die je in je mixer steekt. Aan de andere kant 2 tulppluggen, voor je verschillende versterkers. 2 van deze kabels om zowel links als rechts aan te sluiten.

Succes!

Comment

• jens
                  • Aug 2004
                  • 1066

offe als er een monitor uitgang op je mengtafel zit kan je die ook pakken voor een 2e versterker...je moet dan aleen goed in de gaten houden dat je ze even hard uitstuurd.....

ik zou als ik jouw was eens kijken naar een goede versterker met 2 full range speakers dan heb je in ieder geval een mooie beginend setje en kan je altijd uitbereiden met een crossover en dergelijke.

meestal is een home cinema versterker er ook niet voor gemaakt om disco's en feesten mee te draaien.

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

citaat:Geplaatst door jens

meestal is een home cinema versterker er ook niet voor gemaakt om disco's en feesten mee te draaien.
                    Schrap meestal.

Groeten Hugo
                    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Drive inn tnt
                      • Sep 2003
                      • 1082

Is het alleen voor je kamer of ook om feestjes te geven? Home cinema = hifi!
                      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• jens
                        • Aug 2004
                        • 1066

citaat:Geplaatst door hugovanmeijeren

citaat:Geplaatst door jens

Schrap meestal.

Groeten Hugo
                        ik wou bescheiden blijven

Comment

• hugovanmeijeren
                          • Oct 2004
                          • 1436

Never mind.
                          Ik ken wel enkele gasten hier die met hun stereo toren beweren een zaal van 700 man van geluid te kunnen voorzien. [xx(]
                          En waarbij het dan achteraf meestal niet helemaal meer in orde is met een leuke lieve stereo, HI-FI zooi...

Groeten Hugo
                          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Mark-LED
                            • May 2004
                            • 822

citaat:Geplaatst door hugovanmeijeren

Never mind.
                            Ik ken wel enkele gasten hier die met hun stereo toren beweren een zaal van 700 man van geluid te kunnen voorzien. [xx(]
                            En waarbij het dan achteraf meestal niet helemaal meer in orde is met een leuke lieve stereo, HI-FI zooi...

Groeten Hugo
                            700 ben ik nog niet tegengekomen, hooguit 100. Daarom heb ik een beetje moeite om je post te geloven, tenzij je me een voorbeeld kan laten zien.

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5946

Blijven we ff lekker on-topic...alvast dank![}]
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...