problemen met dmx besturing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joey
    • Nov 2003
    • 6

problemen met dmx besturing

hallo mijn naam is joey en ik heb een probleem mijn moving head zit op een dmx controller nu heb ik ook mijn parlampen dmx gestuurd op de zelfde controller. mijn moving head zit als adress op 1 en nu moest ik volgens sommige de parlampen op adres 37 zetten. mijn moving head werkt prima alleen mijn parlampen krijg ik alleen gedimd. wie heeft advies?
    alvast bedankt
    j v griensven
  • lj djcenter
    • Jul 2003
    • 148

Kan je eens zeggen op welk een controller deze zitten. Iedere controller werkt en reageert anders. dan zou ik misschien wel wa uitleg kunnen geven of achterhalen wat je verkeerd doet enzo

greetz tom
    Maak daje mee u klikken en klakken van die truss zijt

Comment

• Simba
      • Oct 2003
      • 15

citaat:Geplaatst door joey

Ik heb een probleem. Mijn moving head zit op een dmx controller.
      Nu heb ik ook mijn parlampen dmx gestuurd op de zelfde controller. Mijn moving head zit als adress op 1 en nu moest ik volgens sommige de parlampen op adres 37 zetten. Mijn moving head werkt prima, alleen mijn parlampen krijg ik alleen gedimd. Wie heeft advies?
      Wat wil je, naast dimmen, nog meer met je parlampen doen dan?

Comment

• joey
        • Nov 2003
        • 6

hij zit op de dmx controller 192 gekocht bij de moving head ,de moving head is van pro spot en de parlampen zitten nu op een dmx bar
        j v griensven

Comment

• joey
          • Nov 2003
          • 6

mijn parlampen wil ik ook op de muziek mee laten lopen nu doen ze dus niets ze dimmen alleen maar en brandden allemaal tegelijk
          j v griensven

Comment

• lj djcenter
            • Jul 2003
            • 148

je hebt 1 movinghead en je moet je parren op adres 37 zetten, klopt ook niet echt denk ik zo. ik zou u eerste par vanaf adres 17 laten starten tweede 18, derde 19 enz.. Nu moet je als je iets prgrammeert dan knop tweede scanner selecteren en mee programeren wanneer je de movinghead programeert als scanner een. Je dimt de parren als je met de faders(1 tot 16) schuift dit zou toch geen probleem mogen zijn denkt ik zo. Maarja een dmx192 is niet zo echt geschikt voor parren maar je zou er toch moeten u slag kunnen uittrekken. Als ge u scene afspeelt zou dt toch moeten lukken als pars mooi geprogrammeerd zijjn zoals het hoort Hopelijk heb je hier iets aan

Comment

• axs
              Moderator
              • Jun 2002
              • 2687

(ff reply hier pasten aangezien dit in ander topic ook al voorkwam)

Joey,

Blijkbaar staan je lampen ingesteld vanaf kanaal 2.
              Dat gaat idd niet lukken....
              Je movinghead gebruikt een aantal kanalen (bv 16). Je moet dan je parren laten starten op bv kanaal 17. Je movinghead gebruikt bv kanaal 1-16 voor zijn functies! (dmx-adres mag niet overlappen!)
              Kan dus idd zijn dat je je head enkel kan dimmen (aangezien het dimkanaal van je head waarschijnlijk kanaal 2 is)

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• delighted
                • Jul 2003
                • 420

citaat:Geplaatst door lj djcenter

je hebt 1 movinghead en je moet je parren op adres 37 zetten, klopt ook niet echt denk ik zo. ik zou u eerste par vanaf adres 17 laten starten tweede 18, derde 19 enz..
                Dit advies is erg riskant als je niet weet welk MH er hangt. Er zijn genoeg MHs met meer dan 16 DMX-kanalen. En het is niet zo dat alle op eenvolgende DMX-kanalen gebruikt moeten zijn. Als je MH kanaal 1-16 gebruikt mogen je parren best bij 37 of 501 oid beginnen. Dit zal dus niet de oplossing voor het probleem zijn.

Ik vermoed eerder dat de DMX-bar een adres heeft gekregen dat in de range van de MH zit. Controleer dus of de patch in de tafel en in de hardware met elkaar overeenkomen en niet overlappen.

Comment

• lj djcenter
                  • Jul 2003
                  • 148

bij een andere post stond het type van mh. Gekeken op internet hoeveel kanalen die had en dat waren er niet meer dan 16, dus zo riskant kan je mijn uitleg nie noemen Delighted

Comment

• Harmen
                    • Sep 2003
                    • 379

ik had laastst ook zon probleem,
                    ik had een synchorzap qrs op n martin 2518...
                    maar hij luisterde energens naar...
                    het adres heb ik wel 3x gecheckt met n dip switcht tabel van martin
                    maar hij luisterde nergens naar, alleen toen ik hem op stand alone mode zette deed tie t weer gwoon...

maare suggsties hoe dat kan komen?
                    de terminator(of eindstop) zat er goed en die werkte da week ckr..
                    kan t kome omdat stroomkabels over signaalkabels konden liggen krijg je dan dat soort situaties?
                    k snap t niet helemaal de rest v/d dmx apparatuur luisterde wel gewoon...

mzzls

Comment

• JeroentjE
                      • Oct 2000
                      • 197

citaat: ik had laastst ook zon probleem,
                      ik had een synchorzap qrs op n martin 2518...
                      maar hij luisterde energens naar...
                      het adres heb ik wel 3x gecheckt met n dip switcht tabel van martin
                      maar hij luisterde nergens naar, alleen toen ik hem op stand alone mode zette deed tie t weer gwoon...

maare suggsties hoe dat kan komen?
                      de terminator(of eindstop) zat er goed en die werkte da week ckr..
                      kan t kome omdat stroomkabels over signaalkabels konden liggen krijg je dan dat soort situaties?
                      k snap t niet helemaal de rest v/d dmx apparatuur luisterde wel gewoon...
                      Hoi,

ik ken de synchrozap verder niet maar wellicht moet je er, zoals bij een aantal andere martin artikelen, een fasedraaier tussen doen.

Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
                      Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
                      Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

Comment

• -Aart-
                        • Jul 2001
                        • 801

Volgens Martin niet.. :

citaat:
                        Control & Programming
                        Data I/O: locking 3-pin XLR, pin 1 shield, pin 2 cold (-), pin 3 hot (+)
                        Linkje

Comment

• Joost van Ens
                          • Jan 2001
                          • 628

Er bestaat ook apparatuur waarbij je met dipswitch (vaak 1 of 10) het apparaat aan moet zetten. (wel of juist niet mee tellen dus)

groeten

Comment

• fl@x
                            • Oct 2003
                            • 194

Ik zou toch maar eens een fasedraaier proberen. De oudere types intelligent licht van Martin hadden wel degelijk 1: shield 2: (+) hot en 3: (-) cold. Hierbij doel ik op b.v. de Pro-218 scan en Pro-400 robocolor. Tegenwoordig hebben ze mac's en dergelijke wel volgens het schema van Aart uitgevoerd.

Succes
                            Zo niet, dan toch!!!

Comment

• joey
                              • Nov 2003
                              • 6

probleem is opgelost ik heb dus de parlampen op 30 gezet en heb de controller helemaal in moeten stellen deze controller lijkt niet zo geschikt voor de parlampen je moet alle senes er zelf inzetten het dimmen duurt daarom er lang omdat je geen schuiven hebt maar knopen.
                              ik denk toch maar dat ik een andere dmx contoller koop en deze alleen gebruik voor mijn moving head.
                              ik wil hierbij iedereen bedanken voor hun reactie
                              j v griensven

Comment

Working...