Contra banaan?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arjenv
    • Mar 2012
    • 77

@********

"Blijft 2 over, ze willen een bepaald frequentiegebied uitcancelen. ( ingebouwde pleonasme of tautologie?) "

zullen we het op een contaminatie houden? het is geen pleonasme of tautologie..:-)

Comment

• VrijeVogel
      • Nov 2013
      • 107

Ik vermoed dat dit bedoeld is als antigeluid. Om te voorkomen dat onversterkt (of gemonitord) geluid vanaf het podium zich (teveel) mengt met versterkt geluid richting de zaal en zo een rare beleving krijgt van wat je hoort.

Last edited by VrijeVogel; 01-01-14, 10:20.

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Originally posted by VrijeVogel
        Ik vermoed dat dit bedoeld is als antigeluid. Om te voorkomen dat onversterkt (of gemonitord) geluid vanaf het podium zich (teveel) mengt met versterkt geluid richting de zaal en zo een rare beleving krijgt van wat je hoort.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Antigeluid
        Zover is de techniek nog lang niet vrees ik.
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Diegene die denken dat de kasten zo hangen om de array onder de goede hoek te laten hangen hebben nog nooit iets met een line-array gedaan....
          Je kunt je pikpunt op de flybumper zo kiezen dat de array in de goede hoek komt te hangen.
          Een briljante cardoide opstelling geloof ik ook niet in, met al die verschillende afstanden van de drivers wordt het een heel spannend verhaal.
          Ik hou het erop dat het een bijzonder soort side-fills zijn....
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

De line lijkt nogal ver de zaal in te hangen, zijn dit niet gewoon de mains voor de buitenste vleugels? Zou raar zijn, want dan heb je recht onder de array geen geluid. Zou ook wel eens met TV te maken kunnen hebben, d'r staat een beste jib daar.

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by djspeakertje
              Zou raar zijn, want dan heb je recht onder de array geen geluid.
              Recht onder een line-array heb je altijd uitdoving, daar is het een line-array voor.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• VrijeVogel
                • Nov 2013
                • 107

Ik denk dat de techniek van antigeluid aardig ver is....

Zo even een google resultaat...
                Als men nu gewoon weet wie deze klus heeft gedaan, dan is het antwoord snel te vinden neem ik aan...

Comment

• sjig
                  • May 2012
                  • 909

Als men nu gewoon weet wie deze klus heeft gedaan, dan is het antwoord snel te vinden neem ik aan...
                  Maar als men dat niet weet....

Comment

• Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

Originally posted by MusicXtra
                    Diegene die denken dat de kasten zo hangen om de array onder de goede hoek te laten hangen hebben nog nooit iets met een line-array gedaan....
                    Je kunt je pikpunt op de flybumper zo kiezen dat de array in de goede hoek komt te hangen.
                    Een briljante cardoide opstelling geloof ik ook niet in, met al die verschillende afstanden van de drivers wordt het een heel spannend verhaal.
                    Ik hou het erop dat het een bijzonder soort side-fills zijn....
                    Je hebt gezien waarop ze gericht zijn?

Originally posted by djspeakertje
                    De line lijkt nogal ver de zaal in te hangen, zijn dit niet gewoon de mains voor de buitenste vleugels? Zou raar zijn, want dan heb je recht onder de array geen geluid. Zou ook wel eens met TV te maken kunnen hebben, d'r staat een beste jib daar.
                    Daan
                    Nog even en ik ga geld zetten op dat Bose-idee...

Comment

• qvt
                      • Oct 2009
                      • 721

Dat "bose-idee" bestaat al geruime tijd, onder de naam constellation.

Maar wat dit is..
                      There is no substitute for imagination

Comment

• SPS
                        • Mar 2004
                        • 1662

Ik denk dat de techniek van antigeluid aardig ver is....

Zo even een google resultaat...
                        Het artikel van Meyer Sound gaat over beamsteering en cancellations van uitgestraald geluid van de luidsprekers zelf.
                        En zeker niet over het cancellen van ruimtegeluiden die door tig bronnen en reflecties op een podium worden gegenereerd.
                        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Gast1401083
                          • Mar 2001
                          • 18

dat uitdoven van " vreemd" geluid is nog niet verder gekomen dan de koptelefoon van Bose, ( of AudioTechnica )

(probleem is dat de meet-mike dan erg dicht bij je nieuwe weergever - of uitdover, hoe je dat wilt noemen moet zitten, en daarbij allerlei signaal van die nieuwe weergever ook weer oppakt. )

Blijft een vreemd plaatje.

Comment

• Jordydv
                            • Jan 2014
                            • 14

Dit is de reden, komt rechtstreeks van de house-tech van de locatie! "This "S-array" is a part of quite complex system designed with goal to improve acoustic evironment both for artists and audience. As one can see from first photo, venue is an old-fashioned universal concert and congress hall, with side walls too far apart. With such proportions, acoustics can't be ideal. So I designed sound system which has to improve known shortcomings of room acoustics. Besides this array, I used surround system which consists of 54 cabinets mounted along walls, some speakers on the ceiling, and few cabinets on the stage, specially for choir, which is situated on risers behind pianos. I used PM5D to make kind of delay matrix in order to correlate all the mics and speakers."

Comment

• djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

Maar hoe improoved hij precies de acoustic evironment both for artists and audience?

Daan
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• VrijeVogel
                                • Nov 2013
                                • 107

Door antigeluid wat hiermee gecreƫerd wordt....

Comment

Working...