Show je multikabelsysteem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

Show je multikabelsysteem

Mensen,

Ik was net naar een topic aan het kijken over een nieuw gebouwd multikabel systeem, en dacht: hee er zijn vele manieren over hoe je een multikabel systeem kunt bouwen, en waarschijnlijk zijn er ook vele manieren hoe je dat uit kunt voeren en daar was ik wel nieuwsgierig naar, misschien steek je er nog wat van op

helaas heb ik geen multi systeem dus helaas.....
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act
  • sandur
    • Oct 2005
    • 85

Goed idee! Heb zelf een losse multi met vast stageblok zonder splitter maar ben op zoek naar goede ideeen om dit systeem uit te breiden of makkelijker te maken (harting, haspel/kist, split enz)

(even foto zoekt, maar niet kan vinden ..)

Ben benieuwd naar andere reacties

Comment

• vegapower
      • Nov 2004
      • 355

dit is mijn systeem:
      40 send - 8 retern 40 m lang.
      in een flightcase

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

En iedere keer alle xlr-en in de tafel frotten?
        Of is dit alleen voor de monitor split?

Paul
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• vegapower
          • Nov 2004
          • 355

men multistekker is eergister besteld.
          nu nog 32 hoek-xlr´s bestellen.
          nu voor de moment is het nog de klote job elke keer alles in apart in te pluggen.
          volgende week 422 solderingen. pffff...
          daarna eindelijk van die meserie verlost.

dan ben ik van plan nog een een 40 m ofzo multikabel by te kopen met aan byde kanten multistekkers. 2 x 72polige om juist te zyn
          monitor split zit er nog niet op. want ik heb toch nog geen monitor desk.
          maar ik ben van plan als ik wat geld te veel heb, en tyd. op de frontplaat naast de xlr´s een multistekker te zetten voor een monitor desk. plaats zat.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

Ik vind die 4-voudige DI daar wel reuzeslim geplaatst. Is die al voorbedraad?
            lekker belangrijk!

Comment

• drummerke
              • Oct 2006
              • 432

Ok,

ik heb een heel simpel maar handig multikabeltje van DAP (tis wel de duurste versie). Gewoon op een haspeltje 30m 16/4. Past perfect bij men soundcraft FX16. Heb ik wel kunne kopen voor een spotprijsje.

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

Originally posted by vegapower
                men multistekker is eergister besteld.
                nu nog 32 hoek-xlr´s bestellen.
                nu voor de moment is het nog de klote job elke keer alles in apart in te pluggen.
                volgende week 422 solderingen. pffff...
                daarna eindelijk van die meserie verlost.

dan ben ik van plan nog een een 40 m ofzo multikabel by te kopen met aan byde kanten multistekkers. 2 x 72polige om juist te zyn
                monitor split zit er nog niet op. want ik heb toch nog geen monitor desk.
                maar ik ben van plan als ik wat geld te veel heb, en tyd. op de frontplaat naast de xlr´s een multistekker te zetten voor een monitor desk. plaats zat.
                TIP:
                Als je hoofd multistekker een 108 polige Harting is, dan kun je beter de extra multi ook uitrusten met 108 polige pluggen ipv 72 polig. Past het altijd alle kanten op!

Paul.
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• jakkes72
                  • Dec 2003
                  • 1015

Mijn multikabel:

Haspel is recentelijk gepoedercoat in mijn favo kleur: zwart...
                  Kabel is 50 meter 36 parige kabel (28 in / 8 uit)

Stageblok:

24 inputs XLR Female, 4 inputs XLR Female/Male en 8 returns XLR Male/Female
                  Op de achterzijde is geplaats 2 * ILME 108, koud doorgelust (nog nooit gebruikt....) 1 * ILME 72 polig tbv 16 parig subslof, 1 * ILME 24 polig tbv 8 parige subslof, en 1 * ILME 24 polig tbv outs.
                  De 72 en 24 polige connectoren zijn afgewerkt op kabeldelen en dus te patchen naar believen.

Links ligt een stroomverdeling middels Powercon, het 220 slofje is een aanrader: bij de Sligro. Nog net zichtbaar is het powercon chassisdeel wat op/in de 220 Slof gemonteerd zit.
                  De meeste 220 kabels van mij zijn uitgerust met Powercon kabeldeel, en powercon chassisdeel doorlus: geen last meer van muzikanten die spullen lenen.

Opstelling van gisteravond:

Links onder staat de multikabel in kist (19" breed), daar bovenop staat de monitor amp: Chevin Q6, rechts staat het amp rack met daarin: 2 * Carver PT2400 en 1 Carver PM1.5A. Boven in dat rack zit de EAW MX300i processor tbv EAW SB250 en EAW JF260 (De JF's staan nog op mijn verlanglijst, maar het ampwerk en processor is er al.
                  De bekabeling naar de amps is als volgt:
                  Stageblok naar het grote amprack middels 8 parige multi (ILME24 polig) en vandaar door met 8 parige multi naar het monitor rack

Comment

• shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

@ jakkes 72

ik vind het powercon gedeelte van je heeeel erg netjes, zie je niet vaak (misschien omdat het teveel kost)

@ vegapower

Heb jij toevallig ook alles op powercon ?? omdat ik wel 4x uit zie en 1x in
                    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• vegapower
                      • Nov 2004
                      • 355

- de actieve 4 DI zit er gewoon onder bedraad binen in. maar los van de stageblock. kort linkje is nodig om in gewenst kanaal te steken.
                      maar gebruik meestal losse passive di´s, is als reserve.
                      5 losse + 4 actieve

- met 1 x 108 polige stekker kom ik niet toe. 40 send + 8 retern zijn 48 kanalen. warm - koud - massa signaal. dus 3 kabels x 48 kanalen = 144.
                      dus met 2 x 78 polige stekkers kom ik juist toe.

- voor de stroom verdeling op podium gebruik ik powercons. dit om 2 reden:
                      1 => indien men achter een kabel blijft hangen kan deze er niet uit komen.
                      2 => tegen diefstal. gewone stekkerblokjes heeft iedereen graag voor thuis. stekkerblokjes met powercon zyn er weiniggen die dit kunnen gebruiken.

byna al mijn toestellen zyn van met powercon voorzien. behalve versterkerracks, deze zijn CE.

Comment

• jakkes72
                        • Dec 2003
                        • 1015

@ VEGAPOWER:
                        ILME heeft kabeldelen/chassisdelen waar twee 72 polige insert in gemonteerd kunnen worden:
                        klik

Comment

• Davy Gabriels
                          • Aug 2002
                          • 819

Originally posted by jakkes72
                          @ VEGAPOWER:
                          ILME heeft kabeldelen/chassisdelen waar twee 72 polige insert in gemonteerd kunnen worden:
                          klik
                          Dit heeft Harting ook hoor, zelfs behuizingen voor 2x 108 polige chassis

Comment

• vegapower
                            • Nov 2004
                            • 355

ziet er leuk uit
                            wist niet dat dit bestaat....
                            eens achter luisteren by myn dealer.
                            thanx

Comment

• sandur
                              • Oct 2005
                              • 85

@ vega:

Ligt jouw kabel in de kist achter het paneel "op slag" oid?

Comment

Working...