Brugklasdisco

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

Legernetten zijn sinds een aantal jaren altijd brandvrij, maar oudjes willen dat nog wel eens niet zijn. Met zo'n ding van wol kan er verder weinig mis gaan, want we weten allemaal dat je een schaap niet in de fik kunt steken.

Lekker overdone voor een schoolfeestje verder, heb je connecties dat je dit allemaal kon meenemen of heeft die school echt veel te veel budget voor dit soort dingen?

Comment

• rene.derksen
      • Feb 2004
      • 649

@ ralph: srry
      @ (iCe): Het gaat hier inderdaad om connecties, het "theaterlicht" voor legernet, front e.d. is van school zelf. Het effectlicht, parren, koppen e.d. wordt ingehuurd.
      Licht is altijd zwaar.

Comment

• pri_snl
        • May 2005
        • 35

sorry

hi allemaal

ten eerste sorry dat ik zo laat reageer en dus denk ik dat niemand het meer zal lezen, maar ik wist niet dat rene een toppic aangemaakt had, en het stond niet op de gebruikelijke plek.

Maar verder was het een mooie avond (ikzelf was ook van de partij) maar kijk vooral nog even op www.soundnlight.nl waar binnekort nog meer foto's op komen

Comment

• Dj-Sjors

Was dit allemaal van de school zelf

Comment

• pri_snl
            • May 2005
            • 35

Nee, het is niet allemaal van school zelf,

licht van school: podiumverlichting en dimmer

geluid van school: klein rekje met versterker en microfoon, en de set trouwens, (zodat de consierges het nog net snappen als er iets kleins gebeuren moet )

De rest is allemaal gehuurd,

Als je verder nog vragen hebt hoor ik het wel

Comment

• rene.derksen
              • Feb 2004
              • 649

Zeg wouter, wist je dat we heel veel microfoons hadden ... en er zit ook nog een crossover in en een digitaal behringer gevaal en een soundcraft FX8 en nog een behringer mengeval voor de beamer (deze kunnen de concierges ook gebruiken)

Maar inderdaad, de geluidsset is van school evenals het hele "theaterlicht" (rond de 20 lampen, PC's fresnel en een profiel) En daarbij een ELC RDD dimmer, speciaal gemaakt voor onze school En er zit een kleine sturing bij met 12 knopjes zodat het wat makkelijker is voor de concierges.

Het grote dimmerrack is niet van school, maar wel handig zeg, zo'n focushand !
              Licht is altijd zwaar.

Comment

• pri_snl
                • May 2005
                • 35

Zeg wouter, wist je dat we heel veel microfoons hadden
                We hebben ze, maar dat is ook het enigste

Comment

• Nielsken
                  • Oct 2005
                  • 76

ahum, wij zijn er ook nog...

Nette Show, mooi gedaan. Bevalt het tafeltje je goed?

Comment

• ejxam
                    • Jun 2005
                    • 44

Is het zo raar dat een school zo weinig budget heeft, onze school huurt een hele discotheek af...
                    Homo sapiens non urinat in ventum.

Comment

• Nielsken
                      • Oct 2005
                      • 76

Ik denk dat jij dan wel een rijke school hebt.

Comment

• Ahmed Al Dayri
                        • Oct 2005
                        • 354

Op mijn middelbare school kregen we een budget van 200 euro voor licht + dj set (mixer+cdspeler) , en dat voor een mannetje of 400!!!!

Armoedig of armoedig?

Comment

• pri_snl
                          • May 2005
                          • 35

Hallo allemaal,

Volgens mij ligt de mate van professioneel licht/ geluid op middelbare scholen aan drie dingen:
                          1. Hoeveel geld de school heeft te besteden voor huur van spullen (zeker als er meerdere activiteiten zijn per jaar)
                          2. Of er op de school mensen zijn die vrijwillig willen inzetten voor licht en geluid, en die er ook fatsoenlijk mee om kunnen gaan/ er iets van weten.
                          3. Waar je spullen huurt / ''vriendendienst''

Ik denk dat onze school blij mag zijn met wat er staat, aangezien deze brugklasdisco in een jaar de minste prioriteit heeft.

Ik hoor graag jullie op/aanmerken over deze redenering

Greetz. Wouter
                          Last edited by pri_snl; 19-01-06, 15:22.

Comment

• rene.derksen
                            • Feb 2004
                            • 649

Originally posted by ejxam
                            Is het zo raar dat een school zo weinig budget heeft, onze school huurt een hele discotheek af...
                            Wist je dat alleen de lichttafel normaal gesproken al €250,- per dag kost, en dat er normaal gesproken nooit zoiets als een focushand aanwezig is (nou was dat wel een (overbodige) luxe) Bovendien is een discotheek afhuren goedkoper als dat wanneer je dezelfde instalatie uit die discotheek moet gaan huren! Onze school heeft zat budget, en bovendien zijn er nog 3 activiteiten per jaar meer die heel wat meer geld nodig hebben (dan staat er zoiets als een D&B C4 set, 6 koppen, paar parren, front en podium mix hebben we gehad, scrollers voor de parren etc. etc.)

@Nielsken

Ja de tafel bevalt goed, nou was zoon grote tafel niet echt noddig voor dit beetje, maar achja een 12/2 is net weer wat te weinig en iets tussenin hebben ze "helaas" niet. Leuk voor de hobby dus bij deze dixo, maar bij andere activiteiten zeer fijn. Als ik tijd heb kan ik alles voorprogrameren (in zover mogelijk met het programma en gegevens die ik krijg) En daarnaast ook heerlijk met live werken, letterlijk met de snelheid van licht. Mocht je der zelf ooit mee werken: zorg dat je genoeg dingen van het touchscreen naar de knopjes hebt "gekopieerd" het touchscreen werkt ooit omslachtig (eerst groep selecteren, daarna aan doen, daarna weer uit doen, terwijl dat met 1 knopje ook kan)
                            Last edited by rene.derksen; 23-01-06, 23:53.
                            Licht is altijd zwaar.

Comment

Working...