Aanschaf Flightcase

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dancezone
    • Aug 2002
    • 7

Aanschaf Flightcase

Ik zit met het volgende;

ik heb de volgende apparatuur:

- JB Systems Classic 3 Mixer (vergelijkbaar met de JB Systems Premium). (H=355, B=240, D=940 mm)
    - DAP Audio A700 versterker.
    - Conrad Dubbele cd speler (vergelijkbaar met bijv. DAP 600D MKII dubbele CD speler, maar dan niet zo uitgebreid).

Nu heeft JB Systems zelf een zgn. JV Case waar alles in past, alleen is dit een model zonder deksel. Nu heb ik een beetje op de site gekeken en ben ik het volgende model / volgende modellen tegengekomen:

- Gemini 19 (MTMRC6)
    - Prodjuser Flightcase 19 (IASLANT-114)

Zijn dit toepasbare alternatieven ? Behalve dan dat ik voor mijn mengpaneel een soort inlegplaat moet maken natuurlijk.
  • jeroenw
    • Dec 2003
    • 216

eeh dancezone,

waar kom je vandaan, anders moet je eens bij je lokale FC boer gaan kijken of die niet een mooi kistje heeft staan, tel eens uit hoeveel units (HE) je combinatie is...

ff tellen:
    Dap versterker, waarschijnlijk 3HE
    Conrad cd speler 2x2 HE 4HE
    en je mengpaneel is 9,5"

nu staat er op de site ook deze DAP DJC-05 19 dat zijn op zich redelijke kistjes (ben geen voorstander van dap cases maar goed) ik zou dan zoiets kiezen.
    Of zelfbouw natuurlijk, heb ik ook gedaan is niet zo heel moeilijk, je krijgt alleen een lamme hand van al die popnagels :-)

Mocht je wat hulp willen in het ontwerpen van je case zeg het maar...

Greetz
    Jeroen
    \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

Ik zou gaan voor zelfbouw of een prodjuser

vind ik een nette kist voor niet vaal geld.. al eens aan SKB gedacht?

Is licht, niet achterlijk duur maar ik ben toch meet een voorstander van echte ouderwetse houten cases

suc6
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• jeroenw
        • Dec 2003
        • 216

idem...

evt met stof maar gewoon zwart is imo de beste
        \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• Michel_G
          • Dec 2003
          • 376

Ik zou geen SKB doen, vind ze nou niet bepaald stevig. (PERSOONLIJK vind ik ze zelfs nog te duur voor de kwaliteit die je krijgt)

Gewoon zelfbouwen dus.
          Is weer terug !

Comment

• dancezone
            • Aug 2002
            • 7

Zelfbouw zie ik niet zitten, ben ik te a-technisch voor. [:I]
            Die Prodjuser case is idd. wel mooi, alleen wel meer dan 200 euro ..
            Het is ook niet zo dat ik er wekelijks mee moet slepen, alleen wil ik van mijn kapotte kartonnen dozen van de cd-speler en mengpaneel af eigenlijk, want dat schiet niet op.. Misschien dat de Gemini een beter alternatief is ??

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2138

laat gemini maar achterwege, die kisten zijn helemaal niets waard. na 3 keer gebruiken heb je opeens alleen nog maar de handvatten in je handen, de rest blijft staan of ligt op de grond[:0]. Overigens zijn ze nog lelijk ook.

Dan ben je nog beter af met zelfbouw, ook al kan je er niet veel van, het zal nog steeds steviger zijn.

mvg
              ronny
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Andree
                • Aug 2001
                • 119

Als je het nu kan betalen neem dan die Prodjuser. Heel sterk en het staat wel erg profi als je ergens komt. Het is zonde om nu een kist zelf te knutselen als je er niet heel goed in bent en later toch weer een te moeten kopen. Ik heb die Slant 114 ook en het bevalt me prima. Met een versterker erin is hij natuurlijk wel zwaar.

Groeten en succes ermee.

Andree
                Het kan in Almere

Comment

• Michel_G
                  • Dec 2003
                  • 376

Hallo,

Even offtopic
                  weet iemand de importeur van ML cases in Nederland ???

Ontopic:
                  Zijn inderdaad er mooie cases van prodjuser. Zien er erg goed en stevig uit.

Ik zou inderdaad overwegen om zo'n case te kopen. lijkt mij een van de beste opties als je niet zelf kan bouwen.
                  Is weer terug !

Comment

• dancezone
                    • Aug 2002
                    • 7

citaat:Geplaatst door Andree

Als je het nu kan betalen neem dan die Prodjuser. Heel sterk en het staat wel erg profi als je ergens komt. Het is zonde om nu een kist zelf te knutselen als je er niet heel goed in bent en later toch weer een te moeten kopen. Ik heb die Slant 114 ook en het bevalt me prima. Met een versterker erin is hij natuurlijk wel zwaar.

Groeten en succes ermee.

Andree
                    Ik zal eens kijken wat mijn budget nog te reiken heeft en idd. de Prodjuser case ziet er het professioneelst uit. Alleen nog kijken of ik een of andere plaat kan maken zodat mijn mengpaneel er daadwerkelijk in kan passen.

Comment

• Michel_G
                      • Dec 2003
                      • 376

zo'n plaat hoeft niet zo'n probleem te zijn, is in ieder geval minder moeite dan een case bouwen

Is weer terug !

Comment

Working...