HELPPPP ! luidsprekers bouwen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Oude Forum
    • Aug 2000
    • 265

    HELPPPP ! luidsprekers bouwen

    Wie kan mij tips geven voor het boeuwen van een Disco set en wie kan mij internetsites geven die daar uitleg over geven???
    Hans

    Bijgewerkt door - geluidmoderator op 10/09/2002 17:59:11
    Gebruikersprofiel voor de posting uit het oude forum systeem.
  • jan-visaton
    • Feb 2009
    • 5

    #2
    hallo,

    ik ben nieuwe
    maar weet wel een aantal adressen voor pa
    Strassacker: Lautsprecher - Boxen - Selbstbau
    daar staan wel een aantal ontwerpen

    groeten,

    jan

    Comment

    • Beckers Entertainment
      • Dec 2008
      • 650

      #3
      En dan ook nog hi-fi onderdelen...
      Denk dat als je die erin zet je nog geen feestje kunt houden..

      Groeten Jasper
      Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

      Comment

      • laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

        #4
        De beste site hiervoor is ongetwijfeld Google
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

        Comment

        • djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

          #5
          Originally posted by Oude Forum
          Wie kan mij tips geven voor het boeuwen van een Disco set en wie kan mij internetsites geven die daar uitleg over geven???
          Hans

          Bijgewerkt door - geluidmoderator op 10/09/2002 17:59:11
          ik denk dat je het best naar Speakerstore website of naar Speakerplans.com kan gaan, MISSCHIEN vind je ddar iets handigs(daar staan bijna alleen maar p.a./"disco" systemen)

          daan

          p.s. voor hoeveel man, binnen/buiten, kroeg/kerk, kan zomaar eens helpen als we dat wisten.... en wat is een "disco set" precies?!?
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

          Comment

          • Freek Fokker
            • Aug 2003
            • 495

            #6
            Topic bijna 10 jaar oud? Ziet niemand dat?
            SR20DET

            Comment

            • Outline
              • Feb 2006
              • 1434

              #7
              Originally posted by Freek Fokker
              Topic bijna 10 jaar oud? Ziet niemand dat?
              Er zijn er zat die dat gezien en gemeld hebben, maar Modje is weer 'ns met z'n Straalbezem bezig geweest...

              Comment

              • vasco
                • Oct 2003
                • 2567

                #8
                Yep lekker oud topic en dan ook nog een kick van iemand die meer met HiFi heeft dan met onze branche.

                Niet rot bedoelt, je bent van harte welkom maar ik denk dat jan-visaton misschien beter naar iets als HiFi.nl - Onafhankelijk AV-platform - Hoogwaardige weergave van audio, video, muziek en film kan gaan voor zijn vragen en opmerkingen.

                Comment

                • djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

                  #9
                  Originally posted by vasco
                  Yep lekker oud topic en dan ook nog een kick van iemand die meer met HiFi heeft dan met onze branche.

                  Niet rot bedoelt, je bent van harte welkom maar ik denk dat jan-visaton misschien beter naar iets als HiFi.nl - Onafhankelijk AV-platform - Hoogwaardige weergave van audio, video, muziek en film kan gaan voor zijn vragen en opmerkingen.
                  dat heeft 'ie nog niet in de gaten geloof ik (al op ong. 5 threads een post over HiFi gedaan) lol
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                  Comment

                  • moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

                    #10
                    Originally posted by Outline
                    Er zijn er zat die dat gezien en gemeld hebben, maar Modje is weer 'ns met z'n Straalbezem bezig geweest...
                    Tien jaar oud en volgens mij nog steeds relevant, of ik ben verkeerd geinformeerd, of er worden nog steeds speakers gebouwd en zijn er nog steeds mensen op zoek naar info en bereid om die info te delen.

                    Dat een onderwerp al langer bestaat is prima, we juichen het alleen maar toe wanneer mensen aanvullingen plaatsen op reeds lopende onderwerpen. Beter dan tien onderwerpen " help, ik wil advis over een nieuwe speakerset".

                    hifi...ik zou willen dat meer PA systemen HiFi klonken
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                    Comment

                    • dcursed
                      • May 2009
                      • 1

                      #11
                      Sa 4530

                      Hoi,

                      ik ben nieuw hier en heb me aangemeld omdat ik de ambitie heb zelf wat speakers te gaan bouwen voor mijn systeem.

                      maargoed, mijn eerste vraag is of iemand de bouwplannen van de SA 4530 heeft. ik heb ze gezocht op het net maar kan alleen op speakerplans.com de 18 en 21 inch glijbanen vinden. maar dat word te onhandelbaar voor ons.

                      ik heb die SA's laatst een avondje geleend voor een feestje en ben er erg over te spreken.

                      kan iemand mij helpen?

                      groeten Daan

                      Comment

                      • jens
                        • Aug 2004
                        • 1067

                        #12
                        glijbanen zijn toch niet echt meer van deze tijd

                        ga voor iets compacters met meer rendement

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #13
                          Originally posted by jens
                          glijbanen zijn toch niet echt meer van deze tijd

                          ga voor iets compacters met meer rendement
                          En ook nog eens makkelijker te bouwen, dragen verder en gaan dieper.....
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

                            #14
                            Originally posted by dcursed
                            Hoi,

                            ik ben nieuw hier en heb me aangemeld omdat ik de ambitie heb zelf wat speakers te gaan bouwen voor mijn systeem.

                            maargoed, mijn eerste vraag is of iemand de bouwplannen van de SA 4530 heeft. ik heb ze gezocht op het net maar kan alleen op speakerplans.com de 18 en 21 inch glijbanen vinden. maar dat word te onhandelbaar voor ons.

                            ik heb die SA's laatst een avondje geleend voor een feestje en ben er erg over te spreken.

                            kan iemand mij helpen?

                            groeten Daan

                            Als je toch hoorns neemt, ga dan voor folded horns, zoals de 186 van speakersplans (of was het 1860?). die zijn een stuk compacter.
                            Denk ook goed na over waar je gaat draaien (binnen/buiten/kroeg/kerk)
                            verder is het handig als we weten wat je draait en wat je budget is (en " if size matters" glijbanen en andere hoorns zullen altijd groot zijn).

                            Daan (Jonkers)
                            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                            Comment

                            • Rademakers
                              • Jul 2003
                              • 1281

                              #15
                              ik ben nieuw hier en heb me aangemeld omdat ik de ambitie heb zelf wat speakers te gaan bouwen voor mijn systeem
                              Wat voor systeem?

                              ik heb die SA's laatst een avondje geleend voor een feestje en ben er erg over te spreken
                              Met de originele luidspreker (de JBL E140)? Die combinatie is vooral bedoeld om door bandjes te gebruiken, de E140 is erg efficient maar niet erg zwaar te belasten dus minder geschikt voor de meeste DJ-feesten.

                              Gebruik van een andere speaker heeft mogelijk tot gevolg dat de kast en speaker niet meer op elkaar afgestemd zijn.

                              Het beste is om glijbanen (net zoals het gros van de folded horns) met meerdere in een stack te gebruiken. Gewoonlijk 4 of meer.

                              Als je toch hoorns neemt, ga dan voor folded horns, zoals de 186 van speakersplans (of was het 1860?). die zijn een stuk compacter.
                              Glijbanen zijn ook folded hoorns. De 186 (en de 1850) zijn voorbeelden van front loaded (folded) horns. Glijbanen zijn rear/back loaded (folded) horns.

                              Mvg Johan

                              Comment

                              Working...