poorten opdelen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dennis
    • Aug 2000
    • 24

    poorten opdelen

    hoi

    ik had een vraag

    kan ik poorten opdelen
    ik bedoel dus als de bestaande speaker 2 poorten heeft van bijv. 80 mm en 16 cm

    kan ik daar bijv. ook 4 poorten van 40 mm maken en 16 mm

    groeten dennis
    greetzz
  • wout
    • May 2003
    • 100

    #2
    De plaaatsing van de poort (of poorten) speelt ook wel een rol denk ik maar als je de totale oppervlakte van de poorten niet wijzigt denk ik niet dat je heel veel verschil gaat merken.
    Dat verschil ga je zelfs niet horen denk ik zo.

    The leader knows, Dateq
    The leader knows, Dateq!

    Comment

    • Rademakers
      • Jul 2003
      • 1281

      #3
      Je kunt 2 br-pijpen vervangen door bijvoorbeeld 4 br-pijpen.

      Maar niet op de manier zoals jij het voorrekende.

      Voor het berekenen van de br-pijpen kun je het beste vertrouwen op een luidspreker-ontwerp-programma, waarvan er tientallen op de markt zijn.
      Waaronder genoeg freeware .

      Mvg Johan

      Comment

      • bertuss
        • Jan 2002
        • 816

        #4
        waarom in vredes naam? vervangen van poorten. heb je ruis??

        Comment

        • Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

          #5
          citaat:heb je ruis??
          Mag ik vragen waar dat op slaat?

          Comment

          • michiel
            • May 2001
            • 1032

            #6
            Zoalng het totale oppervlakte en de lengte gelijk blijven is er nix aan het handje. Let op: een rondje met diameter 8 is heeft niet de helft van het oppervlak van een rondje met en diameter van 16!!!
            Er is geen simulatie proggie nodig om de afmetingen van de poorten te laten berekenen. Die zijn immers al bekent (een poort bestaat uit oppervlakte en lengte en die weet je al van de originele poort)

            Poorten vervangen op deze manier heeft totaal geen invloed op poort ruis. Het oppervlakte blijft immers het zelfde.

            Ik zie niet echt het nut van een dergelijke actie, wat wil je bereiken?!
            Groeten, michiel

            Comment

            • Rademakers
              • Jul 2003
              • 1281

              #7
              citaat:Zoalng het totale oppervlakte en de lengte gelijk blijven is er nix aan het handje. Er is geen simulatie proggie nodig om de afmetingen van de poorten te laten berekenen. Die zijn immers al bekent (een poort bestaat uit oppervlakte en lengte en die weet je al van de originele poort)
              Het kan zijn dat ik een denkfoutje maak, of anders dat winISD een rekenfout maakt.
              Maar bij het uitrekenen van een dergelijke situatie in winISD, geeft het programma aan dat de lengte-oppervlakte verhouding verandert.

              2 br-pijpen, met een diameter van 10 cm, [u]met een totale opp. van 157,1 cm2</u>, met elk een lengte van 13,32 cm, geven een zelfde afstemfrequentie als:
              4 br-pijpen, met een diameter van 7,072 cm, [u]met een totaal opp. van 157,1 cm2</u>, met elk een lengte van 15,47 cm

              Wat zou dit verschil kunnen verklaren?

              MbedenkelijkeG Johan

              Comment

              • dennis
                • Aug 2000
                • 24

                #8
                hoi

                ik zal jullie naders uitleggen waarom ik dit vraag

                ik heb nog 3 mtr 40mm liggen en dan hoef ik ook geen buis te halen van 80 mm

                en mijn gaten zaag gaat niet tot 80 mm
                snappen jullie met vriendelijke groet,

                dennis
                greetzz

                Comment

                • Jurrie
                  • Nov 2002
                  • 402

                  #9
                  Natuurlijk kun je meer of minder poorten gebruiken...

                  Als je poortoppervlak en lengte maar gelijk blijven.

                  Comment

                  • michiel
                    • May 2001
                    • 1032

                    #10
                    citaat:Geplaatst door Rademakers

                    citaat:Zoalng het totale oppervlakte en de lengte gelijk blijven is er nix aan het handje. Er is geen simulatie proggie nodig om de afmetingen van de poorten te laten berekenen. Die zijn immers al bekent (een poort bestaat uit oppervlakte en lengte en die weet je al van de originele poort)
                    Het kan zijn dat ik een denkfoutje maak, of anders dat winISD een rekenfout maakt.
                    Maar bij het uitrekenen van een dergelijke situatie in winISD, geeft het programma aan dat de lengte-oppervlakte verhouding verandert.

                    2 br-pijpen, met een diameter van 10 cm, [u]met een totale opp. van 157,1 cm2</u>, met elk een lengte van 13,32 cm, geven een zelfde afstemfrequentie als:
                    4 br-pijpen, met een diameter van 7,072 cm, [u]met een totaal opp. van 157,1 cm2</u>, met elk een lengte van 15,47 cm

                    Wat zou dit verschil kunnen verklaren?

                    MbedenkelijkeG Johan

                    Vind ik vreemd...

                    Groeten, michiel

                    Comment

                    Working...