Soundsystem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • P.Biros
    • Mar 2017
    • 3

    Soundsystem

    Beste iedereen,

    ik luister zeer graag naar dub/reggae en alles wat je in deze aard kan bedenken. Momenteel heb ik mijn kelder een simpele versterker en luidspreker staan, maar ik verlang wel om een eigen soundsystem te hebben en mijn eigen feesten te kunnen organiseren. Mijn budget is niet al te groot, maar het is ook maar voor binnen in een ruimte die niet uitzonderlijk groot is, dus een zeer groot soundsystem hoeft dit niet te zijn. Ik weet wel wat over soundsystems, maar niet genoeg om er zelf een ineen te knutselen en wat ik best koop. Indien jullie enige raad hebben, hoor ik het graag Wat uiteraard zeer belangrijk is de bass, neem van 30 Hz tot 100 Hz. Ik weet niet wat tegenwoordig gebruikt wordt, maar ik dacht aan 3 scoops en de rest hierop wat afstellen. Ik hoor graag wat jullie denken of me aanraden.

    Grtz Peter
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Ik ontwikkel soundsystemen die geschikt zijn voor ruimtes die niet uitzonderlijk groot zijn voor een niet heel groot budget....
    Heb je zo enig idee van de grootte en prijs?
    Enige concrete informatie is wel handig om een goed advies te kunnen krijgen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • P.Biros
      • Mar 2017
      • 3

      #3
      Ik dacht max. 3 meter breed en de hoogte max. 2.5 meter ongeveer prijs: ongeveer 2000 euro, maar kan uitgebreid worden indien echt nodig.

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Een ruimte van 3 meter breed en 2,5 meter hoog???
        Beter om dan gewoon een leuk HIFI setje neer te zetten, dan past er ook nog publiek bij.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • beyma
          • Oct 2002
          • 1614

          #5
          Originally posted by MusicXtra
          dan past er ook nog publiek bij.
          *ik lig even in een deuk*

          Maar ik denk dat je dit bedoeld:



          Maar dat ga je niet redden met 2K ......

          Ps, de eerste die het woord kam filter gebruikt heeft gewonnen
          Last edited by beyma; 13-03-17, 22:07.
          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

          Comment

          • DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

            #6
            Dat kan nog best meevallen... Heb heel wat slechters gezien.

            Comment

            • vasco
              • Oct 2003
              • 2567

              #7
              Originally posted by P.Biros
              Ik dacht max. 3 meter breed en de hoogte max. 2.5 meter ongeveer ... maar kan uitgebreid worden indien echt nodig.
              Neem aan dat je bedoeld dat de ruimte kan worden uitgebreid, mijn woonkamer is namelijk al groter

              Waarom zou je in een ruimte ter grote van een slaapkamer een PA willen neerzetten?

              Comment

              • Ampli
                • Aug 2014
                • 58

                #8
                Mag toch hopen dat hij de speakers noemt en niet de ruimte, anders wil je geen scoops oid

                Comment

                • P.Biros
                  • Mar 2017
                  • 3

                  #9
                  zoals wel te verwachten viel gaat het hier niet om de ruimte, maar om de sound... de ruimte is 7m op 14m ongeveer dak dus ongeveer 3m.
                  hoeveel denken jullie dat er voor nodig ga hebben dan? Hoeft heus geen topkwaliteit te zijn hoor
                  Veel publiek hoeft er niet in te kunnen hoor, is voor mij en mijn vrienden en af en toe is wat meer man en dan kleine inkom vragen.
                  Last edited by P.Biros; 16-03-17, 19:13.

                  Comment

                  • DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

                    #10
                    Leuke grote oud hout set kopen, want daar gaat het toch om?

                    Comment

                    • Ampli
                      • Aug 2014
                      • 58

                      #11
                      Met een budget van ca €2000 zou ik gaan voor een dapsoundmateset of iets van db, beide redelijke kwaliteit voor een klein budget

                      Comment

                      • Rademakers
                        • Jul 2003
                        • 1281

                        #12
                        Twee zelfbouwsubs en twee actieve 12" topkastjes (RCF Art).

                        Mvg Johan

                        Comment

                        Working...