Compacte sub.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommie199514
    • Dec 2015
    • 8

    Compacte sub.

    Hallo.

    Ik ben in het bezit van 2 electro voice sx 300. Hier ben ik zeer tevreden over. Echter mis ik af en toe toch net dat extra beetje bas.
    De versterker die nu gebruikt wordt is een ev cp 2200. Deze wil ik eventueel nog een keer halen en op de sub gebruiken.
    Ik heb op internet al rond gekeken maar zie door de bomen het bos niet meer.

    Ik ben zelf redelijk handig dus zelfbouw wil ik overwegen. Ik vermoed dat ik hier meer wins uit kan halen.
    Ik zit zelf te twijfelen of ik voor een 15 inch of 18 inch sub wil gaan. Ik wil het liefs zo compact mogelijk omdat ze vervoerd moeten worden in een personen auto en thuis op 2 hoog staan.
    zelf zie ik veel het cubo ontwerp voorbij komen. Echter met zijn 60x60x60 cm ontwerp vind ik dit dan weer niet zo compact.

    Als driver had ik eventueel aan een rcf lf18g401 zitten denken of een rcf l18p400 of de 15 inch variant hiervan maar welke kasten zijn hier het beste voor geschikt.

    Alvast bedankt voor de moeite.
  • kvdb013
    • Nov 2010
    • 337

    #2
    Je zou de dhz sub kunnen bouwen, dit is een sub die ook op dit forum staat onder "zelfbouwsub naar de wensen van forumers".
    is een fijne sub, ik heb er zelf naar alle tevredenheid twee gebouwd.
    Last edited by kvdb013; 12-02-17, 19:24.
    Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

    Comment

    • beyma
      • Oct 2002
      • 1614

      #3
      Hoe groot zijn de zalen waar je ze gaat gebruiken ? Dat is de eerste vraag die in me opkomt.
      Als je op twee hoog woont en je moet ze elke keer naar boven sjouwen dan zou ik niet kiezen voor 18" maar 15" met neodymium magneet !!

      Compact en met lekkere output komt toch meestal van gewone bas reflex kasten en ook kasten zoals de Nexo LS600 doen het goed. (bouwtekeningen zijn online te vinden)
      Als de zalen niet al te groot zijn zou zelfs 2x Nexo LS400 met 12" nog prima werken en als daar ook nog een 12" neodymium in zit dan loop je fluitend de trap op met die kastjes.

      Een Cubo is leuk maar de 15" kan je niet compact meer noemen, hij is bijna net zo groot als een wasmachine !!
      Last edited by beyma; 12-02-17, 02:01.
      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

      Comment

      • tommie199514
        • Dec 2015
        • 8

        #4
        Bedankt voor de reactie.

        Het dhz plan spreekt mij wel aan. Compacte subwoofers met toch een flink vermogen. Ik begreep dat hier de eighteensound 15nlw9500 woofer in komt. alleen kan ik nergens de bouwplannen vinden van de subwoofers. Heeft iemand hier de plannen van en wil ze mij sturen of mailen

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Ik kan je de tekeningen wel sturen, mail me maar ff op: info at brooklyn-audio.nl.
          Als driver kun je ook de Faital Pro 15XL1400 gebruiken.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • tommie199514
            • Dec 2015
            • 8

            #6
            Hoi Sander.

            Ik heb je een email gestuurd. Alvast bedankt.

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              En jij hebt nu de tekeningen.
              Neem het topic hierover even goed door, er zitten wat goeie tips tussen van details die niet helemaal kloppen.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • tommie199514
                • Dec 2015
                • 8

                #8
                Hoi Sander.

                Dankje wel voor de tips. Ik zal het rustig doorlezen vanavond.

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #9
                  hier een zeer tevreden gebruiker van zo een setje DHZ!
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • tommie199514
                    • Dec 2015
                    • 8

                    #10
                    Hallo.

                    goed om te lezen dat je er tevreden over bent. Mag ik vragen welke driver je gebruikt ?
                    misschien een rare vraag. Maar zou de rcf lf15g401 of beyma 15lx60v2 ook goed werken. Dit schilt wel ruim 150 euro per kast.

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Tip van mij; gebruik die Faital Pro, kost weliswaar iets meer maar je krijgt er ook veel meer voor.
                      Probleem bij steeds weer andere drivers gebruiken is dat het ontwerp uiteindelijk niet meer brengt wat het zou moeten brengen; strak en diep laag met veel power.
                      De Beyma zal een stuk minder strak klinken en de RCF zal minder laag doorlopen.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • beyma
                        • Oct 2002
                        • 1614

                        #12
                        Als je een andere motor in bv een Ferrari hangt dan rijdt hij ook van A naar B, maar niet zoals meneer Enzo het bedacht had....

                        Ik vond zojuist dit online: http://www.ebay.nl/itm/NEW-FAITAL-PR...item5d6dad027e
                        En bij mijn favoriete Duitse winkel zonder verzendkosten: https://www.lautsprecherteile.de/Fai...r-1400-W-8-Ohm

                        Normaal link ik niet door naar andere webshops behalve J&H maar hij wordt hier niet aangeboden, je zou J&H natuurlijk wel even kunnen mailen hierover, wie weet kunnen zij deze Faital ook tegen deze prijs leveren.
                        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

                        Comment

                        • Merijndj
                          • Mar 2001
                          • 660

                          #13
                          Originally posted by beyma
                          Normaal link ik niet door naar andere webshops behalve J&H maar hij wordt hier niet aangeboden, je zou J&H natuurlijk wel even kunnen mailen hierover, wie weet kunnen zij deze Faital ook tegen deze prijs leveren.
                          Als we dan toch beginnen met linken naar andere webshops, dit is voor mij een favoriete webshop:http://www.bluearan.co.uk/index.php?search=15XL1400

                          Comment

                          • kvdb013
                            • Nov 2010
                            • 337

                            #14
                            Je kunt het natuurlijk ook via de importeur proberen, zit in Waalwijk volgens mij.
                            Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #15
                              Originally posted by kvdb013
                              Je kunt het natuurlijk ook via de importeur proberen, zit in Waalwijk volgens mij.
                              Probleem is alleen dat die wel de munten vooruitbetaald wil hebben en vervolgens zijn afspraken niet nakomt. :P
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              Working...