Reconen speaker

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kvdb013
    • Nov 2010
    • 337

    Reconen speaker

    Ik heb hier 2 x faital pro 18hp1030 liggen die vast zitten na een feestje.

    heeft iemand een paar goede adressen waar ik deze kan laten repareren?
    Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Total Speaker Repair in Bedum...
    Niet naast de deur maar pakketdienst doet wonderen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • kvdb013
      • Nov 2010
      • 337

      #3
      Originally posted by MusicXtra
      Total Speaker Repair in Bedum...
      Niet naast de deur maar pakketdienst doet wonderen.
      wordt wel een zwaar paketje , wellicht een houten kistje voor maken.
      Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

      Comment

      • beyma
        • Oct 2002
        • 1614

        #4
        Originally posted by kvdb013
        wordt wel een zwaar paketje
        Tot 30 kg kost het bij PostNL 13,25 (aangetekend 14,90) dus voor nog geen 30 euro is het heen en weer verstuurd, kan je niet tegenop met een auto denk ik ?!
        Pakket mag maar liefst 176 x 78 x 58 cm groot zijn, dat gaat wel passen haha!

        Knap feestje geweest trouwens, had je nog back-up of zat je opeens zonder subs ??
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

        Comment

        • Merijndj
          • Mar 2001
          • 660

          #5
          Ik zit overigens al bijna een week te wachten tot postnl mijn 2 pakjes van 25kg eindelijk gaat leveren... Liggen nog steeds op het depot waar ze zijn aangeboden aan postnl om verstuurd te worden... Ze zullen wel te zwaar zijn ofzo
          Volgende keer gewoon weer een echte koerier (welke echt niet duurder hoeven te zijn, vooral dhl foryou is "goed"/koop).

          Hoezo is bedum ver weg? dat is hier vlak om de hoek

          Comment

          • kvdb013
            • Nov 2010
            • 337

            #6
            Originally posted by beyma

            Knap feestje geweest trouwens, had je nog back-up of zat je opeens zonder subs ??
            Helaas moest ik de rest van de avond zonder subs doen, gelukkig 15" tops waar nog enigszins lage tonen uit komen.
            gebruik 2 3k6 versterkers in bridge mode maar 3600watt is net te veel.
            Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Originally posted by kvdb013
              gebruik 2 3k6 versterkers in bridge mode maar 3600watt is net te veel.
              Da's meer een kwestie van goeie limiters goed instellen en die limiters ook als vangnet beschouwen en niet als excuus om continu alles het rood in duwen.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • kvdb013
                • Nov 2010
                • 337

                #8
                Originally posted by MusicXtra
                Da's meer een kwestie van goeie limiters goed instellen en die limiters ook als vangnet beschouwen en niet als excuus om continu alles het rood in duwen.
                daar heb je volkomen gelijk in, echter zijn er altijd mensen die het nodig vinden nog iets harder te gaan.
                Wat overigens wel een duur grapje gaat worden.
                Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

                Comment

                • beyma
                  • Oct 2002
                  • 1614

                  #9
                  Originally posted by kvdb013
                  3600watt is net te veel.
                  Oh slechts 1200 Watt bovenop de 2400 Watt die ze maximaal aan 'programm power' kunnen hebben volgens de specsheet.... zie het als een leermoment ! (inderdaad een dure les)

                  By the way, ze zijn nu in Duitsland in de aanbieding.... klik hier
                  Last edited by beyma; 29-12-16, 20:05.
                  Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

                  Comment

                  • kvdb013
                    • Nov 2010
                    • 337

                    #10
                    Toch even kijken wat een recone gaat kosten.
                    Mocht dat te duur zijn dan ga ik voor een 4 Ohm speaker.
                    dat komt wat betreft de verdeling van het vermogen beter uit.
                    En kan ik een versterker de deur uit doen.
                    Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

                    Comment

                    • kvdb013
                      • Nov 2010
                      • 337

                      #11
                      Wat ik overigens wel appart vind is dat ik deze opstelling al twee jaar gebruik en nooit stukken heb gehad.
                      Ik hebber speaker voor dit feestje omgedraaid (Cubo sub) met de magneet in de kamer ipv in de hoorn ivm meer rendement.
                      Wellicht is de koeling een stuk beter als de magneet in de hoorn zit omdat dan de lucht beter langs de spoel kan stromen.
                      Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #12
                        Originally posted by beyma
                        Oh slechts 1200 Watt bovenop de 2400 Watt die ze maximaal aan 'programm power' kunnen hebben volgens de specsheet.... zie het als een leermoment ! (inderdaad een dure les)
                        Daar zit echt niet de oorzaak, in mijn Prospect top gebruik ik een 1000 watt versterker kanaaltje op een 1" driver met een AES vermogen van 80 watt.... Tot op heden nog nooit een diafragma vervangen van alle verkochte toppen. De passieve versie van mijn floormonitor werd gevoed door een 2100 watt amp kanaaltje, AES vermogen van de 12" is 350 watt, en ook deze blijven gewoon heel.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • kvdb013
                          • Nov 2010
                          • 337

                          #13
                          Heeft iemand enig idee waar ik een recone voor de 18hp1030 kan bestellen?
                          Via de importeur gaat niet werken, krijg geen gehoor meer.
                          Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

                          Comment

                          • MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

                            #14
                            Originally posted by kvdb013
                            Via de importeur gaat niet werken, krijg geen gehoor meer.
                            DLP Audio in Waalwijk was de importeur, die is failliet gegaan. Je kunt nu terecht bij OV8E, zelfde eigenaar (met dezelfde eigenaardigheden).
                            Als je er niet uitkomt moet je mij maar even een mailtje sturen; info at brooklyn-audio.nl.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                            Comment

                            • kvdb013
                              • Nov 2010
                              • 337

                              #15
                              Originally posted by MusicXtra
                              DLP Audio in Waalwijk was de importeur, die is failliet gegaan. Je kunt nu terecht bij OV8E, zelfde eigenaar (met dezelfde eigenaardigheden).
                              Als je er niet uitkomt moet je mij maar even een mailtje sturen; info at brooklyn-audio.nl.
                              Ik heb inderdaad contact gehad met ov8e, met jan volgens mij.
                              Hij zou een recone bestellen daarna niets meer vernomen en geen reacties meer op mail.
                              Zal het van de week nog eens proberen.
                              krijg trouwens van het bedrijf uit Bedum ook geen enkele reactie op mail.
                              Discussiëren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

                              Comment

                              Working...