tweeter dempen dmv l-pad en wattages

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • psy-marcel
    • Nov 2016
    • 2

    tweeter dempen dmv l-pad en wattages

    Hoi,

    Ik ben vrij nieuw in PA, geef al een tijdje feestjes maar huurden tot voor kort audio.
    Inmiddels ben ik begonnen met een nieuwe hobby, me eigen PA set bij elkaar verzamelen en verbouwen.

    ik ben momenteel bezig met het bouwen van 4 2weg tops met 12 inch mc kenzie drivers 300 watt rms 8ohm inch eminence hf drivers 80 watt rms 8 ohm.
    Nu gaan de tweeters dus veel te hard en wil ik dempen met l-pad lculator http://www.diyaudioandvideo.com/Calc...onLPadCircuit/

    echter hier wordt ook om wattage per kanaal gevraagd...
    Moet ik nu totale vermogen van de top (dus 380 watt) op geven of alleen wattage van de tweeter?

    ik heb inmiddels een schema,tje gemaakt van een 4 standen 3 polige schakelaar om zo 0db, -4db, -8db en -12db te kunnen dempen, alleen als ik top vermogen ga gebruiken dan worden t wel heel veel grote weerstanden, om bv 8db te dempen heb ik dan 380 watt aan weerstanden nodig...
  • soundlife
    • Jun 2016
    • 11

    #2
    Het lijkt erop dat je puur de weerstanden berekend op het vermogen wat naar de HF drivers gaat, dus 80 watt.

    Comment

    • psy-marcel
      • Nov 2016
      • 2

      #3
      ja dat lijkt mij ook...
      Goed ik ga dat gewoon uitproberen, scheelt mij een berg aan weerstanden..

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Gebruik een 16 Ohm HF driver, scheelt je al 3dB wegdempen en de helft in het vermogen dat de weerstanden moeten hebben.
        Wel zorgen dat je cross-over op een 16 Ohm driver is aangepast anders klopt de cross-over frequentie niet.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • beyma
          • Oct 2002
          • 1614

          #5
          Originally posted by psy-marcel
          om bv 8db te dempen heb ik dan 380 watt aan weerstanden nodig...
          En een airco op je speakers om die warmte af te voeren
          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            Je wilt -4, -8 en -12 dB dempen, is het niet veel slimmer om eerst eens uit te zoeken hoeveel demping je werkelijk nodig hebt?
            Scheelt je een schakelaar en veel dikke weerstanden en een hoop werk.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            Working...