Te weinig druk op Subs

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rafaelkips
    • Apr 2015
    • 22

    Te weinig druk op Subs

    Hallo,

    ik heb vorig jaar een set van 3 Hog Scoops gebouwd met Oberton 18xb1500 drivers erin. Ik ben er over het algemeen wel tevreden over. Het enige wat ik mis, is de druk die uit de kast komt.
    Ze gaan wel erg luid en alles klinkt in mijn oren prima (Thanks Sander voor de DCX / SMAART instelling die je gedaan hebt btw) maar ik voel niet veel. Aan wat kan dit liggen ?
    De Subs zijn aangesloten op een Inuke 6000, deze kan in principe niet leveren wat de drivers aankunnen, Heb ik een versterker probleem ? wat denken jullie ?

    bedankt

    Rafael
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    #2
    Beetje moeilijk te begrijpen, wat voel je nu eigenlijk niet veel? Ze gaan erg luid, maar je voelt ze niet?

    Comment

    • rafaelkips
      • Apr 2015
      • 22

      #3
      Luid gaan ze, maar het lijkt alsof er weinig luchtverplaatsing is. Ik zou denken wanneer je voor 3 x 1500w sub staat je toch enige druk op de borst mag voelen, of dat je t-shirt lichtjes wappert. Misschien verwacht ik er teveel van... Alhoewel ...
      Ik heb destijds bij Sander (MusicXtra) geweest en dit is één van de eerste dingen die hij zei. Toen hebben we alles verder netjes ingesteld. en er niet verder op ingegaan. alles klinkt vet hoor. Maar mis toch die "SUB Bass Pressure"

      Comment

      • beyma
        • Oct 2002
        • 1614

        #4
        Waarom drie stuks ?? Is het niet zo dat ze bv per twee gestacked moeten worden ?

        Ik denk dat je er weinig aan kan doen, meer vermogen maakt niet zoveel uit omdat je erg veel nodig hebt om een paar DB er bij te krijgen, ik zou eerder een even aantal van vier stuks bouwen en die dus per twee koppelen.
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

        Comment

        • rafaelkips
          • Apr 2015
          • 22

          #5
          Ik heb er destijds maar 3 gemaakt omwille van budget. Er is wel een 4de in de maak, ik verwacht mn driver ergens deze week
          in principe maakte dit niet veel uit omdat ik deze set mono gebruik.

          Zie link : https://www.dropbox.com/s/qxs7s1palw...Brabo.jpg?dl=0

          Dus meer vermogen met een andere versterker gaat volgens jouw niet veel uitmaken ? Is het niet zo dat de nukes slechts 2x1800w@4ohm produceren ?


          Mss moet ik er eens eentje gaan huren om het verschil te weten.
          Ik sta natuurlijk niet te springen om geld uit te geven aan een andere versterker, zeker niet aan versterkers met dergelijke vermogens.

          thanks

          R

          Comment

          • Jan van Duren
            • May 2004
            • 204

            #6
            Misschien is contact opnemen met Sander een oplossing.


            Originally posted by rafaelkips
            Hallo,

            ik heb vorig jaar een set van 3 Hog Scoops gebouwd met Oberton 18xb1500 drivers erin. Ik ben er over het algemeen wel tevreden over. Het enige wat ik mis, is de druk die uit de kast komt.
            Ze gaan wel erg luid en alles klinkt in mijn oren prima (Thanks Sander voor de DCX / SMAART instelling die je gedaan hebt btw) maar ik voel niet veel. Aan wat kan dit liggen ?
            De Subs zijn aangesloten op een Inuke 6000, deze kan in principe niet leveren wat de drivers aankunnen, Heb ik een versterker probleem ? wat denken jullie ?

            bedankt

            Rafael

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Help me even op weg met meer details over wat ik heb gezegd....
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • rafaelkips
                • Apr 2015
                • 22

                #8
                Niet veel meer dan dat er niet super veel druk uit de kast komt, verder vond je het een aardig setje... Sander :-)

                Ik heb daarnet nog iemand gesproken die in de verhuursector zit, en hij vertelde me dat het toch aan de versterker ligt. Ze gebruiken zelf L Acoustics en Lab Gruppen versterkers.
                Maar dat ze toch soms heimwee hebben naar de zware transfo versterkers.

                Hij zei me uit te kijken naar een Macrotech 5000, deze zou mn verwachtingen inlossen

                Wat denken jullie ?

                Comment

                • Jan van Duren
                  • May 2004
                  • 204

                  #9
                  misschien eens zo'n versterker huren en dan uitproberen. Dat is toch de betere oplossing i.p.v. een nieuwe versterker kopen. Als het dan wel beter klinkt kun je altijd nog een betere versterker kopen.
                  Last edited by Jan van Duren; 01-08-16, 13:43.

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #10
                    Originally posted by rafaelkips
                    Maar dat ze toch soms heimwee hebben naar de zware transfo versterkers.

                    Hij zei me uit te kijken naar een Macrotech 5000, deze zou mn verwachtingen inlossen

                    Wat denken jullie ?
                    Denk dat diegene even is vergeten dat die trafo versterkers niet alleen loodzwaar zijn en vergeleken met de Lab Gruppens, L'Acoustics, Powersofts, etc. echt geen partij meer zijn. Die wil jij echt niet aan je subs hangen!
                    Je mag nog wel een keer langskomen dan hangen we ze aan een rackje van mij met 4*3200 Watt versterkers....
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • T.O.P.
                      • Jun 2014
                      • 100

                      #11
                      Uwe hoorns beginnen naar mijn inziens pas op een toonhoogte dat er weinig echte sublage toon weergegeven wordt...

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #12
                        Originally posted by T.O.P.
                        Uwe hoorns beginnen naar mijn inziens pas op een toonhoogte dat er weinig echte sublage toon weergegeven wordt...
                        Het zijn toch echt subs met een voldoende lange hoorn, die moeten wel kunnen 'duwen'.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

                          #13
                          Je zegt het zelf al natuurlijk: om te beginnen is die iNuke 6000 met 1100W op 8 Ohm per kantje wat zwakjes om 2x 1500W op 8 Ohm aan te sturen, hoe je het ook verdeeld.
                          Voor het 'voelen' van sub heb je vooral de laagste frequenties nodig en die vreten energie om te produceren.
                          Ik zou zeker eens testen met een serieuze amp die je pakweg 3000W op 8 Ohm kan leveren (per subje), dat gaat een verschil maken.
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

                          Comment

                          • rafaelkips
                            • Apr 2015
                            • 22

                            #14
                            Originally posted by renevanh
                            Ik zou zeker eens testen met een serieuze amp die je pakweg 3000W op 8 Ohm kan leveren (per subje), dat gaat een verschil maken.
                            Dat ga ik eerst eens doen, een zien wat het geeft.
                            Kwil best wel eens langskomen Sander, maar van Antwerpen toch een hele trip met al die spullen...ff andere amp testen is voor me net iets sneller

                            Comment

                            • beyma
                              • Oct 2002
                              • 1614

                              #15
                              Misschien heb ik het verkeerd begrepen, hoe zit dit nu aangesloten dan ?
                              Je hebt een oneven aantal subs, maar er komt nog een vierde en dan zou je per twee subjes op 4 Ohm komen en dus volgens het boekje 2x 3 kw uit die Inuke moeten kunnen persen, zodat er dus netjes 1500 Watt per speaker beschikbaar is en dat zou toch wel moeten pompen lijkt me ?!

                              Hoewel ik grote vraagtekens zet hoe Behringer (vroeger werd dat merk hier uitgekotst) het voor elkaar krijgt om dus 6 kW uit een 1 fase 16 ampère groepje te krijgen, in mij ogen is dat pure magie en dat zou duiden op een 200% efficiëntie of zo, ik noem dat China Watts...
                              Er zou dus bv 120 volt en 50 ampère op de uitgangen moeten staan om aan dat vermogen te komen, gaat er bij niet in.... en zeker niet voor 299 euro.
                              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

                              Comment

                              Working...