J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 35 Eerste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... Laatste

Ingeschreven
    May 2005

Standaard

En die flightcase met versterkers stuitert niet over een stoep.

Ingeschreven
    Feb 2008

Standaard

volgens mij wordt er meer op gedoeld dat de versterker eventueel onder de kast zou uitsteken, waardoor de versterker zelf rechtstreeks ergens op kan ketsen, zonder iets (een flightcase) ertussen.
    ''diamonds are forever''

Standaard

Volgens mij ook, versterker hangt bij transport tussen de wielen boven alle opstakels. Ik zou er ook niet voor gaan. Je knoppen afketsen tegen ongelijke bestrating, drempels, etc. Oop, plas was dieper dan je dacht, etc.

Ingeschreven
    May 2012

Standaard

Lijkt mij ook geen geniaal idee. Wat je eventueel wel kan doen, mocht dit nou echt zijn wat je wilt, is een wheelboard erbij maken die je op de voorkant kan vastmaken. Dan nog een hoesje erover met enigszins verstevigde bovenkant en je versterker zit veilig

Standaard

Of je wheelboard met (vlinder)sluitingen op de achterkant van de sub vastzetten, waarmee je het vak van je versterkers afdicht alsof het een flightcase is.

Standaard

Heren...

1) Met de komst van de PLM12K44/20K44 worden er 2e hands relatief veel PLM10Ks aangeboden tegen prijzen waarbij je denkt: mmm... (Een nieuwe PLM12K44 kost volgens mij nog geen 8600. Voor 8600 wil ik een Powersoft X8!) En het hoeft geen PLM te zijn. Je kunt er ook 2 Powersoft K-series inschroeven, of een T-Amp 4-1300, of een Berry iNuke 4-6000, ... Ach, eerst het andere project afmaken en tegen de tijd dat het sub project start, zijn de PLM12K44s voor een prikkie te koop

2) Een amprack met 2x PLM is kleiner (± 2x) en lichter (± 2x) dan een dubbel 18" sub. Dat betekent dat de acceleraties/trillingen die de amp zal zien in een sub, zeerwaarschijnlijk ook lager zullen zijn dan in een (ongeveerd) amprack. De "wielbasis" van een sub is veel langer en de massa traagheid onderdrukt hoge frequenties...

3) Duh, mannen. Nee, natuurlijk laat je de amp niet uitsteken aan de achterzijde. Netjes verdiept in de kast met een luikje (met misschien zelfs plaats voor kabels) en beschermd tegen regen. Wheelboard wil ik niet: onnodig gewicht, onnodige handeling en waar laat je dat ding. Gewoon wielen op de achterzijde. Plug en play (nou ja, slamlid(?) klepje openen).

Waar ik me nog wel druk over maak is de ±5kW die je in de sub duwt. Da's misschien wel erger dan wat kinderkopjes... Maar ook daar kun je op ontwerpen: amp midden tussen de drivers, zodat er geen drukverschil over de 19" uitsparing ontstaat, bracing, enz.
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Ingeschreven
    Feb 2008

Standaard

Denk dat je je meer zorgen moet maken om de koeling van de amp. Over het algemeen is een versterker van voor naar achteren gewoon open, en is je kast dus effectief lek. Ga je het gesloten maken, moet je redelijk wat ruimte vrij houden wil het ding koel blijven, en ben je veel plek kwijt. Tel daar bij op dat je connectors ook niet oneindig ondiep zijn en best wat ruimte innemen (speakon, eurostekker/iets anders en XLR) en je uitsparing voor je versterker word toch ineens heel groot.
    ''diamonds are forever''

Standaard

Moet hoe dan ook een gesloten uitsparing zijn, anders gaat de tuning van de BR-kast niet kloppen. Kast wordt 60-70cm breed, dus de warmte kan langs de ruimte links/rechts van de amp worden afgevoerd. Tijdens transport kan deze ruimte dienen voor opslag van kabels (power, signaal + top). Een los amprack moet ook plaats bieden voor kabels en koeling. En zal ook weer een eigen setje wielen, flight-case materiaal, hout/HPL hebben. Overall gezien zal een amp in de sub compacter/lichter zijn dan subs + los rack. De vraag is of de sub hanteerbaar blijft (ca. 80kg?). Amp: 15kg, drivers: 10kg/st, hout: 35kg?, wielen: 10kg?. Mwah. Ik zie nog geen showstoppers. Als ik tijd heb, 'ns een eerste simulatie/tekening maken.
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Standaard

Een amp als de PLM10.000Q wordt nog steeds behoorlijk warm. Vergeet niet dat dit soort 4 kanaals amps thermisch aardig op de rand van de krant zit.
    Wanneer je dit wilt doen kun je best de natuur mee laten helpen, dus de warmte aan de bovenzijde afvoeren, aan de zijkanten is de kans bij een klein beetje tocht groot dat hij zijn eigen warme lucht weer net zo hard opzuigt.
    Ander probleem is eventuele regen bij buitengebruik, de 'echte' modules kunnen nog wel wat hebben maar bij een rack-amp zit de electronica vanwege de koeling onbeschermd.
    't Is allemaal op te lossen maar je maakt het jezelf niet gemakkelijk, en dat alleen maar omdat je geen plate amp wilt gebruiken....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Ingeschreven
    Oct 2002

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DJ Antoon Bekijk Posts
    En die flightcase met versterkers stuitert niet over een stoep.
    In dit geval wil PgV een vierkanaals 2HE versterker van pak em beet 10..12 kilo zwaar, als ik in zijn schoenen zou staan dan had ik een 3HE dubbel deksel flightcase gemaakt die je qua gewicht bij wijze van spreken zo onder je arm mee neemt. (1 HE exta voor bv aansluitpaneeltje)
    Dan kan je die amp ook nog makkelijk voor andere klussen/opstellingen gebruiken, en volgens mij ben je niet heel veel langer bezig met opbouwen.

Maar goed, het is zijn feestje !
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Labels voor dit Post

Forum Rechten