J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 35 Eerste 1 2 3 4 5 6 12 ... Laatste

Standaard

Zo, spullen binnen. Een en ander nagemeten en ietsje aangepast: 1cm ruimte tussen 12" drivers gemaakt voor de 4594 en hoogte van de kast aangepast zodat deze straks op het front van een dubbel 18" sub kan liggen tijdens transport (2x 46cm plus een beetje). De breedte iets aangepast ter compensatie.

Verder wat praktische zaken toegevoegd: handvatten, pole mount (nog niet op definitieve plek, center of gravity nog te bepalen tijdens bouw), speakon in bodem en achterzijde, en kunststof stoot/beschermstrips.

De kast gesimuleerd in hornresp. (Als je foutjes ziet, is commentaar welkom )

Dat lijkt niet veel af te wijken van het oorspronkelijke ontwerp...
    Het response plaatje onder is full space @ 2500W peak. De peak rond 400 Hz zit ook in het oorspronkelijke ontwerp. Gevoeligheid van de low-mid horn is ca. 105dB/W/m full space tot ca. 110dB/W/m half space.

Diaphragm displacement blijft binnen de 10mm uitsparing van het paneel bij 100V peak input. Merk op dat Xmax 5,5mm is.

Tijd om hout te bestellen...
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Ingeschreven
    Oct 2003

Standaard

Is er een reden waarom je die bump rond 100Hz niet weggewerkt hebt?

Standaard

't Gaat hier om een bultje van amper 3 dB en ook nog in een simulatie....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Ingeschreven
    Oct 2002

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PvG Bekijk Posts
    Tijd om hout te bestellen...

Goed bezig !! Ga je gelijk voor berkenplex of maak je eerst een prototype in goedkoop MDF ?
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Standaard

Ik heb al wat feedback van Rademakers op de simulatie dus het bultje bij 100Hz zal nog wel wijzigen. Dit zal het ontwerp wss niet raken. De gesimuleerde overdracht is redelijk ongevoelig voor kleine wijzigingen in de afmetingen.
    BTW: Dit is sowieso een ontwerp waar wat eq bij nodig is.

Ik begin meteen met berken. Meeste 15mm, behalve het paneel met de 12" drivers: dat wordt 18mm (ivm stijfheid en 10mm uitsparing).

Ingeschreven
    Jan 2006

Standaard

Waarom zo een ingewikkelde kastontwerp?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frederic Bekijk Posts
    Waarom zo een ingewikkelde kastontwerp?
    Zie eerste topic. Is een "w-bin" maar dan voor low-mid. Die zijn er al een tijdje, dus zo ingewikkeld is het niet Het extra gewicht tov een dubbel 12" frontloaded kast is minimaal en de hoorn levert de extra dBs om de 4594 bij te houden. Of denk je dat het veel simpeler kan?

Ingeschreven
    Oct 2002

Standaard

Gewoon zomaar een praktisch idee, ik zat nog even te kijken naar dit ontwerp en ik begreep dat je hem dus op een statief wilt zetten ?

Persoonlijk lijkt me dat toch best spannend met een standaard statief flensje van 10 cm diep, het idee wat ik kreeg is vrij simpel maar maakt het wel minder spannend, je zou een metalen beugel kunnen (laten) maken in een U vorm op je statief en dan ergens bij de bovenste handgreep een schroefbus met M12 draad er in waar hij dan vast gemaakt wordt.
    Zodoende hangt hij dus in die U en zou je ook nog iets voorover kunnen neigen mocht dat nodig zijn, tweede voordeel is dat die U beugel ook nog bovenlangs kan worden gedraaid en je deze kasten op kan hangen/vliegen in een truss....

Nogmaals, tis zomaar een idee van me.... (wellicht heb jij allang dit idee in je hoofd hahaha)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beyma Bekijk Posts
    Gewoon zomaar een praktisch idee, ik zat nog even te kijken naar dit ontwerp en ik begreep dat je hem dus op een statief wilt zetten ?

Persoonlijk lijkt me dat toch best spannend met een standaard statief flensje van 10 cm diep, het idee wat ik kreeg is vrij simpel maar maakt het wel minder spannend, je zou een metalen beugel kunnen (laten) maken in een U vorm op je statief en dan ergens bij de bovenste handgreep een schroefbus met M12 draad er in waar hij dan vast gemaakt wordt.
    Zodoende hangt hij dus in die U en zou je ook nog iets voorover kunnen neigen mocht dat nodig zijn, tweede voordeel is dat die U beugel ook nog bovenlangs kan worden gedraaid en je deze kasten op kan hangen/vliegen in een truss....

Nogmaals, tis zomaar een idee van me.... (wellicht heb jij allang dit idee in je hoofd hahaha)
    Ja, op een statief is idd het plan: Doel is uiteindelijk de meest krachtige sub-top te bouwen die door 1 man is neer te zetten met minimale rompslomp/handelingen... dus sub, tussenpaaltje (of standaard, of stacked) + top. De tekening rondom de statief flens is niet compleet: er zal extra versteviging rondom de flens komen. 15mm multiplex is niet voldoende. Ik ben niet zo heel bang: ik heb nu front loaded topjes die ruim 40kg wegen en prima blijven staan op de K&M flens. Ik hoop dat deze top rond de 35kg zal uitkomen. Verschil is wel de hoogte van de top. Mocht de stabiliteit echt tegenvallen dan kan een U-beugel altijd nog, maar dat past dus niet in het idee: telkens de beugel demonteren voor vervoer. Dit is ook de reden dat ik geen fly-tracks in de bovenzijde zet: toppen vliegen is extra werk op locatie.

Het is een ieder natuurlijk vrij om dit ontwerp aan te passen naar zijn/haar wensen ;-)

Het complete sub-top idee is overigens:
    Een compacte dubbel 18" sub (ca. 100 x 60-70 x 70-80cm). Wielen op achterzijde. Top tijdens transport op front van de sub (evt. incl. tussenpaal/kabels). BR-subkast met laatste-stand-der-techniek drivers, bijv. B&C 18SW100, 18SW115, of BMS 18N862 (Xmax ±20mm!). In de achterkant van de sub een 2HE 19" uitsparing voor een amp, bijv. PLM10k oid, 2 kanalen op sub, 2 op top. Verbinding naar top is dan een kort speakon kabeltje zonder onnodig gewicht in de top. De panelen voor de 19" uitsparing vormen meteen (een deel van) de bracing voor de kast. Door gebruik te maken van de 19" vormfactor is het ontwerp vrij in amp keuze: dus DIY-friendly en het garandeert dat de set niet meteen is afgeschreven als je amp een keer uitbrandt. (Met een plate amp - bijv de Minidsp PWR-DSP3 - loop je het risico dat deze na enige tijd niet meer verkrijgbaar is.)

Ingeschreven
    Oct 2002

Standaard

Phoehee........ die Lap Gruppen PLM10 is een "versterkertje" van 8600 euro ex BTW en die ga jij dan ergens achter in een sub inbouwen?!

En dan vanuit de bus stuiterend over een slechte straat/stoep of door de modder en/of net ff te hoge drempels om ergens binnen te komen, ik zou het niet durven......

Labels voor dit Post

Forum Rechten